חיסונים לכל התושבים בארץ: קופות החולים הודיעו היום (ה') כי החל מהשבוע הבא יוכלו כל מבוטחיהן להתחסן נגד שפעת ולא רק אלו שנמנו עם קבוצות התעדוף שנקבעו על ידי משרד הבריאות.
1 צפייה בגלריה
חיסונים נגד שפעת. עכשיו לכל המבוטחים
חיסונים נגד שפעת. עכשיו לכל המבוטחים
חיסונים נגד שפעת. עכשיו לכל המבוטחים
(צילום: shutterstock)
מנגד, על רקע טענות להגעה של כמות מצומצמת של מנות חיסון – משרד הבריאות טרם השיב לפניית ynet באשר לכמות החיסונים שהגיעו לישראל מתוך 4.2 מיליון המנות עליהן הכריז כי יגיעו ארצה, כמו גם האם שינה את מדיניותו ופתח את התוויות החיסון לקבוצות אחרות.

כמיליון ישראלים התחסנו עד כה נגד שפעת

הראשונה להודיע היום כי היא מאפשרת לכלל מבוטחיה להתחסן בשבוע הבא ובכפוף לתיאום מראש הייתה קופת החולים מכבי. תוך זמן קצר הודיעו יתר קופות החולים ובהן כללית, מאוחדת ולאומית, כי גם מבוטחיהן יוכלו להתחסן החל מהשבוע הבא נגד שפעת – וזאת מבלי שמשרד הבריאות הודיע על כך באופן רשמי.
בתוך כך יש לציין כי עד כה התחסנו בקופת החולים כללית כ-650 אלף מבוטחים מקבוצות הסיכון, במכבי כ-370 אלף, במאוחדת כ-180 אלף ובלאומית כ-85 אלף מבוטחים. "אנו מקווים שבשל ההנחיות לריחוק חברתי ועטיית מסיכה על רקע הקורונה אנו נראה תחלואת שפעת נמוכה יותר השנה בישראל, אך אסור להיות שאננים", אמרה ראש אגף סיעוד במכבי, ד"ר אנג'לה עירוני. "מי שנמצאים באוכלוסיות בסיכון צריכים להתחסן במהירות האפשרית ולהגן על עצמם ככל הניתן".
כאמור, בחודש ספטמבר קבע המשרד את קבוצות הסיכון שיקבלו קודם את החיסון, וזאת בשל החשש למחסור במנות החיסון. הקבוצות שנקבעו אז הן בני 65 ומעלה, ואחריהם, על פי סדר חשיבות יורד: חולים כרוניים מתחת לגיל 65 (כולל חולים אשר סובלים מהשמנת יתר קיצונית), מתמודדים עם מחלות נפש חמורות, חברי הצוותים הרפואיים, תינוקות בני שישה עד 23 חודשים, נשים הרות, מטפלות ועובדים זרים אשר מטפלים בקשישים, תלמידי חינוך מיוחד מכיתות א'-ו', דיירי ועובדי מוסדות רווחה, סוהרי ואסירי שב"ס, תלמידי כיתות ב', ג' ו-ד', ילדים בני שנתיים עד כמעט חמש, תלמידי כיתות א', ה', ו-ו' ולבסוף בני 55-64.
בהודעה על הקבוצות הללו ציין מנכ"ל משרד הבריאות פרופ' חזי לוי כי הן למעשה מכסות 44% מאזרחי ישראל. בתוך כך יש לציין כי עד כה, על פי רישומי משרד הבריאות, לא אותרו מקרי שפעת בישראל בעונת החורף הנוכחית.
ואולם, בשבועות האחרונים גבר הלחץ להתחסן נגד שפעת דווקא מקרב מבוטחים שאינם נמנים עם הקבוצות הללו שמרכיבים את מרבית האוכלוסייה. אלו לא יכלו להתחסן על אף שלעיתים היו חיסונים זמינים, שכן לא היו שייכים לקבוצות הסיכון.