החיים שלנו מלאים בעליות ומורדות. אנחנו נדרשים להתמודד עם בעיות ולחצים בחיי היומיום - אם זה בכביש, בעבודה, בחיים האישיים או מהדורות החדשות. השנה וחצי האחרונות רק החמירו את המצב. מגפה עולמית, ירי טילים, חל"ת ופיטורים - אם ניקח את החודשים האחרונים ונמנה את גורמי הלחץ השונים שמשפיעים עלינו, נבין שאולי באמת אנחנו חיים באחת מהתקופות הלחוצות שהיו כאן אי פעם.
עוד ב"מדינה בפוסט-טראומה":
ישנם אנשים שבורחים ומנסים להימנע מהלחצים האלה. אני מאמין שעלינו להתמודד ולנסות להפיג אותם, וישנן לא מעט דרכים שיעזרו לנו להתמודד עם הלחץ ולהפיג מתחים – הנה חמש שיטות פשוטות שתוכלו לאמץ כבר היום, ולבצע בקלות בכל זמן ומקום:
1. תרגלו מדיטציה
כן, מדיטציה, ואין צורך ללבוש חלוק כתום או לגלח את הראש. זה בסך הכול תרגול פשוט מאוד. המטרה היא לנקות את הראש ממחשבות ולהתרכז בנשימות שלנו. עצם ההתנתקות מהמחשבות וההתרכזות בגוף ובנשימה, מאפשרת להגיע לשקט ולשלווה ולניקוי הראש שאנחנו כל כך צריכים.
4 צפייה בגלריה
מדיטציה יוגה מיינדפולנס
מדיטציה יוגה מיינדפולנס
בישיבה מזרחית, על כיסא וגם בשכיבה
(ShutterStock)
מומלץ להתחיל את הבוקר במדיטציה אשר תיתן לכם בוסט להמשך היום. למדיטציה מודרכת עם מוזיקה מרגיעה אני ממליץ על שני יישומונים מעולים, Calm ו-Headspace. את התרגול תוכלו לערוך בתנוחה הקלאסית - ישיבה מזרחית ברגליים שלובות, אבל זה לא ממש חובה. אפשרי לעשות זאת בישיבה על כיסא נוח וגם בשכיבה (רק שימו לב שאתם לא נרדמים).
2. צאו להליכת ירח
גם הליכה לילית עוזרת מאוד לניקוי הראש ממחשבות ומדאגות ולשחרור הנפש. החושך שיורד והרעש הפוחת הופכים את שעות הערב לזמן שבו אפשר לאסוף את המחשבות ולמלא את מצבורי האנרגיה. זו הרגשה טובה לשחרר את היום ולסיים אותו בצורה זו.
את ההליכה ניתן לערוך על החוף או על מסלול הליכה/ריצה, ורצוי בשילוב אוזניות עם מוזיקה שתעזור לנו להירגע ולהתנתק קצת מהסביבה ומהמחשבות.
3. תנו לעצמכם עיסוי
ברגע שאנו נתונים תחת לחץ ודאגות, הגוף שלנו מרגיש זאת. גליל העיסוי מוכר ככלי לשחרור שרירים אך לא רק - כל מי שניסה, יודע שהגליל גם עוזר ליצירת תחושת שחרור.
4 צפייה בגלריה
תרגילים להפגת לחצים
תרגילים להפגת לחצים
תרגילים להפגת לחצים
(צילום: Shutterstock)
שכבו עם הגליל מתחת לגב, והתגלגלו קדימה ואחורה לשחרור את הגב והשכמות. סיימו בפשיטה אחורה של הגב העליון. התרגילים תורמים לשחרור עמוד השדרה, לפתיחה של בית החזה ולכניסת אוויר לריאות.
4. כנסו לרוטציה
אם אתם מחפשים תנוחה שתעזור לשחרר לחצים ולהוריד את העומס מהגב התחתון – תנוחת הרוטציה היא הפתרון בשבילכם. היא גם עוזרת לשחרר את בית החזה ואת השרירים שמושכים לנו את הכתפיים קדימה, ולשפר את היציבה.
4 צפייה בגלריה
תרגילים להפגת לחצים
תרגילים להפגת לחצים
משחררת. תנוחת רוטציה
(צילום: Shutterstock)
רוטציה בעמוד השדרה משחררת לחצים, מוציאה "קליקים" ומותחת את שרירי הישבן שנוטים להיתפס עקב ישיבה מרובה במשרד או בבית.
5. עברו לתנוחת העובר
התנוחה, שמוכרת היטב למתרגלי יוגה ופילאטיס, עוזרת להפיג לחצים ולהרגיע. היא משחררת את אזור הכתפיים והצוואר, ומסייעת לנשימה עמוקה יותר. ברובד הנפשי - התנוחה עוזרת לניתוק ולניקוי הראש והמחשבות.
4 צפייה בגלריה
תרגילים להפגת לחצים
תרגילים להפגת לחצים
שחררת את אזור הכתפיים והצוואר. תנוחת העובר
(צילום: Shutterstock)

השורה התחתונה: הגוף שלנו סופג את כל הלחצים והמתחים במהלך שגרת היום, ואלה עלולים להשפיע עלינו בטווח הקצר והארוך. אם תקדישו זמן לשחרר את הלחצים, להקשבה לגוף ולנפש - אתם תוכלו להיות רגועים ושלווים יותר.
שחר קידר הוא הבעלים של SK Training Club ושגריר adidas ישראל