הכריזה השנויה במחלוקת של קברניט אל על ביום השואה לא הייתה הדרמה היחידה שהתחוללה אתמול (ג') במטוס: אחד הנוסעים, נער שטס עם משפחתו לארה"ב, החל לפתע לפתח תגובה אלרגית קיצונית ונכנס להלם אנפילקטי מסכן חיים, שאילולא הרופא שנחלץ לעזרתו – היה עלול להיגמר בכי רע.
לא ברור מה היה הגורם לתגובה האלרגית, והערכה היא שמדובר בדבר מה שאכל הנער בזמן הטיסה. משפחתו, שידעה על האלרגיה של הבן, התכוננה מבעוד מועד עם מזרק אפיפן, אך זה התברר כפג תוקף.
קראו עוד:
בשלב זה ביקשו בני המשפחה את עזרת הצוות ונבדק האם יש רופא במטוס. למרבה המזל, באותה טיסה היה גם ד"ר נתן אונגר, מתנדב של ארגון "איחוד הצלה", שהיה בדרכו להחזיר מטופל ישראלי מניו יורק מטעם חברת ההטסות הרפואיות מדאסיס. ד"ר אונגר קם מיד עם הישמע הכריזה, ניגש להעריך את מצב הנער, ביקש מהצוות את ערכת הרופא, שנמצאת בכל מטוס, והחל מיד בפעולות מצילות חיים.
2 צפייה בגלריה
במקרה היה במטוס. ד"ר מתן אונגר
במקרה היה במטוס. ד"ר מתן אונגר
במקרה היה בטיסה. ד"ר מתן אונגר בצילום מהמטוס
(צילום: מתן אונגר)
ד"ר אונגר מספר בשיחה עם ynet: "זה היה יחסית בתחילת ההתקף, אני ישבתי שני מטרים ממנו וקראו לי מיד. הנוסע סבל מהתקף אנפילקטי, קשיי נשימה ותחושת מחנק בגרון. אני מאוד שמח שהייתי שם ושהייתי יכול לעזור. הוא היה במצב פוטנציאלי לסכנת חיים. אין ספק שאם לא הייתי פועל בזריזות, או אם לא היה רופא בטיסה, זה היה עלול, חלילה, להסתיים אחרת.
"האפיפן שלו היה פג תוקף זמן רב. לקחתי את ערכת הרופא שיש במטוס ונתתי לו אדרנלין בהזרקה לשריר, במקום אפיפן, ובעזרת השם, אחרי כמה דקות מצבו השתפר וכעת הוא בסדר גמור.
2 צפייה בגלריה
מזרק אפיפן
מזרק אפיפן
המשפחה טסה עם מזרק אפיפן שתוקפו פג
(צילום: shutterstock)
ד"ר אונגר המשיך להשגיח על הנוסע עד הנחיתה, כאשר הנוסע ומשפחתו מודים לו על העזרה שהגיש. הוא מעיד שזו לא הפעם הראשונה בה הוא מסייע לטפל בנוסע במקרה חירום רפואי במטוס, וכי גם הפעם הקודמת זה קרה בטיסת אל על לניו יורק.