לנוכח העלייה בתחלואת הקורונה בישראל ולקראת ראש השנה, מזכיר משרד הבריאות לאנשים בקבוצות הסיכון שכדאי להם להשתמש במסכה במקומות סגורים שבהם נמצאים אנשים רבים. כמו כן, מומלץ להשתמש במסכה בעת מפגש עם אנשים הנמצאים בקבוצות סיכון.
1 צפייה בגלריה
מסכה קורונה ישראל
מסכה קורונה ישראל
מומלץ לעטות מסכה ליד אנשים בסיכון בחללים סגורים
(צילום: shutterstock)
עוד בנושא זה:
המשרד מסר כי הוא עוקב כל העת אחר מגמות התחלואה וכן זני הקורונה. "נכון לרגע זה, ניכרת בישראל עלייה מתונה במספר המאושפזים. גם בישראל וגם בעולם יש כמה וראינטים שגורמים לתחלואה".
בהודעת משרד הבריאות, חודדו ההנחיות:
  • חשוב שחולה עם תסמינים ישמור על בידוד עד לסיום התסמינים.
  • אם אדם שחלה נדרש לצאת, מומלץ להשתמש במסיכה.
  • חשוב לשמור על מודעות ולהיבדק בבדיקה ביתית לגילוי מוקדם כשיש חשד לתחלואה.
משרד הבריאות ממשיך לנטר את מצב התחלואה ויעדכן את הנחיותיו במידת הצורך. בהמשך לאישור ה-FDA שניתן אמש לחיסונים המעודכנים של פייזר ומודרנה, נערך גם משרד הבריאות בישראל למתן חיסונים ייעודיים בזמן הקרוב נגד תתי הזנים החדשים. ברקע הדברים מתנהל מבצע החיסונים נגד שפעת בקופות החולים. ההמלצות המקוריות היו לקבל את שני החיסונים באותו מועד, כל חיסון בכתף אחרת, אך מטבע הדברים - חיסוני השפעת כבר זמינים ומומלץ מאוד לציבור הרחב להתחסן כדי למנוע תחלואה קשה.
אף שהחיסונים של פייזר ומודרנה נגד קורונה אינם מכוונים נגד הזנים השולטים כיום בעולם, יצרני החיסונים מדווחים כי הם עדיין נותנים הגנה טובה נגדם, כולל תגובה חיסונית נגד הזן החדש BA.2.86, שהולך ומתפשט בעולם. גם מינהל המזון והתרופות מסר כי החיסונים נותנים הגנה מספקת נגד הווריאנטים המתפשטים כיום.