בקשה להגדיל את נפח הפעילות ביחידה להפריה חוץ גופית באסותא רמת החייל: לפני הדיון בעניין עתיד היחידה להפריה חוץ גופית באסותא רמת החייל, שצפוי להתקיים היום |(ד') רופאי פוריות בכירים שיגרו לבכירי משרד הבריאות מכתב ובו הם דורשים להגדיל את נפח פעילות היחידה, זאת לאחר שהוא צומצם בהחלטת בית המשפט לאחר שורת מחדלים במקום.
1 צפייה בגלריה
אסותא רמת החייל
אסותא רמת החייל
אסותא רמת החייל. מבקשים להגדיל את נפח הפעילות
(צילום: אבי חי, shutteratock)
על פי הודעת המשרד, "יתקיים היום דיון בנוגע לאפשרות להעלות פעם נוספת את פעילות יחידת ההפריה החוץ גופית באסותא רמת החייל, זאת לאחר שיפור בפעילות היחידה שנמצא גם בביקורת שנערכה ביחידה".
הדיון שייערך בראשות ד"ר הגר מזרחי, ראש חטיבת רפואה במשרד הבריאות וכן חברי ועדת השימוע, יבחן את ההיבטים השונים בנושא תוך שקילת טובת המטופלות". בהמשך ההודעה צוין כי "משרד הבריאות פעל וימשיך לפעול בנחישות כל העת על מנת להבטיח מתן טיפול איכותי ובטוח למען המטופלות והמטופלים".
קראו עוד:
בהודעת הרופאים נכתב: "אנו רופאות ורופאי פוריות הפועלים בין היתר במסגרת היחידה להפריה חוץ גופית במרכז הרפואי אסותא ברמת החייל, פונים בדחיפות לכבודכם נוכח העובדה כי כל פניותינו עד כה הושבו ריקם, ועל מנת להתריע על משבר מעמיק בתחום הפוריות בישראל לאור החלטה שרירותית שהתקבלה, שעיקרה צמצום פעילות היחידה להפריה חוץ גופית באסותא רמת החייל", כתבו הרופאים.
פרופ' שלמה משיח: "הטיפול הזה מקודש ואסור לפגוע בו, בטח לא בצורה כזו בוטה וחסרת פשרות ובלי לשמוע אותנו. מה שקורה היום ביחידה הוא קטסטרופה"
"נודע לנו מאמצעי התקשורת כי בכוונתכם לדון היום בנושא, ואולם בחרתם שוב שלא לשתף אותנו. חלקנו כאמור מבכירי הרופאים בתחום הפוריות בארץ ובעולם, בעלי ניסיון מקצועי עשיר אשר אמורים, בסופו של יום, לפעול בהתאם להנחיות אותן אתם אמורים לפרסם בתום הישיבה היום. ולכן, אנו מבקשים שנציגות מטעמנו תהיה נוכחת בפגישה על מנת שעמדתנו המוסרית והמקצועית תילקח במסגרת מכלול השיקולים שמובאים בפניכם. ואולם, משום שאנו חוששים כי לא תינתן לנו הזכות, אנו רואים חובה להביא את עיקרי עמדתנו במכתבנו זה.
"מזה שבועות ארוכים אנו מתמודדים עם מציאות בלתי אפשרית, חסרת כל היגיון רפואי, במסגרתה הוטלו שלל מגבלות ואיסורים על היחידה להפריה חוץ גופית באסותא רמת החיל. ללא כל הצדקה מקצועית. המציאות הזו, שנכפתה עלינו, מובילה לידי דחייה וביטול של טיפול רפואי שאיננו בגדר מותרות. נראה כי הסבל הפיזי והנפשי הכרוך בטיפולי פוריות נעדר משיקוליהם של מי שקיבלו את ההחלטות. אנו, שמלווים את המטופלות שלנו חודשים ואף שנים ארוכות, כואבים את כאבן ולא נוכל להסכים לכל פגיעה בהן. יובהר, באופן שאינו משתמע לשני פנים: המגבלות הקיימות כיום פוגעות פגיעה בלתי מידתית, חמורה ואף אנושה באלפי מטופלות פוריות. במקום להביא מרפא ומזור כשם שנשבענו, אנו נאלצים לפעול תחת הנחיות המנוגדות לצו מצפוננו כרופאים".
לדבריו של פרופ' שלמה משיח, מבכירי רופאי הפוריות בישראל:"כל אחד מאיתנו נאלץ להשקיע חלק גדול מזמנו לדבר עם הפציינטיות למה אנחנו דוחים או מבטלים את השאיבה אחרי שעברה שבועיים של בדיקות וזריקות הורמונליות. הן מגיבות בבכי ותחנונים שנקבל אותן כי עבור חלקן זו ההזדמנות האחרונה שלהן להפוך לאמהות. הטיפול הזה מקודש ואסור לפגוע בו, בטח לא בצורה כזו בוטה וחסרת פשרות ובלי לשמוע אותנו. מה שקורה היום ביחידה הוא קטסטרופה".