ישראל ממשיכה לתרום להגנה על בריאותם ושלומם של אזרחי אוקראינה: אמבולנס ראשון מארבעה סך הכל בפרויקט, הוסב בארץ לרכב ממוגן ירי ונשלח לאוקראינה. הפרויקט, ביוזמת משרד הביטחון שגם מימן את העלויות, כולל רכש והסבה של ארבעה כלי רכב לאמבולנסים חסיני ירי מנשק קל, אותה מבצעת חברת מיגון הרכב "פלסן ראם פלסן" בשיתוף עם מד"א.
מלחמת רוסיה-אוקראינה - קראו עוד:
קובי בן ארי, מנכ"ל החברה, "פלסן ראם פלסן", מספר בריאיון לאולפן ynet היום (א') שהאמבולנס הממוגן הוצג לפני כשנה בתערוכה ושם ראה אותו אבי דדון, ראש מנהל הרכש במשרד הביטחון, וקיבל החלטה כי המדינה תדאג להסב ולהעביר ארבעה אמבולנסים לטובת אזרחי אוקראינה. "זו תרומה מצילת חיי אדם ואנחנו גאים מאוד להיות חלק בעשייה הזאת".
2 צפייה בגלריה
אמבולנס ממוגן ירי - אוקראינה
אמבולנס ממוגן ירי - אוקראינה
מצויד היטב ומוגן במלואו. האמבולנס שמועבר לאוקראינה
(צילום: באדיבות "פלסן ראם פלסן")
משקלו של האמבולנס כחמישה וחצי טון. "מה שהגביל אותנו והצריך לעשות מיגון מיוחד. זה היה פרויקט מורכב שדרש לעמוד במשקלים וברמת המיגון הנדרשת", מסביר בן ארי. "זהו מוצר ייחודי מאוד. האמבולנס ממוגן 360 מעלות לירי מנשק קל, ויכול להמשיך בנסיעה גם לאחר ירי על הגלגלים. הוא מצויד כנדרש בכל הציוד הרפואי והקדשנו תשומת לב לפרטים הקטנים שמאפשרים לצוות הרפואי לתפקד כמו שצריך ובנוחות, כמו למשל מערכות חימום ומיזוג של חברה ישראלית".
2 צפייה בגלריה
אמבולנס ממוגן ירי - אוקראינה
אמבולנס ממוגן ירי - אוקראינה
עוד שלושה בדרך. מבט על פנים האמבולנס הממוגן
(צילום: באדיבות "פלסן ראם פלסן")

מלחמת רוסיה-אוקראינה - כיצד ישראל מסייעת?

כ-41 אלף איש נהרגו ויותר מ-50 אלף אוקראינים נפצעו מאז פרוץ העימות צבאי בין רוסיה לאוקראינה, ב-24 בפברואר האחרון. ישראל התגייסה להעברת סיוע הומניטרי ורפואי - מפריסה של בית חולים שדה בסמוך לגבול, דרך סיוע רפואי לפליטים, והטסת ילדים חולים ופצועים לטיפול רפואי בישראל. בחודש ספטמבר הגיעו חיילים אוקראינים, שסובלים מקטיעות בידיהם, לבית החולים שיבא לצורך שיקום והתאמת פרוטזות, בצל ההאשמות מצדה של קייב כלפי ישראל כי זו אינה מסייעת מספיק במלחמה מול רוסיה.