ניתוחי אף, הרמת עפעפיים והזרקות? תראו את הדבר הבא: טרנד ניתוחים פלסטיים חדש בהוליווד מעניק לפנים מראה חטוב ומסותת יותר, עד שדוף – באמצעות הסרת כריות השומן הבוקאליות, הממוקמות עמוק בלחיים.
ההאשטג #Buccalfatremoval הפך לפופולרי בחודש האחרון בטיקטוק ובאינסטגרם, אך מדובר בהליך ותיק שהחל צובר פופולריות בשנים האחרונות, אם כי בינתיים יותר בהוליווד ופחות בישראל.
קראו עוד:
הכל התחיל כשהשחקנית והזמרת ליאה מישל ("גלי") פרסמה תמונת סלפי בתחילת החודש, ועוררה סערה של ספקולציות מצד משתמשי טוויטר שטוענים שככל הנראה עשתה את ההליך. בעקבותיה נוספו לדיון שמות נוספים, כמו בלה חדיד, זואי קרביץ ומיילי סיירוס, בטענה שגם הן עברו את ההליך. למעשה, הסלב היחידה שאישרה כי הצרה את הפנים שלה היא הדוגמנית כריסי טייגן, שסיפרה בסטורי שלה על ההליך שביצעה אצל המנתח הפלסטי ד"ר דיימונד.
כריסי טייגן והלחיים המוצרות

5 צפייה בגלריה
וככה היא נראתה לפני.  טייגן ב-2017
וככה היא נראתה לפני.  טייגן ב-2017
וככה היא נראתה לפני. טייגן ב-2017
(צילום: AP)
"הפרוצדורה הזו לא נמצאת בראש רשימת הניתוחים שלנו, ולדעתי גם לא מאוד נפוצה בקרב עמיתיי. עכשיו, בעקבות החשיפה, היו אלינו כמה פניות בנושא", מדווח פרופ' אייל וינקלר, מומחה לכירורגיה פלסטית וטיפולים אסתטיים. "למעשה, ההליך בארץ לא נפוץ ושימש עד כה בעיקר כהליך אסתטי אצל ילדים עם תסמונת דאון – במטרה לקבל מראה פחות אופייני של הפנים בתסמונת".

5 צפייה בגלריה
אופנה
אופנה
פנים עגלגלות יותר. ליאה מישל ב-2019
(צילום: AP)
איך מתבצע הניתוח? "ההליך מתבצע בהרדמה מקומית או בטשטוש. מבצעים חתך בתוך הפה, בשני הצדדים, דרכו מאתרים את מצבור השומן של הלחי – ה-Buccal fat pad (כרית השומן הבוקלית), ו'מיילדים אותה', שולפים אותה החוצה בזהירות, בלי לפגוע בכלי דם או עצבים. הניתוח אורך כחצי שעה ובסיומו עושים תפר נמס פנימי, שמתרפא יפה. משך ההחלמה הוא בין יומיים לשלושה".
5 צפייה בגלריה
ניתוח הצרת פנים
ניתוח הצרת פנים
שולפים החוצה את כרית הלחי
(צילום: shutterstock)
מה אתה חושב על זה? "אני לא משתגע על זה. היום, עם חומצה היאלורונית אפשר לקבל אפקט מספק. צריך לזכור שמעבר לסיבוכים שיכולים להופיע, ובהם בצקת, נפיחות, דימום ואף זיהום, יש לניתוח כזה השלכה בעתיד. כרית השומן הזו משמשת בניתוחי הרמת פנים למילוי האזור של עצם הלחי – מושכים אותה כלפי מעלה. והיא עלולה להיות חסרה בגיל מבוגר יותר, ואז יצטרכו להזריק שומן מאזור אחר בגוף. וזה פחות יעיל".
5 צפייה בגלריה
בלה חדיד
בלה חדיד
בלה חדיד בתמונה מ-2018 (מימין) והיום. מחודדת יותר
(צילום: gettyImage)
למי בכל זאת מתאים ניתוח כזה? "יש אנשים שזה באמת יכול להתאים להם, בעיקר לנשים צעירות – עד גיל 40-35, המעוניינות במראה מאוד רזה של הפנים, בשקע הזה בלחי. רק במקרים בהם הלחי באמת שמנה, הניתוח עדיף על חומצה היאלורונית, כי הוא פותר את העניין לשנים רבות".
5 צפייה בגלריה
זואי קרביץ
זואי קרביץ
עשתה או לא עשתה? זואי קרביץ ב-2018 (מימין) וב-2022
(צילום: gettyImage)