אחרי למעלה משני עשורים של תכנון, השלב הראשון להקמת מרכז רפואי בכרמיאל יצא לדרך: הוועדה המקומית לתכנון ובנייה כרמיאל, המליצה השבוע פה אחד להעביר להפקדה בוועדה המחוזית את התוכנית להקמת המרכז הרפואי החדש בעיר. בהתאם לתוכנית, שהוכנה בשיתוף עם משרד הבריאות, רשות מקרקעי ישראל ועיריית כרמיאל, המרכז הרפואי ימוקם בכניסה המערבית של העיר כרמיאל, הגובלת ברחובות דרור וקק"ל, סמוך לכביש 85 ויכלול בנייה בשטח בהיקף של כ-172 אלף מ"ר.
קראו עוד:
ראש העיר כרמיאל, משה קונינסקי, סיפר כי המרכז הרפואי תוכנן להיות שיקומי, ואמור כעת, על פי התכנון, לשנות את ייעודו בהמשך למרכז רפואי כללי, כאשר התוכנית שאושרה מהווה מסגרת תכנונית להקמת בית חולים שיקומי ושירותים רפואיים נוספים שייבנו באופן הדרגתי.
2 צפייה בגלריה
בית חולים חדש בכרמיאל - הדמיה
בית חולים חדש בכרמיאל - הדמיה
בית חולים חדש בכרמיאל
(הדמיה: משרד האדריכלים KKE)
בנוסף אמר קונינסקי, כי לאחר אישורה של הוועדה המחוזית והכנת הפרוגרמה הסופית, יצא מכרז לבינוי והפעלה של המרכז הרפואי האזורי בכרמיאל. "אני מקווה שתוך שלוש שנים יחלו עבודות ההקמה לבית החולים, אשר יספק מאות מקומות תעסוקה לתושבי כרמיאל".
ראש העיר גם ציין שהוא מקיים מזה שנה וחצי דיאלוג ובדיקת היתכנות לשיתופי פעולה עם המרכז הרפואי לגליל ועם בית החולים הפרטי אסותא, אשר מעוניינים להיות שותפים בפרויקט.
בית החולים השיקומי יכלול חדרי מיון ואשפוז, שירותי רפואה, מעבדות, מכוני מחקר ושירותים נוספים, כגון: בריכה טיפולית, מלונית ומעונות סגל, בהתאם להנחיות משרד הבריאות. על פי התכנון יכלול המרכז בשלב ראשון 350 מיטות שיקום, ובשלב שני יתווספו 100 מיטות שיקום ועוד 450 מיטות בשלב שלישי עבור חדר מיון קדמי, מרפאות חוץ ושניים-שלושה חדרי ניתוח.
2 צפייה בגלריה
בית חולים חדש בכרמיאל - הדמיה
בית חולים חדש בכרמיאל - הדמיה
ישרת את כל אזור מרכז הגליל
(הדמיה: משרד האדריכלים KKE)
בית החולים המתוכנן ישרת את כל אזור מרכז הגליל והוא חלק מהתוכנית האסטרטגית של משרד הבריאות. התוכנית מקצה שטחי בנייה עתידיים נוספים לשירותים רפואיים בהיקף של 108 אלף מ"ר, המיועדים לחדרי אשפוז כללי ומחלקות כלליות של בית חולים. התוכנית מגדירה את אופן העמדת המבנים והשתלבותם בסביבה הטבעית, תוך שמירה על המדרונות הטבעיים של הגבעה וקביעת הוראות נופיות.