"אילו הייתי שר הבריאות ניצן הורוביץ, הייתי נוסע לנתב"ג ולא זז משם עד שהבעיה נפתרת. נתב"ג זה מחדל, זו שערורייה" - כך אומר היום (א') לאולפן ynet פרופ' יהודה אדלר, מומחה לקרדיולוגיה, לרפואה פנימית ולמינהל רפואי. "יש זן דלתא, וזן גמא בדרך".
קראו עוד:
פרופ' סיריל כהן, מומחה למערכת החיסון מאוניברסיטת בר אילן, השתתף גם הוא בדיון ואמר: "מה שקורה בדרום אמריקה עם הזנים החדשים - גמא הברזילאי ולמדא הפרואני - מאוד רציני. מספיק שזה יתפרץ כאן, ונהיה עוד פעם בסרט. אני לא רוצה לגרום לפאניקה, אבל צריך לפעול כבר היום".
"חברי קבינט המומחים אומרים שנתב"ג זה לא בעיה, כי רק 0.3% מהמקרים מגיעים משם", אמר פרופ' אדלר. "אבל משם מגיעה הרעה, זה הפתח היחידי שלנו".
פרופ' כהן, שמשתתף בדיוני הקבינט, אמר שהם "מאוד רציניים" אבל הוסיף: "אם אתה מערבב פוליטיקה ובריאות, אתה מקבל פוליטיקה". על כך אמר פרופ' אדלר: "זו בושה לנו, הרופאים, בושה לרפואה, שאנחנו נותנים המלצות - ואף אחד לא מקשיב לנו. לכן אני לא מסכים לשבת בוועדה כזו. אני מייעץ לכמה עיריות בישראל, וכשאני נותן המלצה, דנים בה, לוקחים אותה ברצינות. לא תמיד מקבלים, אבל ברוב המקרים כן.
"בשביל מה המומחים מייעצים? בתקופת יולי אדלשטיין הם אפילו לא ידעו על ביטול התו הירוק והמסכות. חלק רצו להתפטר, ובצדק. ככה לא מנהלים מגפה".
1 צפייה בגלריה
נתב"ג
נתב"ג
עומס בנתב"ג, השבוע. "משם מגיעה הרעה", טוען פרופ' אדלר
(צילום: קובי קואנקס )
כשנשאל פרופ' כהן אם אנחנו לא "היסטריים מדי", לאור העובדה שמספר החולים קשה הוא קטן יחסית, השיב: "זה לא קשקוש. הקורונה פה כדי להישאר; היא לא נעלמת. בבריטניה עלה מספר החולים הקשים".
פרופ' כהן גם התבקש להביע את דעתו בנושא החיסון השלישי, ואמר: "יש שני דברים שצריך לקחת בחשבון: יעילות המהלך ובטיחותו. לגבי היעילות של החיסון, אנחנו רואים ירידה, במיוחד אצל מי שחוסן לפני חצי שנה, אבל החיסון עדיין מגן מפני מחלה קשה. לגבי הבטיחות, אנחנו סבורים שלא אמורה להיות בעיה. לכן, הייתי נערך כבר עכשיו למבצע חיסון שלישי לבני 60 ומעלה".
לדבריו, ממש לאחרונה הגיע לידיו נתון חדש לגבי שתי המנות הראשונות. "ממצא שהגיע אלינו ביום שישי מראה שהמרווח האופטימלי בין שתי מנות של פייזר הוא שמונה שבועות ולא שלושה או 12", אמר פרופ' כהן. "זה נותן כמות של נוגדנים מנטרלים יותר גבוהה".
פרופ' כהן: "ממצא שהגיע אלינו ביום שישי מראה שהמרווח האופטימלי בין שתי מנות של פייזר הוא שמונה שבועות ולא שלושה או 12. זה נותן כמות של נוגדנים מנטרלים יותר גבוהה"
פרופ' כהן הוסיף שמתקיימים דיונים רבים בנושא החיסון השלישי. "מאוד התרשמתי מההבנה של ראש הממשלה בנושא ומהמוכנות שלו", אמר. "אנחנו כבר יודעים שיהיה חיסון שלישי. אני מאמין שזה יקרה בשבועות הקרובים".
פרופ' אדלר אמר שגם הוא תומך בחיסון שלישי. "צריך לבנות מערך ולתת מנה שלישית קודם כל לקשישים שחוסנו ראשונים", אמר.