ארגון הבריאות העולמי גינה הערב (יום ד') את פשיטת צה"ל על בית החולים שיפא בעזה שמטרתה לטהר את קיני הטרור במקום, ואמר שכניסת צה"ל לבית החולים "לא מקובלת לחלוטין". הדברים נאמרו שעות אחדות לאחר שצה"ל הכניס סיוע הומניטרי לבית החולים בעזה במהלך הפעולה (בסרטון הבא).

מזכ"ל ארגון הבריאות העולמי, ד"ר טדרוס אדהנום ג'ברייסוס, אמר במסיבת עיתונאים בז'נבה, אמר שיש להגן על מטופלים ועל אנשי הצוות, אפילו אם בתי החולים שימשו למטרות צבאיות, "בתי חולים אינם שדות קרב", אמר.
לדבריו, ארגון הבריאות העולמי איבד את התקשורת עם אנשי רפואה בבית החולים, וציין כי בשלושת הימים האחרונים לא קיבל נתונים על מניין ההרוגים והפצועים בעזה - באופן שמקשה על ארגונו להעריך את מצב מערכת הבריאות ברצועת עזה. לדבריו, אחד מאנשי ארגון הבריאות העולמי תיאר את המצב כך: "אין מים, אין חשמל, רק הפצצות, הפצצות, הפצצות".
עוד בנושא זה:
דובר צה"ל הדגיש מוקדם יותר כי הפעולה בשיפא מתמקדת ב"חלק מסוים" של בית החולים, ו"מבוססת על מידע מודיעיני וצורך מבצעי". דובר צה"ל באנגלית פיטר לרנר הדגיש בריאיון ב-CNN כי "אנחנו ממוקדים במקום ספציפי". לפני שנכנס פנימה, חיסל צה"ל חמישה מחבלים בכמה היתקלויות ליד בית החולים. בתוך בית החולים לא היה חיכוך בין הכוחות למטופלים, ולפי צה"ל הבוקר נמצאו במתחם תשתיות טרור ואמצעי לחימה.
1 צפייה בגלריה
בית חולים שיפא ב עזה
בית חולים שיפא ב עזה
מבט מבפנים על בית חולים שיפא בעזה
(צילום: Khader Al Zanoun / AFP)
לפי עדי ראייה, הכוח נכנס מהשער המערבי של בית החולים - הגדול ברצועת עזה. בעזה אישרו שהצבא נתן התראה מוקדמת לפני שנכנס לבית החולים, שכללה גם שיח ישיר עם מנהליו בשעות שקדמו לפשיטה. לפני הפשיטה, אנשי הצוות בבית החולים סירבו לדרישת צה"ל להתפנות, בטענה כי 700 מטופלים עלולים למות אם יעשו זאת.
ב-BBC ציטטו "עיתונאי שהיה בבית החולים" בשם חאלד, שאמר כי כוחות צה"ל נמצאים "בשליטה מלאה במתחם", ועוברים חדר אחר חדר, קומה אחר קומה, בתוך בית החולים. "הם מתשאלים את כולם", נכתב, "גם את המטופלים וגם את הצוות".
מזכ"ל ארגון הבריאות העולמי קרא להפסקת אש ולארגן גישה טובה יותר להכנסת סיוע רפואי לעזה. הוא גם קרא לשחרור החטופים הישראלים שנמצאים בשבי חמאס. אתמול נועד ג'ברייסוס עם שר החוץ אלי כהן ועם שר הבריאות אוריאל בוסו. השניים דרשו מהארגון "לחשוף את השימוש שעושה החמאס בבתי החולים ברצועה לפעילות טרור".
נציגי משפחות החטופים השתתפו בפגישה, וביקשו ממזכ"ל ארגון הבריאות העולמי "לפעול לשחרורם המהיר ולמתן טיפול רפואי למי שזקוק". כהן אמר כי "השימוש הציני של חמאס בבתי חולים כמחסה לפעילות טרור הוא כישלון מהדהד של ארגון הבריאות העולמי וארגוני האו"ם". בוסו הוסיף: "אנו מצפים לגינוי חד יותר של הזוועות שביצעו מחבלי חמאס".