בסרטון בפתח הכתבה: המורה לפילאטיס רות לינדנר

אורח החיים הדינמי והקצב המהיר שבו אנו חיים את חיינו לא משאירים לנו יותר מדי זמן פנוי. הדבר כמובן שמשפיע גם על האופן שבו אנו מתחזקים את שגרת הכושר שלנו. ותתפלאו, זה משנה: לפעמים מספיקות דקות בודדות של אימון כזה או אחר, כדי להיטען מחדש ולהזין את עצמנו באנרגיה חדשה שתיתן לנו דלק להמשך היום.
מחפשים אימונים נוספים?
כבר שנים שפילאטיס מהווה שיטת אימון פופולרית המסייעת בשמירה על כושר, חיזוק שרירי הליבה, שימור טווחי תנועה ושיפור התפקוד היומיומי. עם זאת, קיימת נטייה לחשוב שעל מנת שתרגול או אימון יהיו אפקטיביים, יש לתרגל לפחות שעה שלמה.
כמובן שהאידיאל הוא להצליח לתחזק שגרה קבועה של תרגולים ארוכים שבמסגרתה אנו פוקדים את הסטודיו שלוש פעמים בשבוע ומורה רואה ומתקנת אותנו, אך בחיים כמו בחיים, לא תמיד אנחנו מצליחים להגיע לזה. והגוף? הוא עייף ומותש, וצריך שנרים אותו ואת מצב הרוח על מנת להיטען באנרגיות חדשות.
מי אמר שלא ניתן להשיג את כל זה גם בתרגול קצר מהבית? המורות לפילאטיס רות לינדנר וענבל לוינסון, מייסדות שיטת התרגול Libah, אימוני פילאטיס מגוונים בממשק אונליין, מסבירות למה אפילו התרגול הקצר ביותר יכול לעשות הבדל.
2 צפייה בגלריה
אימון פילאטיס למתחילים
אימון פילאטיס למתחילים
צריך להתחיל מאיפשהו, נכון? אימון פילאטיס קצר למתחילים

מקדישים 15 דקות - ומיד מרגישים בהבדל

אולי תופתעו, אך גם אימון באורך של 20-15 דקות יכול לחולל פלאים. באופן הזה תוכלו להשחיל לפחות שני תרגולים בשבוע (בנוסף או במקום שגרת תרגול בסטודיו), מבלי לצאת מהבית וכך לחסוך זמן יקר וכסף. בנוסף, תרגול קצר הוא כזה שיאפשר לכם להתמיד בו בקלות ולשלב אותו ביתר קלות בתוך השגרה העמוסה.
תרגול אונליין טוב הוא כזה שבו נרגיש שהמורה נמצאת איתנו בחדר, שההנחיה רציפה ומפורטת, ומלאה בדגשים מכוונים לביצוע מיטבי. הוא כזה שישמור עליכם מפציעות ויוציא אתכם עם הרגשה טובה ותחושה מרוממת.
ולשאלת השאלות, איך מגייסים את המוטיבציה להתחיל? ואיך מתמידים בלתחזק שגרה של תרגולים כאלו?
מוטיבציה היא דבר חמקמק. כמו שהיא באה, כך היא הולכת. בכנות, כולנו מעבירים את זמננו בגלילה אינסופית ברשת, כך שזמן יש לנו, הקושי הוא להביא את עצמנו לזה. קבעו מטרות לטווח קצר, נניח לשבוע הקרוב. ממש כתבו בלו"ז יום אחד שבו זה יכול לקרות. 20-15 דקות בסך הכול. וזכרו - עקביות היא המפתח לביסוס הרגלים חדשים.
פרק זמן של 20-15 דקות הוא פרק זמן פחות מחייב שיותר קל להתנהל איתו. כמו שהוא מתחיל, כך הוא גם נגמר מהר. עם התחושה הטובה והסיפוק שנקבל בסיום האימון נוכל לפנות לנו בלו"ז פרק זמן אופציונלי נוסף, וכך נתנהל משבוע לשבוע. התייחסו לתרגול הזה כאל פגישה מאוד חשובה שלא תרצו להחמיץ. הרי מאחרים לפעמים לא נעים לנו לבטל, אז איך על עצמנו נוותר כל כך בקלות?
2 צפייה בגלריה
אימון פילאטיס למתחילים
אימון פילאטיס למתחילים
אימון פילאטיס למתחילים
בתחילה בחרו תרגולים שיתאימו לרמת היכולת שלכם, וכאלו שמסבים לכם הנאה (או לכל הפחות שלא תסבלו בהם). בחירה בתרגול ברמה גבוהה מדי עלולה להוביל לתסכול מיותר, וחבל. בנוסף, נסו לבחור ולהתאים את התרגול למצב הרוח והאנרגיה שלכם. לפעמים יתאים לנו אימון שכולו מתבצע בעמידה אשר עובד על דופק גבוה יותר, ולעיתים יתחשק לנו להתמקד בחיזוק ממוקד של אזור מסוים ונבחר תרגול קצר ייחודי לבטן או לירכיים. מהצד השני, יהיו ימים שהגוף שלנו יבקש רק מתיחות או מדיטציה.
כך או כך, נדע שהקדשנו לגוף ולנפש שלנו זמן של התרוממות, הטענה מחודשת ואת היכולת להמשיך ולהעניק הלאה לנו ולסובבים אותנו.