"הממשלה לא זזה והקבינט לא זז", טוען פרופ' יהודה אדלר, מומחה לקרדיולוגיה, לרפואה פנימית ולמינהל רפואי, באולפן ynet, בעקבות העלייה במספר הנדבקים בנגיף הקורונה - בתוך ארבעה ימים נרשמו יותר נדבקים בקורונה מאשר בכל חודש יוני. "הם צריכים להבין שהעם יודע כבר שצריך ללכת עם מסכות ולשמור מרחק והיגיינה. זה לא מספיק. צריך להחזיר את התו הירוק ולתת מנת חיסון נוספת".
קראו עוד:
פרופ' אדלר טוען ש"הבעיה שלנו מתחילה ונגמרת במקום אחד - נמל התעופה בן גוריון. משם נכנסו הווריאנטים ההודי ובריטי וייכנסו עוד וריאנטים - שם הבעיה העיקרית שלנו. שנה וחצי בתוך האירוע ועוד לא פתרנו את הבעיה, איך נכנס הדלתא? בגלל בדיקות לא נכונות, בגלל חוסר בדיקות, בגלל חוסר בידוד. אם אותם אנשים היו בבידוד - לא היה דלתא. נמל התעופה בן גוריון הוא שער הכניסה היחידי, לכל הרוחות. אין כאן אלף שערים, רק שער אחד"
ביטול התו הירוק, טוען פרופ' אדלר, היה טעות. "התו הירוק חייב לחזור, בהתאמות מסוימות, אבל לחזור. ואני מסכים לחלוטין עם הדברים שאמר פרופ' וקסמן. אני חושב שחוסר החלטות עכשיו יביא להגברת התחלואה. תוך חודש המספרים יכולים לעוף למעלה לרמות כמו שאנחנו מכירים אותן"
למה הממשלה מהססת לגבי התו הירוק? "יש לי תחושה שהממשלה הנוכחית רוצה להראות שהיא שונה מהממשלה הקודמת ולכן עושה דברים בדיוק הפוך, אבל זה לא מה שצריך להדריך אותה, היא צריכה לעשות החלטות אופרטיביות ומעשיות נכון לעכשיו, אם היא לא תחליט - נהיה במגפה נוראית של דלתא. אנחנו לא מכירים את הדלתא, הוא הרבה יותר מדבק, אני רואה אנשים שחזרו מלונדון, ונדבקו שם מנהגי מוניות. נכון שהמחוסנים פחות חולים ושיש פחות חולים קשה, אבל חד משמעית - החיסון פחות יעיל נגד זן הדלתא ובכלל היעילות שלו הולכת ופוחתת".
ד"ר גלית קאופמן, מנכ"לית מכבי, אמרה באולפן לפני כמה ימים שהיעילות של אלו שהתחסנו גבוהה גם 8 חודשים לאחר החיסון. "אני חושב אחרת, רמת הנוגדנים בכלל לא חשובה. אני רואה שזה פחות יעיל, אני רואה מה שקורה, גם כאן וגם בעולם, הדלתא מתגבר על החיסון והחיסון הופך פחות יעיל. החיסון לקורונה הוא נס רפואי והאינטרס שלנו הוא לקבל את 'מנת הבוסטר' עוד כמה חודשים".