במותו הציל חיים: סגן נתנאל מנחם איתן בן ה-22, לוחם ביחידת 669 שנהרג בפעילות צבאית בעזה, ממשיך להציל חיים גם במותו. הוא היה חתום על כרטיס אדי, ומשפחתו ביקשה למלא את צוואתו לתרום איברים. ליבו הושתל בבן 56 בשיבא, הריאות הושתלו בבן 36 בבילינסון, והכבד הושתל בבן 70 באיכילוב. כך עדכן הבוקר (יום ד') המרכז הלאומי להשתלות.
1 צפייה בגלריה
סגן נתנאל מנחם איתן ז"ל
סגן נתנאל מנחם איתן ז"ל
סגן נתנאל מנחם איתן ז"ל
(צילום: דובר צה"ל)
משפחתו וחבריו סיפרו: "נתנאל נולד בירושלים להוריו יוני וטלי, אח לנועם, יקיר, אלישיב ובנימין. כבר בבית הספר, כתלמיד מחונן, בלט באהבתו לזולת ובנתינה. הדריך בתנועת הנוער 'עזרה', היה הדבק של הסניף כאשר החניכים מוקסמים ממנו".
אלישיב (25), אחיו של סגן איתן, שיתף: "בשישי קיבלנו את הבשורה שהוא נפצע קשה וביום ראשון קיבלנו את הבשורה שהוא מת מפצעיו. זה נורא קשה, געגוע בלתי נתפס. העובדה שיותר לא אחבק אותו ולא אראה את החיוך שלו. הדבר היחיד שאני מצליח לחשוב עליו זה שהוא היה בן אדם של נתינה, מגיל 13 הוא התנדב בהמון מקומות. אמרתי לו שאני מבטיח שאני לוקח את הדברים שהוא עשה, שזה רק לעזור אחד לשני ושזאת תהיה דרך החיים שלי - כמו שהוא היה בקרב".
האח סיפר על נסיבות המוות: "עשו להם מארב, היה פיצוץ והוא אמר למי שהיה איתו 'עצור' והוא הלך וגם חטף כדור. במכתב שהוא שלח לנו הוא כתב שזאת זכות להילחם למען המדינה הזאת. הוא היה הדבק של המשפחה. היה לו חשוב שנשמח את ההורים, כל שישי כשהוא היה מגיע היה דואג לוודא מראש שתהיה אווירה טובה, שנשיר שירי שבת ושלא נריב".
סגן נתנאל מנחם איתן ז"ל למד במכינת "מעלה אפרים" ולאחר מכן התגייס ליחידת 669, שבמסגרתה עשה קורס חובשים. חבריו ליחידה מספרים שהיה החוד של הצוות: מוביל, מנהיג, מעולם לא הסתפק בתוצאה בינונית. הוא גם היה הראשון בצוות שנשלח לקצונה. חצי שנה לאחר הקורס פרצה המלחמה שבה נפל. ב-7 באוקטובר הצליח להציל שלושה חיילים, והספיק לספר למיכאל, חברו הטוב מילדות, שזה "נתן לו הרגשה מיוחדת של משמעות".

התנדב למען ילדים חולי סרטן

סגן נתנאל מנחם איתן ז"ל התנדב גם בעמותת "זכרון מנחם" לליווי ילדים חולי סרטן. בתקופת הקורונה התנדב במחלקה אונקולוגית בבית חולים.
חיים ארנטל, מנהל עמותת "זכרון מנחם", ספד לו: "נתנאל הוא אחד המתנדבים המרכזיים בעמותה שנהג לתרום טרומבוציטים לילדים חולי סרטן והתנדב במחנות של הילדים בחו"ל. כשאני שומע על החיילים היקרים שלנו שנהרגים, אנחנו שומעים על אנשים מיוחדים ואני חושב שיש פה משהו שאולי קשה להסביר למישהו מבחוץ.
"מדובר על בן אדם שבמשך ארבע שנים היה קשור בכל קשר שרק אפשר עם 'זכרון מנחם'. הוא היה מדריך ותרם מרכיבי דם, ניצל כל דקה שלו למען עשייה לטובת הזולת. יומיים-שלושה לפני שנכנס לעזה הוא כתב לאחד החברים שהוא יטוס לדובאי בינואר, שם יתקיים המחנה של הילדים חולי הסרטן. מדובר ב-120 ילדים שטסים עם רופאים, אחיות, מאבטחים ומדריכים. אני מרגיש איום ונורא, עצוב וכואב, זה דבר שלא נתפס. רק לפני כמה ימים הוא כתב שהוא צריך כוח כדי להמשיך הלאה באמצעות ההתנדבות. זו לא אבדה רגילה אלא אבדה ל'זכרון מנחם'".
פרופ' יעל פלד, המנהלת הרפואית של היחידה להשתלות לב במרכז הרפואי שיבא, אמרה: "מתחילת הלחימה ראינו מספר תרומות לב מגיבורי ישראל שחירפו את נפשם על הגנת ארצנו. כולם אנשי נתינה ואהבת האדם. ניגשנו לבצע את הנצלת הלב מתוך כאב עצום ויראת כבוד לנתנאל מנחם איתן ז"ל אשר חירף נפשו ונפל בקרב על הגנת ארצנו. זהו מעמד נדיר, חריג ועם עוצמה רגשית ללא גבולות.
"גם במותו נתנאל המשיך להציל חיים. משפחת איתן, שבאצילותה הרבה החליטה לתרום את איבריו, היא סמל לערבות הדדית ואהבת האדם. תרומת ליבו הצילה את חייו של חולה בשנות החמישים לחייו אשר לא היה שורד בלעדיה. אנחנו נעשה כל מה שניתן על מנת שליבו של הגיבור ימשיך לפעום ולהפיץ את אורו".