האדמו"ר מגור חוזר להוביל את המאבק החרדי בהתפשטות הקורונה: רבי יעקב אריה אלתר, מנהיג החצר החסידית הגדולה והמשפיעה בישראל, החליט הערב (ד') להשבית החל מסוף השבוע את הלימודים בכל מוסדות החינוך שבנשיאותו, ולהעביר את רבבות התלמידים ללמידה מרחוק, על פי הנחיות הממשלה. בנוסף הודיעה הנהלת גור כי בית המדרש המרכזי שלה בירושלים, מבתי הכנסת הגדולים בעולם, יינעל למשך כל תקופת הסגר, וקראה לאלפי החסידים והמתפללים הקבועים להגיע למקום ולאסוף ממנו את חפציהם.
<<הכול על העולם היהודי - בפייסבוק של ערוץ היהדות. היכנסו >>
החלטת האדמו"ר התקבלה בזמן שהמנהיג הבכיר ביותר בזרם הליטאי, הרב חיים קנייבסקי, עדיין משמיע מסרים סותרים על חובת הציות להגבלות שהטילה ממשלה, ואינו מורה במפורש לסגור את תלמודי התורה. גם בגל התחלואה הראשון בלטה גור בהקפדתה יוצאת הדופן על ההנחיות, אך בתקופת הגל השני והשלישי חלה התרופפות משמעותית בעקבות משבר אמון בינה לבין הדרג המדיני ומשרד הבריאות.
על אף ההישג, עמדת הרבי אינה משפיעה על חצרות החסידים האחרות, שכל אחת מהן נשמעת לאדמו"ר שלה, ושבהן נשמעו להגבלות בדרך כלל פחות מאשר בחוגים הליטאים. ראש הממשלה, בנימין נתניהו, ביקש הערב להעביר מסר לאדמו"ר מבעלז, ראש החסידות השנייה בגודלה בישראל - וזו שבלטה בזלזול בהנחיות - שהפעם מדובר בסגר קצר וממוקד, בתקווה שהחיסונים ישפיעו ולא נצטרך לסגר נוסף.

הרב מאזוז: "לסגור הכול מיד"

בשיחה טלפונית עם ח"כ ישראל אייכלר ("יהדות התורה"), בעצמו חסיד בעלז ומחלים כעת מקורונה בביתו, ביקש ראש הממשלה למסור כי הסגר ימנע ביטול תורה עתידי, וכי מערכת החינוך תוכל לחזור לקדמותה ובאי בתי הכנסת יוכלו להתפלל בבריאות איתנה. "בינתיים אנו זקוקים לעזרת כל הציבור למאמץ מאוחד, להורדת התחלואה על ידי סגר הדוק בכל המיגזרים והגילאים" אמר נתניהו.
1 צפייה בגלריה
האדמור מגור
האדמור מגור
האדמו"ר מגור
ח"כ אייכלר הבטיח להעביר את הדברים במלואם, והעביר מסר מרבו שבירך על מבצע החיסונים. עוד סיפר, כי הרבי מבעלז מורה לחסידיו להתחסן, "ומתפלל לקדוש ברוך-הוא שהחיסונים אכן יצליחו למנוע את המחלה הנוראה והעולם יחזור לשפיות בריאה".
בזרם הספרדי של הציבור החרדי, הורה הערב הרב הבכיר, מאיר מאזוז, העומד בראש ישיבת "כיסא רחמים" ועשרות מוסדותיה הפזורים ברחבי הארץ, "לסגור את כל מוסדות החינוך, גם את תלמודי התורה, ללא יוצא מן הכלל", כדבריו.
בשיחה עם מנהלי המוסדות, קרא ראש הישיבה להישמע להוראות משרד הבריאות ולסגור את כל מוסדות החינוך לבנות ולבנים ללא כל התחכמות. "מדובר בפיקוח נפש, שאפילו על ספק מחללים שבת", אמר לשואלים. "על אף הריחוק הפיזי, על כל מנהל וכל מחנך או מורה, לשמור על קשר חם עם התלמידים ולדאוג לרוחניותם ולגשמיותם. אסור לנו להפקיר את התלמידים גם לא בשעות אלו של הסגר, שנגזר עלינו לסגור את שערי מוסדות החינוך".