אחרי שפעלו בניגוד להנחיות - גורמים בחסידות בעלז יחקרו במשטרה: אמש (יום ד') בתקיימה חתונתו של נכד האדמו"ר מבעלז, מנהיג אחת החצרות החסידויות הגדולות והמשפיעות בישראל, באולם סגור ובהשתתפות אלפי אנשים תוך הפרה של תקנות הקורונה ושל הסיכומים המוקדמים עם המשטרה. לאחר שהודיעה כבר בלילה על הטלת דו"חות וחקירה בגין עבירות רישוי, במשטרה מודיעים הערב על פתיחה בחקירה פלילית, בתיאום עם הפרקליטות.
<< הכול על העולם היהודי - בפייסבוק של ערוץ היהדות. היכנסו >>
במשטרה הבהירו כי החקירה נפתחת "בהמשך לאכיפה מנהלית שבוצעה במקום", לאחר שלדבריהם "המשטרה קיימה פגישות מקדימות עם מארגני החתונה במטרה למנוע הפרה של התקנות". עוד אמרו, "לאחר שהפרו את התקנות, נרשמו קנסות במקום, בהם 4 קנסות בסך 5,000 ש״ח למארגנים, ובנוסף נפתחה במשטרה חקירה בגין עבירות רישוי". "המשטרה רואה בחומרה הפרה כה בוטה של התקנות, באופן המסכן את בריאות הציבור, ותמשיך לאכוף את התקנות למען שלום הציבור ובריאותו", הוסיפו.
החתונה נערכה בניגוד לחוק באולם סגור בירושלים. רשויות האכיפה, שידעו מבעוד מועד על קיום האירוע, במרכז שכונה "אדומה" שרק בחודש שעבר הייתה תחת סגר, לא מנעו אותו. אף שהמגפה פגעה קשות בקהילת בעלזא והפילה בה חללים רבים, בולט כעת האדמו"ר, רבי ישכר דב רוקח, כמנהיג החרדי הבכיר היחיד המפגין זלזול בהנחיות למניעת התפשטות הקורונה, כשהוא מעניק דוגמה אישית רעה לאנשיו.

בבעלז הסבירו: "הנזק הרוחני חמור יותר"

בחודשים האחרונים קיים האדמו"ר מנייני תפילה גדולים ואירועים אסורים נוספים. השבוע הגיע בליווי נכדו, החתן, לתפילה ברחבת הכותל המערבי בירושלים, בלי לשמור על ריחוק חברתי ממלוויו וללא מסכת פנים - וכך נוהגים גם רבים מחסידיו. אמש, כאמור, נשבר שיא חדש, כאשר הרבי התעקש לקיים את חתונת הענק במתכונת כמעט רגילה, והזמין את כל בני הקהילה להשתתף בשמחה.

בניגוד להפרות שנרשמו בגל הראשון בפלגים החרדים הקיצוניים, הפעם מדובר בחצר גדולה המשתייכת לזרם המרכזי - אחת מהיחידות המיוצגות בכנסת במסגרת יהדות התורה, על ידי ח"כ ישראל אייכלר. גם הוא עצמו השתתף בחלק מהאירועים ההמוניים שערך רבו בתקופה האחרונה.
בבעלזא הסבירו שהרבי סבור כי הנזק הרוחני והנפשי הנגרם לחסידיו בגלל ההגבלות ושבירת השגרה, חמור יותר מהסכנה לבריאותם. לטענתו, ניתן להתמגן מפני הנגיף גם בלעדיהן, בעזרת אחריות אישית ומשמעת עצמית בנוגע לבדיקות ולשהייה בבידוד - מבלי לדווח עליהן לרשויות וללא שיבוש משמעותי של חיי הדת והקהילה.
1 צפייה בגלריה
  כך זה נראה, בניגוד להנחיות
  כך זה נראה, בניגוד להנחיות
כך זה נראה, בניגוד להנחיות
(צילום: יעקב מלמד, חדשות JDN)

ואולם נראה כי גם מארגני החתונה מבינים כי זהו אירוע שיש להתבייש בו. בניגוד לשמחות שנערכו בעבר במשפחת האדמו"ר, שהיו פתוחות לציבור הרחב ונוצלו למפגן כוח של בעלזא, האירוע הזה התקיים בחשאיות, כאשר המשתתפים כולם הוזהרו שלא לחשוף פרטים. בפתח האולם הוצבו מגנומטרים ושמירה הדוקה, וכל אחד מהנכנסים עובר חיפוש מדוקדק. ואולם זה לא עזר ומהאירוע הודלפו תמונות שתיעדו את ההמונים, ללא מסכות.