ידידיה אפשטיין הפך לכוכב טיקטוק בעל כורחו. הנער בן ה-15 הותקף בירושלים השבוע, באזור הומה אדם וסמוך למשטרה. נדחף, נרדף, הוכה והוטח על הכביש, וכל זה במסגרת מה שנראה כאתגר רשת שסוחף את צעירי המגזר הערבי בעיצומו של חודש הרמדאן: להכות יהודים, רצוי בעלי חזות חרדית או דתית, לתעד ולסחוף כמה שיותר "לייקים".
<< הכול על העולם היהודי - בפייסבוק של ערוץ היהדות. היכנסו >>
"צילמתי בשער שכם, ובאיזשהו שלב הגיעו צעירים ערבים ותקפו אותי במכות", הוא מספר, בריאיון לאולפן ynet. "הטיחו אותי בעוצמה על הרצפה, עד ששמעו פיצוץ והמצלמה שלי עפה על הרצפה. התחלתי לברוח - וכל זה קורה מול עיניי השוטרים שנמצאים שם".
אפשטיין מעיד כי כמו במקרים אחרים בימים האחרונים, גם התקיפה שלו הגיעה ללא כל התגרות או תקשורת עם הצעירים. "יש תחרות של לייקים וצפיות", הוא טוען. "הסרטון של הערבי שנתן סטירה לחרדי מקבל הכי הרבה, אז עכשיו כולם מנסים להשיג יותר לייקים וצפיות. יש מי שנתן אגרוף, אחרים מנסים לתת מכות, לצחוק על חרדים ואתה רואה אפילו סתם אנשים שמצלמים חרדים הולכים לתומם, ומעלים את התמונה עם כיתוב מבזה שצובר כמויות של לייקים".
2 צפייה בגלריה
המשטרה לא עצרה את התוקף, שהתרברב מול הנפגע
המשטרה לא עצרה את התוקף, שהתרברב מול הנפגע
המשטרה לא עצרה את התוקף, שהתרברב מול הנפגע
המשטרה יצאה בגל מעצרים. זה יתרום לפתרון הבעיה? "את הערבי שתקף אותי אתמול (יום ג') לא עצרו. ראיתי אותו שוב. פניתי לשוטרים והמשטרה ניסתה לעצור אותו, אבל הוא ברח להם מהידיים, ואז הוא מגיע אליי עם הסרטון, ומראה לי, ואומר: תראה איך תקפנו אותך אתמול".

המוקד: שער שכם

במשטרה טוענים בתגובה: "ככל שמובא לידיעת המשטרה אודות אירוע אלימות, הן במסגרת תלונה והן בחשיפה לסרטון ברשתות החברתיות, פותחת המשטרה בחקירה תוך הפעלת מיטב האמצעים והיכולות העומדות לרשותה, על מנת לאתר את החשודים המעורבים במעשה".
2 צפייה בגלריה
 רגעי התקיפה של אפשטיין
 רגעי התקיפה של אפשטיין
רגעי התקיפה של אפשטיין
כמעט בכל ערב במהלך השבוע האחרון מתקיימות הפרות סדר בירושלים. במוקד: שער שכם – אך לא רק. צעירים ערבים, רובם קטינים, מיידים אבנים ובקבוקים, יורים זיקוקים לעבר כוחות הביטחון וגורמים נזק לכלי רכב - אזרחיים ומשטרתיים - במחאה על סגירת המדרגות. האירועים לרוב מתרחשים בסוף זמן תפילת הערב בהר הבית. עד כה נעצרו או עוכבו לחקירה 50 חשודים.
באחד הסרטונים שהופץ השבוע נראה רוכב אופניים צעיר, כבן 17, מותקף על ידי קבוצת צעירים ערבים במרכז העיר. הסרטון הראשון שהופץ ועורר זעזוע נתיעוד שבו נראה צעיר ערבי סוטר לתלמיד ישיבה ברכבת הקלה. שלושה בני אדם נעצרו בחשד למעורבות באירוע - שניים מהם אתמול - בהם גם החשוד המרכזי, בן 17 משועפט. הוא נמלט לשטחים ונעצר במעבר קלנדיה שבגזרת עוטף ירושלים. עוד לפני כן נעצר החשוד בצילום הסרטון ובהפצתו.
מאז רצף הסרטונים רק גבר, ובסרטונים נוספים תועדו ערבים המיידים אבנים ומתיזים גז מדמיע לעבר חרדים. בסרטון אחר, קבוצת צעירים ערבית נצפית הולכת על פסי הרכבת ברחוב יפו - מטרידה שני צעירים חרדים ומאיימת עליהם. התקריות האלימות מטרידות את המשטרה - שמודאגת גם מאופן פרסומם. במשטרה מתייחסים לאירועים ברשתות החברתיות כאל זירה נפרדת.