במבצע מיוחד הצליחו הרשויות באיחוד האמירויות להביא לחילוצן של שתי משפחות יהודיות מתימן - ולאיחודן עם קרובי המשפחה שהוטסו במיוחד מלונדון לאבו דאבי, זאת לאחר שלא ראו אלה את אלה זה עשרות בשנים.
<< הכול על העולם היהודי - בפייסבוק של ערוץ היהדות. היכנסו >>
משפחת פאייז המונה 15 נפשות התאחדה באבו דאבי ביום ראשון, זאת אחרי שהרשויות באיחוד האמירויות סייעו בהטסת בני המשפחה מתימן ומלונדון. יצחק פאייז (35) סיפר לסוכנות הידיעות של איחוד האמירויות (WAM) כי לא ראה את סבו וסבתו ואת דודו מאז שהיה ילד, אחרי שעבר מתימן ללונדון. סבו, סבתו ודודו של פאייז ברחו מתימן כשהוא ועוד 11 בני המשפחה, כולל 5 נינים, נמלטו ללונדון.
"בפעם האחרונה שראיתי אותם עוד הייתי ילד", סיפר. "היום הם פוגשים בפעם הראשונה את הנינים שלהם. איחוד האמירויות הגשימו את החלום של המשפחה אחרי שכבר איבדתי תקווה שנצליח להתאחד, 21 שנים לאחר שחיינו בנפרד בשל המצב בתימן והקשיים הכלכליים".

"הסוף ל-21 שנות סבל"

אביו של פאייז הביע את תודתו על הסולידריות והתמיכה שקיבלו מהנהגת איחוד האמירויות. אמו, לוסה פאייז, אמרה שהגיע הסוף ל-21 שנים של סבל. סולימאן פאייז, הסבא, ושאמה סולימאן, הסבתא, אמרו בהתרגשות: "זה רגע שיישאר חקוק לנצח בזיכרון שלנו".
3 צפייה בגלריה
(סוכנות הידיעות של איחוד האמירויות)
אהרון סאלם, אשתו ושני ילדיהם הוברחו מתימן כדי לפגוש את קרוביהם שחיים באבו דאבי. "מילים לא יוכלו לתאר את התודה שלנו לאיחוד האמירויות", אמר סאלם. "אנחנו שמחים מאוד להיות כאן ולהתאחד עם קרובי משפחתנו. איחוד האמירויות היא באמת מקום של אהבה, סובלנות ושלום".
בחודש אוגוסט האחרון נענה נסיך הכתר של אבו דאבי, השיח' מוחמד בן זאיד, לבקשת רבה הראשי של רוסיה, ברל לזאר, וסייע בהצלתם של 11 יהודים מתימן – 2 משפחות – שחולצו לאבו דאבי וקיבלו שם מקלט. הרב לזאר חשף את מבצע ההצלה במכתב פומבי ששיגר לבן זאיד, ובו כתב: "בשם משפחות יהודי תימן, מתכבד אני להודות לכבודו על המחווה ההומניטארית והעזרה בהצלת המשפחות היהודיות מתימן, והפעילות המסועפת והמורכבת בכדי שניתן יהיה לחלצם, ובאמצעות זה להציל אותם ממצב של סכנת נפשות שבו היו נתונים".
3 צפייה בגלריה
(סוכנות הידיעות של איחוד האמירויות)
עוד כתב הרב לזאר: "המעשה האצילי של הצלת הנפשות ירומם בעזרת האל עוד יותר את קרנה של איחוד האמירויות. יברך ה' את המדינה, יברך את העומדים בראשה, יברך את תושביה והם יראו ברכה בכל מעשי ידיהם על כל צעד ושעל. בימים אלה העולם כולו רואה את ידה של איחוד האמירויות המושטת לשלום בכדי להביא לאחדות בין העמים... הצעד האבירי שעשתה איחוד האמירויות, הוא צעד גדול של אחדות ושל שלום".

"הגשמנו חלום"

סוכנות הידיעות של איחוד האמירויות פרסמה שבועיים קודם לכן את דבר חילוצה של אחת המשפחות היהודיות שהובאה לאבו דאבי, והורשתה להתאחד עם בני משפחה אחרים שהצליחו לעזוב את תימן. המשפחה כולה התאחדה אחרי 15 שנות פרידה. בני המשפחה סיפרו לסוכנות הידיעות המקומית WAM כי מבחינתם מדובר בנס.
3 צפייה בגלריה
 מנשקים את סבא וסבתא
 מנשקים את סבא וסבתא
מנשקים את סבא וסבתא
(סוכנות הידיעות של איחוד האמירויות)
"הגשמנו חלום שהיה נראה בלתי אפשרי", סיפרו. "אנו מודים לאיחוד האמירויות על התמיכה הגדולה בהסדרת החיבור המשפחתי הזה. זו דוגמה לגישה ההומניטרית של איחוד האמירויות, כמו גם לערכים האציליים של סובלנות וחיים משותפים".
אבי המשפחה, סיפר על המפגש עם ילדיו שאותם לא ראה מאז עזבו את תימן: "אני מרגיש שנולדתי היום מחדש. אני כל כך שמח שפגשתי את כל ילדיי ונכדיי".