‏הושלם מבצע צור ישראל: הבוקר (ה') נחתה בנתב"ג טיסת העולים התשיעית והאחרונה להעלאת 2,000 יהודים ממחנות ההמתנה באתיופיה. העולים ייכנסו לבידוד ולאחר מכן יתאחדו עם בני משפחותיהם. המבצע יצא לדרך בדצמבר בניצוחה של שרת העלייה והקליטה פנינה תמנו שטה ומשרדה ובביצוע הסוכנות היהודית.
<< הכול על העולם היהודי - בפייסבוק של ערוץ היהדות. היכנסו>>
אחרי סאגת הטקס בין שרת העלייה והקליטה וראש הממשלה, את העולים החדשים מקבלים יצחק בוז'י הרצוג והשרה פנינה תמנו שטה, בקבלת פנים צנועה בדגלי ישראל ושירים. ח"כ פנינה תמנו שטה, שרת העלייה והקליטה בירכה את העולים החדשים ואמרה "המבצע הזה נגמר אבל המשימה שלנו לא הסתיימה. הגיע הזמן לעשות סוף לסבל של המשפחות. הוכחנו במבצע הזה שאם רוצים זה אפשרי. ממשלת ישראל כבר כמה עשורים מחלקת הבטחות לעולים האלה אנחנו צריכים לעשות תיקון אמיתי - כל זרע ישראל, כל יהודי אתיופיה צריכים להיות בבית. ברוכים הבאים".
אתמול הודיעה השרה בריאיון באולפן ynet על ביטול טקס קבלת הפנים, לאחר שלדבריה ניסה ראש הממשלה בנימין נתניהו לעשות "קרקס פוליטי". ב-ynet נחשף כי השרה מירי רגב דרשה ששר הביטחון בני גנץ לא יגיע לאירוע. בריאיון אמרה תמנו שטה כי "זה אירוע כל כך מרגש להרבה אנשים שהמתינו שנים ארוכות ואני כל כך שמחה שיש לי את הזכות להוביל את מבצע צור ישראל".

העולים מחכים להתאחד עם משפחתם

מבצע "צור ישראל" יצא לדרך בדצמבר האחרון מתוקף החלטת ממשלה 429 שהובילה שרת העלייה והקליטה ח"כ פנינה תמנו שטה ובתמיכת הסוכנות היהודית. מאז ועד היום נחתו בישראל 9 טיסות בסך הכול ועליהן 2,000 עולים אשר המתינו שנים ארוכות לעלות ארצה.
2 צפייה בגלריה
העלייה מאתיופיה הושלמה
העלייה מאתיופיה הושלמה
העלייה מאתיופיה הושלמה
(צילום: שאול גולן)
בין העולים, כ-70 תינוקות בני פחות משנה, ו-35 קשישים בני יותר מ-70. בסך הכול הגיעו לישראל 893 ילדים שייקלטו במערכת החינוך הישראלית, מתוכם כ-150 ילדים יעלו בשנה הבאה לכיתה א'. בין העולים גם 250 צעירים בני 18-24 שבקרוב יתגייסו לצה"ל. העולים במבצע נקלטו במספר מרכזי קליטה מצפת בצפון ועד באר שבע בדרום.
בנוסף, על המטוס כ-90 ישראלים אשר נתקעו באדיס אבבה בחודשיים האחרונים בשל סגירת שמי ישראל. שרת העלייה והקליטה נחלצה לעזרת עשרות ישראלים שרבים מהם הגיעו למצבי מצוקה, חולי ורבים אף זקנים ותינוקות.

"המשימה לא תמה"

בשונה מעליות אחרות, באשר ליהודי אתיופיה, עלייתם ארצה מותנית בהחלטת ממשלה ולמרות שעדיין ישנם אלפי ממתינים במחנות באדיס אבבה וגונדר, אין לדעת מתי תתאפשר עלייתם לישראל.
2 צפייה בגלריה
העלייה מאתיופיה הושלמה
העלייה מאתיופיה הושלמה
העלייה מאתיופיה הושלמה
(צילום: שאול גולן)
יו"ר הסוכנות היהודית, יצחק (בוז'י) הרצוג אמר "זהו רגע מרגש שלא מותיר עין יבשה וגם צובט בלב, מזכיר לכולם שהמשימה להעלאת יתר היהודים באתיופיה לישראל לא הסתיימה ויש להמשיך לפעול להשלמת העלאת יהודי אתיופיה. אני מברך את חברתי שרת העלייה והקליטה פנינה תמנו-שטה ומשרדה על השותפות במבצע המוצלח והמורכב". קבוצת הפעילים למען העלאת יהודי אתיופיה, אמרו כי "יחד עם השמחה, קיים העצב על האלפים שנשארו מאחור, שחלקם ממתינים מעל 20 שנה לעלות לישראל. עצירת העלייה מאתיופיה נוגדת את ההבטחות קודמות של רה"מ וממשיכה את קריעת המשפחות הכואבת".
יעקב חגואל, יו"ר ההסתדרות הציונית העולמית הוסיף: "העלייה מאתיופיה סימלה מאז ומתמיד את השלמת החלקים המועטים שנשארו מאז תחילתה של הגלות. איחודם של העולים היום עם בני משפחותיהם בארץ, ערב חג הפסח, חג החירות מעורר עוד יותר את תחושת האחדות בעמנו".