אחרי ההכרזה על כמה ריכוזים חרדיים כאזורים מוגבלים מהיום (ד'), בקהילות הדתיות מתחילים לסגור מחדש גם את בתי הכנסת. על רקע העלייה ברמת התחלואה בקורונה באור יהודה בימים האחרונים, הודיעו ראש העירייה, ליאת שוחט, ורב העיר, ציון כהן, כי מעתה יתקיימו כל מנייני התפילה בשטחה במרחבים פתוחים בלבד, אף שהנחיות הממשלה בנוגע למניעת התפשטות הנגיף אינן מחייבות זאת.
<< הכול על העולם היהודי - בפייסבוק של ערוץ היהדות. היכנסו >>
"כולנו זוכרים היטב שאחד ממוקדי ההדבקה המשמעותיים ביותר בגל הראשון היה בבתי הכנסת, ואף אחד מאיתנו לא רוצה לחזור למקום הזה", הסבירה שוחט. "יש לנו מטרה אחת לנגד עינינו והיא לגרום לצמצום התחלואה ברחבי העיר, כל זאת באמצעות פעולות נוספות שאנחנו מבצעים במקביל ועוד נמשיך לבצע. בריאות התושבים היא מעל הכול, וגבאי בתי הכנסת קיבלו את ההנחיה הזו בהבנה".
2 צפייה בגלריה
(צילום: שחר גולדשטיין)
הרב כהן הוסיף קריאה לגבאי בתי הכנסת להישמע להוראות העירייה: "חובה על כל אחד מאיתנו לעמוד על המשמר למטרת מיגור הנגיף, ומעתה לקיים את התפילות בימי חול ושבת רק במרחבים פתוחים מחוץ לבתי הכנסת, בהתאם להנחיות הלכה ולמעשה", אמר. "התורה הקדושה מצווה אותנו על החיוב של 'ונשמרתם מאוד לנפשותיכם'". לדבריו, "לא עת לחשות, חלילה מלהקל ראש בדברים הנישאים ועומדים ברומו של עולם הדוחה כל מצוות שבתורה".

מוקדם יותר השבוע קראו רבנים ועסקני ציבור חרדים לחזור באופן וולונטרי להגבלות, מחשש להתפרצות נוספת בריכוזי המגזר הצפופים. הרב והיועץ הרפואי, שמעון רגובי, ממובילי המהלך, אמר כי בכוונתו לשכנע את הרבנים הבכירים: "קדושת החיים קודמת לכל. קשה מאוד להקפיד על ההנחיות בבתי הכנסת. השכל הישר חייב לנצח".
קיראו עוד בערוץ היהדות: