מינהל החינוך הדתי במשרד החינוך הורה להסיר כל אזכור שלו וכן את סמלו מהפרסומים על אודות ההשתלמות החדשה למורים בנושא ההתמודדות של תלמידיהם, בני נוער להט"בים, עם ההתנגשות בין נטייתם המינית לבין אמונתם הדתית.
<< הכול על העולם היהודי - בפייסבוק של ערוץ היהדות. היכנסו >>
על רקע הדיווח ב-ynet על השקת התוכנית, המכשירה לראשונה מחנכים בישיבות ואולפנות לעיסוק בנושא הרגיש, הפעילו רבנים ועסקני ציבור לחץ על משרד החינוך על מנת שיסיר את חסותו ממנה. בעקבות כך הודיעה ראש מינהל החינוך הדתי במשרד החינוך, שוש נגר, למכון "באר אמונה", שפיתח את ההשתלמות, כי עליו למחוק כל אזכור של האגף מהפרסומים – אף שהיה שותף למהלך. אלא שבהנהלה הארצית של משרד החינוך לא אהבו את ההחלטה ובצעד חריג עקפו את האגף הדתי והעניקו לתוכנית חסות של המשרד עצמו. בוגריה יוכרו על ידו, אפוא, לגמול ולעניינים נוספים.
2 צפייה בגלריה
 לפני ואחרי
 לפני ואחרי
לפני ואחרי
"יש רבנים שמתעלמים ועוצמים עיניים"
התוכנית - ראשונה מסוגה למחנכים, רבנים ויועצים (גברים ונשים) בישיבות ובאולפנות, להכרת הנוער הלהט"בי והתמיכה בו. יזם אותה הרב אבישי מזרחי, דוקטורנט בתוכנית ללימודי מגדר באוניברסיטת בר אילן, החוקר את ההתמודדות הרבנית עם הקונפליקט שבין הומוסקסואליות ליהדות, לאחר 15 שנים בתוך מערכת החינוך הדתית. לדבריו, נוכח בזעקה מהשטח של התלמידים והצוותים, שנותרו עם שאלות ללא מענה.
"חלק מהתלמידים שעברו דרכי היו אפילו אולטרה-דוסים, הצדיקים שבחבורה, שגילו שיש להם משיכה לבני מינם", סיפר בראיון לאולפן ynet. "והם ניגשים אליך ומספרים ומשתפים. ניגש אליי תלמיד שאמר לי: ניסיתי הכול - פסיכולוגים, פסיכיאטרים, טיפולי המרה, אבל כלום לא עבד. זה לא יוצא ממני, מה אתה רוצה שאני אעשה?"
"המבוכה הזאת היא שדחפה אותי, כי זה באמת סיפור נורא מורכב", הודה הרב מזרחי. במסגרת לימודיו, סיפר, חש כי "השאלה הזו לא מספיק פתורה", כדבריו. "רציתי ללמוד אותה לעומק, ואני עושה עבודת דוקטורט על ההתמודדות הרבנית עם הסוגייה המורכבת הזו.
"יש רבנים שמתעלמים ועוצמים עיניים. אני לא מטאטא את זה. במיינסטרים הרבני ובמערכת החינוך מבינים שיש כאן סוגיה מורכבת שחייבים לגעת בה, להפשיל שרוולים ולהיות בפנים. בסופו של דבר, מדובר על דיני נפשות. אסור לערב בין אידיאולוגיה לפסיכולוגיה".

"מתנגדים לאפליה"

מתנועת אמונה נמסר: "אנו גאים בעבודה המקצועית והאיכותית של מכון באר אמונה. תנועת אמונה תמשיך להסתכל למציאות בעיניים ולעסוק ברלוונטי ובחשוב לחברה הישראלית ולציבור הציוני-דתי . נעשה זאת תוך מחויבות להלכה, ליהדות ולמקצועיות, ללא מורא".

ממשרד החינוך הבהירו: "המשרד מתנגד לאפליה מכל סוג ועל כל רקע וזאת בהתאם להנחיית שר החינוך. נציין כי המשרד ממשיך להעניק את חסותו להשתלמות המדוברת".
קראו עוד בערוץ היהדות: