תחקיר של העיתון הגרמני "בילד" מעלה חשד כי האמן גיל עופרים המציא את פרשת ההתנכלות האנטישמית, שעליה התראיין בהרחבה גם כאן, או לכל הפחות לא דייק בפרטים. לפני כשבוע התחוללה סערה בינלאומית לאחר שעופרים טען, בסרטון שפרסם ברשתות החברתיות, כי עובד קבלה במלון ווסטין בלייפציג דרש ממנו להסיר את שרשרת המגן דוד שאותה הוא ענד, בטרם יבצע צ'ק-אין.
<< הכול על העולם היהודי - בפייסבוק של ערוץ היהדות. היכנסו >>
הסרטון הפך ויראלי וזכה להתייחסות בינלאומית. "ניסיתי לעשות צ'ק-אין במלון אחרי הופעה", סיפר עופרים בריאיון לאולפן ynet. "עמדתי בתור, וכנראה משהו לא עבד עם המחשב, אז הצטבר תור ארוך, ומנהל הקבלה הוא יצא מהעמדה ללובי. פתאום אני רואה שהוא מקדם אנשים שממתינים מאחוריי. לא הבנתי למה. אחרי כמה דקות שאלתי אותו מה הסיפור – והוא השיב שהוא רוצה להקל על התור. אמרתי לו, 'אבל אני גם עומד בתור, כולנו עומדים בתור'. ואז אני שומע מישהו אומר מאחוריי, 'תוריד את הכוכב שלך'. חשבתי שאני לא שומע טוב.
קראו עוד בערוץ היהדות:
"חולפת עוד רבע שעה, והוא לוקח אותי קדימה, שם לי את המסמכים של הצ'ק-אין ואומר, 'אם אתה מוריד את המגן דוד, סוף כל סוף אפשר לעשות את הצ'ק-אין'. מיד ביקשתי לדבר עם המנהל שלו, אך עם חיוך על הפנים הוא ענה, 'אני מצטער, אבל הוא היום לא נמצא'".

איפה השרשרת

הנהלת המלון השעתה את העובד באופן מיידי, מול המלון התקיימו הפגנות - והמשטרה הגרמנית פתחה בחקירה בחשד למעשה אנטישמי. אבל לפי ה"בילד" עולים סימני שאלה משמעותיים לגבי גרסתו של עופרים. באתר הגרמני פורסם סרטון ממצלמות האבטחה של המלון, שממנו עולה כי עופרים כלל לא נכנס למלון עם שרשרת מגן דוד, ובצילומי אבטחה נוספים השרשרת לא נראית בשום שלב שבו עופרים מתועד, גם לא בעת שעמד בתור לצ'ק-אין.
3 צפייה בגלריה
העימות עם פקיד הקבלה. בשום שלב לא נראה תליון המגן דוד
העימות עם פקיד הקבלה. בשום שלב לא נראה תליון המגן דוד
העימות עם פקיד הקבלה. בשום שלב לא נראה תליון המגן דוד
(מצלמות אבטחה, BILD)
בסרטון נראה שעופרים מדבר עם אדם בקבלה, ולבסוף עוזב את המלון כאשר מעיל העור השחור שלו פתוח וחולצת הטריקו נראית היטב, אך ללא שרשרת המגן דוד. העיתון דיווח כי במשטרת לייפציג מעלים ספקות באשר לטענתו של עופרים, המתחזק קריירה בימתית ומוזיקלית ענפה במדינה.
על פי הדיווח, עובדי המלון טענו שעופרים התעצבן על פקיד הקבלה מפני שקידם כמה אנשים בתור-לצ'ק אין, ולכן הוא התבקש לעזוב את המלון. באחד הסירטונים נראה עופרים כעוס בעמדת הצ'ק-אין, אך אין סאונד, ושוב, לא ניתן לראות את שרשרת המגן דוד.
3 צפייה בגלריה
גיל עופרים
גיל עופרים
מתוך סרטון האינסטגרם, מאוחר יותר
עוד דווח, כי בחקירתו אמר עופרים שהוא כבר לא בטוח אם ענד שרשרת באותו הערב באופן גלוי. אבל זו עמדה מרכז הסיפור בסרטון האינסטגרם שנצפה על ידי 3.4 מליון איש, עד כה.

"העליבו אותי בגלל השרשרת"

עופרים הודיע באמצעות חשבון האינסטגרם שהוא מתחזק שהגיש תלונה פלילית נגד עובד המלון, ופקיד הקבלה שהושעה, מצדו, מתכוון להגיש תביעה. הוא מאשים את עופרים בהוצאת לשון הרע, ומתאר את האירועים בצורה שונה לגמרי מהאמן.
3 צפייה בגלריה
גיל עופרים מגיע למלון ווסטין בלייפציג - המגן דוד איננו נראה
גיל עופרים מגיע למלון ווסטין בלייפציג - המגן דוד איננו נראה
גיל עופרים מגיע למלון ווסטין בלייפציג - המגן דוד איננו נראה
(מצלמות אבטחה, BILD)
בתגובה לפרסום הסרטון מסר עופרים כי האמירה הראשונה, "תכניס את המגן דוד שלך פנימה", נשמעה מאחורה ורק לאחר מכן עובד הקבלה חזר על המשפט. עופרים טען עוד כי הוא עונד את השרשרת בקביעות, וכמעט אף פעם לא מסיר אותה, וכי היא מזוהה עמו.
עוד אמר כי המגן דוד לא נראה: "המשפט הגיע מאחור. זה אומר שמישהו זיהה אותי. הסיפור כאן הוא לא השרשרת, אלא מדובר בסיפור גדול יותר. אני מופיע לעיתים קרובות עם השרשרת בטלוויזיה, ולכן מישהו החליט להעליב אותי בגלל זה".
בריאיון שהעניק ל-ynet הביע עופרים את רצונו לעלות לארץ בעקבות התקרית, ואמר כי "הייתי לבד בסיפור הזה בלובי, ומה שהכי מטריד אותי זה שאף אחד לא פתח את הפה, אף אחד לא עזר לי, ואני בטוח ששמעו את זה. לא יכול להיות שלא שמעו. אבל ככה זה, יותר טוב לא לשמוע, לא לראות, לא להגיד שום מילה".
עוד אמר: "אני הולך תמיד חופשי עם המגן דוד שלי, שקיבלתי מאבא שלי עוד לבר המצווה. ושואלים אותי, 'תגיד, אתה לא פוחד? אתה לא חושב שזה קצת מסוכן לרוץ איתו?' תמיד עניתי, 'לא, למה שאפחד?' אני כבר לא יודע מה התשובה, אבל אני לא מוריד את המגן דוד, ממש לא. אני רק חושב אם עוד נכון ובסדר להיות כאן, ואני לא יודע. האמת שאני עדיין בשוק".