הרב חיים דרוקמן, שחלה בשנית בקורונה ומטופל בבית החולים במצב קשה, שב להכרה. הרב בן ה-90, ממנהיגי הציונות הדתית, מאושפז בבית החולים הדסה עין כרם בירושלים. היום (ה') חלה התייצבות במצבו, אך הוא מוסיף כאמור להיות קשה. הערב (20:30) תתקיים עצרת תפילה לרפואתו בכותל המערבי.
<< הכול על העולם היהודי – בדף הפייסבוק של ערוץ היהדות. היכנסו >>
ד"ר ינון בודה, מנהל בית החולים הדסה עין כרם, מסר: "הרב דרוקמן הגיע אתמול לבית החולים לאחר שפונה מביתו עקב החמרה במצבו, בעקבות מחלת הקורונה שבה חלה. בשל מצבו שהוגדר קשה, הוא אושפז ביחידה לטיפול נמרץ פנימי. אנחנו שמחים להגיד שהיום חל שיפור מסוים במצבו. אנחנו ממשיכים להעניק טיפול מיטבי בהתאם למצבו הרפואי, תוך שבני משפחתו הסובבים אותו בכל עת נמצאים איתנו בקשר רציף".
בני משפחתו של הרב מספרים כי הוא מגיב לסביבתו לסירוגין. "משפחת הרב דרוקמן מבקשת להודות מכל הלב לצוות בית החולים הדסה עין כרם, להנהלת בית החולים ולצוות המסור ביחידה לטיפול נמרץ פנימי, על המסירות והטיפול ברב, ועל היחס התומך והדואג למשפחה כולה", נכתב בהודעת המשפחה. "בנוסף, אנו מודים לעם ישראל על התפילות, שניכר שעוזרות, ומבקשים להמשיך להתפלל לרפואתו של הרב חיים מאיר בן מילכה".
1 צפייה בגלריה
הרב חיים דרוקמן
הרב חיים דרוקמן
הרב חיים דרוקמן
(צילום: שאול גולן)
"אמש נקראנו לבית החולים. עמדנו מסביב למיטתו של הרב, התפללנו, שרנו וראינו מול עינינו איך מדדים שונים מתייצבים, כשהרב בגבורה גדולה מתמודד עם מצב קשה ביותר", נמסר. "לאחר יום כמעט ללא הכרה, הרב אף פקח את עיניו לזמן מסוים והגיב לשאלותינו על ידי תנועות ראשו וידיו, דבר שחזר על עצמו גם כשהרופא נכנס לפנות בוקר".
עוד מסרו בני המשפחה: "על אף המצב הקשה, אנו מאמינים ומצפים לישועה. ההתייצבות במצב הרפואי והשיפור הקל מאתמול, כשכבר היה נראה שאין סיכוי, התפילות והתמיכה מעם ישראל כולו, המסירות והמקצועיות של הצוות בבית החולים – כל אלה נותנים לנו כוח, ואנו בטוחים שגם לרב".
"עם ישראל חייב הרבה מאוד לרב דרוקמן, מורנו ורבנו", אמר אתמול (יום ד') חבר הכנסת בצלאל סמוטריץ', יו"ר מפלגת הציונות הדתית. "אני מודה מאוד לצוות הרפואי וקורא לציבור להתפלל לרפואתו, לקרוע שערי שמיים בתפילת רבים, שזכויותיו הרבות של הרב יעמדו לו ויעמדו לנו, ושיזכה לשוב לאיתנו ולהנהיג אותנו עוד שנים רבות". ראש הממשלה לשעבר, נפתלי בנט, מסר כי הוא "מתפלל לרפואתו של הרב דרוקמן, שמגלם בכל דרכיו מסירות נפש של ממש למען עם ישראל ולמען אחדותו", לדבריו.
מזכ"ל בני עקיבא, יגאל קליין, אמר: "מורנו ורבנו הרב דרוקמן עשה כל חייו למען עם ישראל. כעת, הרב זקוק לתפילות של כולנו. עלינו להתפלל ולזעוק לבורא עולם לרפואתו של הרב, כדי שימשיך להנהיג אותנו לאורך ימים ושנים".

הרב דרוקמן חלה בקורונה בפעם הראשונה בחודש פברואר, ומאז סבל מבעיות רפואיות שונות. בסוף השבוע שעבר הוא נדבק שוב בנגיף, ובימים האחרונים הוא טופל בידי צוות רופאים בביתו באמצעות מתן חמצן, נוזלים ותרופות שונות, בהתאם להמלצות לטיפול בקורונה. ביום ב' הביעו מקורביו באופטימיות זהירה, אך בהמשך חלה שוב החמרה במצבו, והוא פונה לבית החולים.
הרב דרוקמן, חתן פרס ישראל, נחשב ל"זקן הרבנים" במגזר הדתי-לאומי ולאחד המשפיעים ביותר על נציגיו הפוליטיים – מנפתלי בנט ועד בצלאל סמוטריץ'. כאיש חינוך הוא עומד בראש מרכז ישיבות ואולפנות בני עקיבא, תנועת הנוער בני עקיבא ואיגוד ישיבות ההסדר, וכמנהיג ציבור היה ממובילי "גוש אמונים", ראש מערך הגיור הממלכתי וגם פוליטיקאי שכיהן בכנסת.
עד להקמת הממשלה הנוכחית נחשב הרב דרוקמן כ"רב של בנט", אך התנגדותו להקמת הקואליציה שבה שותפה מפלגת רע"ם יצרו נתק בינו ובין ראש הממשלה לשעבר. השבוע נודע כי הוא בין החותמים על מכתב ששלחו רבנים בכירים בציונות הדתית לראש הממשלה המיועד, בנימין נתניהו, בדרישה לבטל את סעיף הנכד בחוק השבות.
פורסם לראשונה: 15:35, 14.12.22