הרב הראשי, יצחק יוסף, תוקף את נציב תלונות הציבור על שופטים, שופט העליון בדימוס אורי שהם, וטוען כי הוא רודף אותו כדיין – ומפרסם נגדו דו"חות ביקורת ממניעים אישיים וזרים. בשיעורו השבועי סיפר הרב יוסף על תלונה שנמצאה מוצדקת בעניינו, בעקבות מחאתו נגד רפורמת הכשרות שקידמה הממשלה היוצאת.
<< הכול על העולם היהודי - בפייסבוק של ערוץ היהדות. היכנסו >>
"אני עשיתי כנס רבנים. דיברתי על הדבר הזה. זה תפקיד שלנו, אנחנו שומרי משמרת הקודש", אמר. "קיבלתי דו"ח מהשופט איך עשיתי, עברתי על החוק, החוק קבע שיש רפורמה בכשרות... מה הבעיה? מה יכול להיות? מה זה, פלילי? זה התפקיד שלנו. ואני עניתי לו. חבל שעניתי לו. 'ענה לכסיל כאיוולתו'... אמרתי לו: זה התפקיד שלי, אנחנו שומרים על המשמרת של הרבנות של הכשרות... (אם) פורצים את המשמרת – מה אכפת לי מי פורץ, אם פורצים על ידי הממשלה של השמאל. פורצים את זה וצריך להילחם בדבר. ההוא לא קיבל".
קראו עוד בערוץ היהדות:
הרב הראשי תקף את נציב התלונות, שהם, וטען כי "יש לו מגמה". הוא הסביר: "כאשר מרן (אביו, הרב עובדיה יוסף – ק"נ) דיבר בזמנו נגד השופטים, אתם יודעים, דיבר עליהם מאוד חריף, אני לא יכול לחזור על זה, תבינו לבד... כשמרן דיבר על זה, אותו שופט הוא התרגז והתעצבן. עכשיו הוא מצא בעל חוב לגוב (לגבות) את חובו. יאללה, עכשיו אני אנקום בבן שלו. מרן נפטר. הכול נגיעות, הכול דברים כאלה. לכן לא היה צריך לענות לו".

"למה לי אסור ולרב לאו מותר?"

הרב טען גם לשיקולים גזעניים ולאפליה על רקע עדתי בעבודת הנציב. "אחריי הרב לאו עשה גם כן כנס רבנים ודיינים על הרפורמה בגיור", אמר. "הוא פטר אותו. הייתה עליו תלונה. למה? כי הוא אשכנזי. פטר אותו. בסדר גמור. אנחנו – עלינו עשה דו"ח. אנחנו עברנו על החוק... למה לרב לאו היה מותר לעשות כנס דיינים על הגיור, נגד הממשלה שעשתה מה שעשתה בגיור, ולי אסור? למה? מה האפליות האלו? בגלל שהוא רוצה לנקום באבא שלי?"
1 צפייה בגלריה
הרב הראשי לישראל, הרב יצחק יוסף
הרב הראשי לישראל, הרב יצחק יוסף
הרב הראשי לישראל, הרב יצחק יוסף
(צילום: יעקב כהן)
הרב יוסף קרא לחבריו בבית הדין לא לחשוש מפני ביקורת הנציב, ואמר: "יש דיינים, יש מעט, שעוברים על הפסוק 'לא תגורו מפני איש'. הם מפחדים לקבל דו"ח מהשופט. אז מה אם הוא ייתן לך דו"ח? לי יש 16 דו"חות. קרה לי משהו? שום דבר לא קרה לי... זה התפקיד שלי... לא צריך להתחשב בהם".
כאן פנה הרב הראשי לחבר כנסת חרדי שישב בקהל, ואמר: "תפעל בנושא הזה, תדיח אותו, תשים במקומו איזה דיין שהוא יהיה ממונה על הדיינים. למה לשים שופט חילוני מחלל שבת, ממונה על הדיינים? איפה השכל? איפה ההיגיון בזה? תזרז את זה. אתה יכול. תזרז את זה. תעשה את זה מהר, להעיף אותו, להדיח אותו".