חסידיו של הרב העבריין אליעזר ברלנד ממשיכים להטיל אימה על מתנגדיו. פעילים מקהילת "שובו בנים" בירושלים פוצצו הערב (יום א') את הילולת שמעון הצדיק, בשל השתתפותו באירוע של חושף עברייני המין הרב שמואל אליהו. הפורעים קראו לעברו קריאות גנאי בטענה כי חל עליו דין "מוֹסֵר" (מונח הלכתי המתייחס ליהודי שהלשין על יהודי אחר לידי גורם בעל שררה), בגלל מלחמתו ברבנים שפשעו – ובהמשך חיבלו במערכות החשמל וההגברה באירוע ואף תקפו פיזית את סגן ראש העיר אריה קינג שהתלווה אליו.
<< הכול על העולם היהודי – בדף הפייסבוק של ערוץ היהדות. היכנסו >>
אליהו, רב העיר צפת וחבר מועצת הרבנות הראשית לישראל, הפך בשנים האחרונות כתובת לנפגעי עבירות מין ולחשיפת מקרים רבים של פגיעות מצד רבנים ואנשי חינוך בחברה הדתית והחרדית, שחלקם הבשילו להליכים פליליים והסתיימו בהרשעות ובעונשי מאסר. אף שלא הוביל בעצמו את הטיפול בפרשת ברלנד, נחשב הרב אליהו בקהילת "שובו בנים" כגורם עוין המשתף פעולה עם רשויות החוק למיצוי הדין עם רבנים עבריינים.
כאמור, בהילולה שנערכה הערב הם ביקשו לבוא איתו חשבון והצליחו לפוצץ את האירוע שערך לתלמידיו. עשרות מנאמני ברלנד קראו לעברו "מוסר", "הוא הכניס את הרב לכלא", "צא טמא" ועוד, וניסו לפגוע פיזית בו ובאנשיו. קינג, ממקורביו, נחבל בראשו, איבד את הכרתו ונזקק לטיפול רפואי. הפורעים ניתקו את הרמקולים שהיו במקום, עקרו אותם ממקומם וניסו לפגוע באמצעותם בחסידי הרב אליהו שהשתתפו בהילולה, עד שהמארגנים נאלצו להודיע על סיומו של האירוע וביקשו מהקהל להתפזר.
2 צפייה בגלריה
חסידי ברלנד מתפרעים וזועקים "מוסר" לעבר הרב שמואל אליהו בהילולת שמעון הצדיק
חסידי ברלנד מתפרעים וזועקים "מוסר" לעבר הרב שמואל אליהו בהילולת שמעון הצדיק
חסידי ברלנד מתפרעים וזועקים "מוסר" לעבר הרב שמואל אליהו בהילולת שמעון הצדיק

"כמעט רצחו בן אדם"

השוטרים במקום הדפו את המתפרעים, ושני חשודים נעצרו בגין הפרת הסדר הציבורי. בזמן המתקפה מצד חסידי ברלנד, אמר הרב אליהו לבאי האירוע: "מוריי ורבותיי, זו השעה הכי טובה לקבל ברכות! כשיש פה כמה ליצנים שמקדשים את הטמא ברלנד, זו השעה לברך. 'יהי רצון שהקדוש ברוך-הוא יביא ברכה לכל עם ישראל, קדושה לכל עם ישראל, שמחה לכל עם ישראל, תודה לכל עם ישראל, גאולה לכל עם ישראל! וכן יהי רצון, ונאמר אמן".
בסיום האירוע הוא סיכם: "באנו להילולה של הצדיק שהגן על עם ישראל בשעה הקשה שבה היוונים רצו להשתלט על ארץ ישראל. זו זכות עצומה, מדורי-דורות עושים פה הילולה. לצערי נפצע פה עכשיו סגן ראש העיר מידי חסידים של הפושע שנקרא ברלנד. הוא ממש פושע, מכיוון שהחסידים שלו כמעט רצחו בן אדם. אני חושב שהאנשים האלה צריכים לעשות תשובה גדולה, ואת האדם הזה צריך להכניס מהר לכלא, כי הוא מסית אנשים למעשים כל כך חמורים. יהי רצון שהקדוש ברוך-הוא יחזיר אותם בתשובה".
2 צפייה בגלריה
הרב שמואל אליהו בסיום האירוע
הרב שמואל אליהו בסיום האירוע
הרב שמואל אליהו בסיום האירוע. "ברלנד הוא ממש פושע, הוא מסית אנשים למעשים חמורים כל כך"
בהודעת המשטרה נמסר כי "במהלך ההילולה המתקיימת במתחם קבר שמעון הצדיק בירושלים, עם הגעת אחד הרבנים למתחם הקבר החלה הפרת סדר והתפרעות אלימה מצד חלק מהמשתתפים בהילולה. ההתפרעות כללה דחיפות, גידופים, יידויי אבנים וזריקת חפצים לעבר משתתפים בהילולה ולעבר כוחות המשטרה שפעלו במקום. כתוצאה מהפרת הסדר וידוי החפצים, נפגע אדם אחד באורח קל".
ברלנד הורשע בעברו לא רק במעשים מגונים, אלא בשורת עבירות מרמה, ניסיון לאיום, עושק ועוד, וכבר ישב בכלא. נוסף על העבירות שהורשע בהן, הוא חשוד במעורבות בשני מקרי רצח מלפני 30 שנה: בחודש נובמבר ברלנד קשר את עצמו לרציחות של אבי אדרי וניסים שטרית בירושלים, ומסר גרסה מפורטת לדברים. הוא חשוד בגרימת מוות בכוונה תחילה, חטיפה לכוונת רצח וקשירת קשר לביצוע פשע. מעבר לכך, ברלנד מואשם ב-16 פרשות של מרמה ועושק בהיקף של עשרות מיליוני שקלים.