סגן שר החינוך, מאיר פרוש (יהדות התורה), חושף כי תלמידי ישיבה רבים שאינם חשים בטוב נמנעים מבדיקות קורונה בהוראת הרבנים, על מנת להסתיר את נתוני התחלואה בחברה החרדית. בראיון לרדיו "קול ברמה" הסביר כי החרדים חוששים מהכרזה על ריכוזים נוספים במגזר כאזורים מוגבלים, וזאת על רקע התחושה כי האצבע של הממשלה הייתה קלה על ההדק בנושא זה.
<< הכול על העולם היהודי - בפייסבוק של ערוץ היהדות. היכנסו >>
בעקבות גילוי כמה חולים חדשים בישיבה בבני ברק, אמר פרוש: "האם כל אחד חושב שכשהוא לא מרגיש טוב אז תפקידו ללכת להיבדק כדי שיהיה עוד מספר? לא. אני יודע שיש הנחיות כאלה שאומרים 'אם לא מרגישים טוב - להישאר בבית, להישאר בחדר'. התוצאה שזה מביא עלינו אחר כך, סגרים וכדומה - לא כולם שלמים עם זה". עם זאת הוסיף: "ודאי שיש את המודעות לשמור" (על ההנחיות למניעת התפשטות הנגיף).
פרוש, שבאופן לא רשמי נתפס כנציג מוסדות התורה בצמרת משרד החינוך, לא הביע בתחנה החרדית דעה נחרצת נגד התופעה – ככל הנראה כדי שלא להתעמת עם הרבנים המעודדים אותה. "אני לא בא להכריע בזה", אמר לעיתונאי נועם זיגמן. "כל ישיבה וכל חסידות עושה את זה כמצוות מורה הדרך הרוחני - וכך נוהגים". ועם זאת, ל-ynet הבהיר כי הוא קורא לכל אדם להישמע להנחיות הממשלה וגורמי המקצוע.

"לא מזילים דמעה כשלנו לא טוב"

דבריו של פרוש נאמרו על רקע התנגדותו להגבלות שהוטלו בימים האחרונים על העיר אלעד והחשש מפני החלטות דומות שעשויות להתקבל בקרוב ביחס לאזורים חרדיים נוספים. לטענתו, גם אכיפת החובה לחבוש מסכות תקיפה יותר בריכוזי המגזר. הוא תהה: "לבוא ולהטיל עלינו סגר כי הממשלה לא יודעת מה לעשות בהתפרצות גדולה של חולים - האם זה נכון? האם זה מוצדק?"
1 צפייה בגלריה
מאיר פרוש
מאיר פרוש
מאיר פרוש
(צילום: מוטי קמחי)
סגן השר האשים כי "(סגר) אצל החרדים זה קל יותר", והוסיף כי "עד היום אנחנו סובלים מהסטיגמה שהטילו עלינו בהטלת הסגר על בני ברק". לדבריו, "צריך להיות זהירים בכל מה שקשור להכללה הזו על הציבור החרדי". פרוש הדגיש כי הפקידים במשרדי הממשלה העומדים מאחורי אותן החלטות אינם עושים זאת בהכרח "מתוך רוע", אבל הם בוודאי "לא מזילים דמעה כשלנו לא טוב".
מלשכת סגן השר פרוש נמסר בתגובה כי הוא "סיפר כבדרך אגב על תופעה שולית בעקבות החלטות מקוממות של קבינט הקורונה להכריז על ריכוזי הציבור החרדי כאזורים מוגבלים, אך הוא כמובן אישית אינו תומך בכך".
עוד נמסר בשם פרוש: "כשומר תורה ומצוות האמון על 'ונשמרתם מאוד לנפשותיכם' וכסגן שר החינוך, הוא קורא להקפדה יתירה על ההנחיות הממשלה וגורמי המקצוע ומדגיש כי מי שאינו חש בטוב חייב להיבדק על פי המלצות הרופאים".