הרבנים הראשיים לישראל, הרב דוד לאו והרב יצחק יוסף, פרסמו היום (א') הודעה משותפת לציבור שבה קבעו כי "אפשר להשתתף בהלוויה באופן מרוחק באמירת פרקי תהילים לכבודו של הנרצח". זאת, לדבריהם, כי "כוחות הביטחון חוששים מכך שהלוויות תהפכנה אף הן לסכנת נפשות. על כן, על הציבור להישמע להנחיות ולא להסתכן". הרבנים התבקשו מפיקוד העורף להבהיר את הדברים.
בהודעת הרבנים הראשיים, השניים התייחסו למלחמה הקשה מול חמאס: "ימים קשים עוברים אזרחי ישראל. חיילים, שוטרים ואזרחים נרצחים ומקפחים את חייהם לאחר שנחלצו במסירות נפש להצלת עם ישראל. מסע ההרג של המרצחים גבה קורבנות רבים. כל העם חש את כאבן וצערן של המשפחות השכולות, מתפלל לרפואת הפצועים ולשלום החטופים והנעדרים. זו העת להתלכד ולהתאחד כאיש אחד בלב אחד".
2 צפייה בגלריה
הרבנים הראשיים לצד השר לשירותי דת, מיכאל מלכיאלי
הרבנים הראשיים לצד השר לשירותי דת, מיכאל מלכיאלי
הרב יצחק יוסף והרב דוד לאו
(צילום: אלעד זגמן, ענבה – לע"מ)
"אנו קוראים להרבות בתפילה לבעל המלחמות שיוליך את חיילינו בדרך לניצחון על האויבים הקמים עלינו", כתבו הרבנים. "ייתן ה' אותם ניגפים לפנינו. נרבה אהבה ואחווה בינינו. ונקווה לימים שבהם ישראל ישכון בטח ויקוים בנו הפסוק 'ונתתי שלום בארץ'. כבר הובטחנו כי לא ייטוש ה' עמו ונחלתו לא יעזוב, ומייחלים אנו לראות התגשמות הבטחה זו אל מול עינינו. גם ברגעים קשים בוטחים אנו בצור ישראל אשר ישמע תפילותינו".
לדבריהם, "על כולנו חלה החובה להתגייס ולעזור לחיילינו ולתושבי הדרום, ואף מוטלת עלינו חובת ההשתדלות בשמירה על הנחיות כוחות הביטחון. יחד נרבה בתפילות לעורר רחמי שמיים. אנו שולחים תנחומים למשפחות שאיבדו את יקיריהן ואיחולי רפואה שלמה לכל הפצועים. ליבנו עם המשפחות הדואגות לגורל יקיריהן ותפילתנו עבורן".
2 צפייה בגלריה
הקריאה של הרבנים לציבור
הקריאה של הרבנים לציבור
הקריאה של הרבנים לציבור
לסיכום נכתב: "אנו קוראים לעם ישראל לא ליפול ברוחו, לזכור ימות עולם. בכל המצבים הקשים עמדה לנו האמונה בקדוש ברוך הוא ובעוצמת רוחו ואמונתו של עם ישראל שמלווה אותנו גם במאבק הנוכחי. האחווה והאכפתיות הם חלק מהזהות שלנו וזו העת להראות זאת".