חצרו של הרב אליעזר ברלנד ממשיכה להתעשר על חשבון מאמיניו - הפעם באמצעות אחד מפריטי הלבוש המזוהים איתו ביותר, ואף קשורים לכאורה לחלק ממעשיו הקשים: אנשי הרב העבריין מציעים בימים האחרונים למעריציו להשתתף ב"הגרלת ענק", שבה יזכה אחד מהם ב"טלית של הצדיק", הנחשבת בעיניהם לקדושה, במחיר של "רק אלף ש"ח" לכרטיס.
<< הכול על העולם היהודי - בפייסבוק של ערוץ היהדות. היכנסו >>
בפרסומים שהופצו ברשתות החברתיות ובערוצים נוספים, מוזמנים מאמיניו של ברלנד, ובעיקר חברי קהילת "שובו בנים" שבהנהגתו, להצטרף למיזם ולהשקיע בו מכספם, לקראת ההגרלה שתיערך מחר (יום ב'), תוך הבטחה, בשמו של רבם, כי לטלית סגולות מיוחדות הפועלות על מי שיזכה בה.
2 צפייה בגלריה
אליעזר ברלנד בבית המשפט
אליעזר ברלנד בבית המשפט
אליעזר ברלנד בבית המשפט
(צילום: עמית שאבי)
"ועד הרבנים של קהילתנו יוצא בהגרלת קודש על הטלית שהרב לבש בתקופת מעצר הבית", נכתב בהודעה. "וכך אמר פעם הצדיק: 'מי שייקבר עם הטלית שלבשתי – שום מזיק לא יוכל לגעת בו'". המארגנים ציינו עוד כי "היו יכולים למכור מכירה פומבית ולהגיע לסכומי עתק, אבל רצו לתת לכולנו סיכוי לזכות הנדירה".

"עטף אותה בטלית ונישק"

המפרסמים הודיעו כי "כל ההכנסות קודש לסבסוד האוטובוסים וההוצאות של עצרות התפילה היומיות מול הכלא" (במחאה על כליאתו של ברלנד), וקראו לציבור: "הזדרזו להירשם". כן הדגישו, כי כל אדם רשאי לרכוש יותר מכרטיס אחד, ובכך להגדיל את סיכוייו לזכות בטלית.
2 צפייה בגלריה
אליעזר ברלנד
אליעזר ברלנד
אליעזר ברלנד
(צילום: נינה פוקס ואריאלה שטרנבך)
הטלית שימשה את הרב, על פי עדויות, למעשים מגונים בבנות הקהילה שלו. כך, בשנת 2016 חשפנו ב-ynet את עדותו של חגי (שם בדוי), שבתו נפלה קורבן לברלנד בהיותה בת 15 בלבד: "הלכנו ביחד לרב והיא נכנסה לדבר איתו, והוא עטף אותה בטלית וכנראה ליטף, נישק וליקק וכל הגועל שלו. הוא אמר לה 'אני לוקח ממך את העוונות'. בזמן אמת, כשהיינו שם, היא יצאה מהחדר עם דמעות בעיניים ואמרה כמה היא נרגשת. "כשהפרשה התפוצצה היא הגישה תלונה, וגם זימנו אותי לתת עדות. אז סיפרתי גם על הבת השנייה שבחרה שלא להגיש תלונה. מאז לא ראיתי את הרב. אולי יזמנו אותי עכשיו מהמשטרה. אם יערכו לי עימות איתו, אני אקרע אותו לגזרים".
לפני כשבוע האריך בית המשפט פעם נוספת את מעצרו של אליעזר ברלנד, מתוך בית הסוהר שם הוא מרצה כבר עונש מאסר, בחשד למעורבות בפרשת הרצח של אבי אדרי והיעדרותו של ניסים שיטרית לפני כ-30 ו-35 שנה. השופט ציין כי ברלנד "קשר את עצמו למיוחס לו ומסר גרסה".