ברוך דיין האמת: הרב רונן נויבירט הלך לעולמו בחג הפסח, לאחר מאבק במחלה קשה. הלווייתו תתקיים היום (ב'), בשעה 14:00, בבית העלמין הישן קלאוזנר שברעננה. הרב, בן 50 במותו, הותיר אחריו ארבעה ילדים.
<< הכול על העולם היהודי - בפייסבוק של ערוץ היהדות. היכנסו >>
הרב נויבירט היה רב אורתודוכסי-מודרני שפעל לחיבור בין ההלכה לחיים המודרניים ובין דתיים לחילונים. בין היתר, היה ממייסדיו ומנהלו הראשון של ארגון הרבנים "בית הלל" ל"הנהגה תורנית קשובה" - ובעל תפקיד בכיר בארגון רבני צהר. בעבר כיהן כרב קהילה ברעננה, בפתח תקווה, ובשנותיו האחרונות - בקיסריה.
בטור שפרסם ב-ynet, קרא להחזיר את הצניעות לשיח הציבורי כערך מוסרי ולא דתי. בטור אחר קרא לחבריו הרבנים לקבל את הרפורמים. הרב פעל רבות בקרב ציבורים שאינם אורתודוכסיים וגם בקהילות יהודיות מעבר לים.

"חלם חלומות וידע ליישם אותם בשטח"

יו"ר ימינה ומועמדה לראשות הממשלה, נפתלי בנט, שהתפלל בקהילה שאותה הנהיג הרב נויבירט ברעננה, אמר כי "הרב רונן נויבירט הקדיש את חייו לעם ישראל". הוא כינה אותו, "איש רוח, חזון ומעשה, אשר פעל כל חייו לחבר את העם היהודי בארץ ובתפוצות למורשת ומסורת ישראל. מורשתו היא אהבת ישראל ואהבת חינם".
1 צפייה בגלריה
הרב רונן נויבירט ז"ל
הרב רונן נויבירט ז"ל
הרב רונן נויבירט ז"ל
בנט סיפר כי "הכרתי ונפגשתי עם פועלו הרב למען החברה הישראלית, בתחנות רבות בשדה הציבורי, וגם כמי שמתפלל בבית הכנסת 'אוהל ארי' שבו שימש הרב נויבירט כרב".
בארגון רבני בית הלל ספדו לרב רונן נויבירט, שהיה ממייסדיו והמנכ"ל הראשון: "קשה למצוא כל כך הרבה כישורים באדם אחד: הרב רונן היה גם רב קהילה ותלמיד חכם בהלכה ובמחשבה, וגם איש ביצוע חסר לאות. הוא התברך ביכולת גבוהה ליצור קשרים בין אישיים ולרתום אנשים לעשייה והתנדבות".
הרב מאיר נהוראי, יו"ר הארגון, הוסיף כי "הרב רונן חלם חלומות וידע גם איך ליישם אותם בשטח. בשנותיו כמנכ"ל תרם רבות לבניית הארגון, מהמסד ועד הטפחות. המפגש איתו היה תמיד מפגש עם נועם הליכות והקשבה, לצד פעלתנות ותנופת חזון ויוזמה. חסרונו יורגש בכל תחומי העשייה שלנו. הוא הותיר לנו את חזונו - להיות, באמת ובלי ויתורים, כפי שהוא היה - הנהגה תורנית קשובה".
הרב דוד סתיו, יו"ר ארגון רבני צהר, ספד לרב רונן נויבירט: "בשיא כוחו הסתלקה מאתנו דמות מיוחדת ואוהבת אדם. תלמיד חכם מבריק מחבר תורה ועשייה, אהבה ויראה. היה ממניחי היסוד לפעילות העניפה של ארגון צהר, ופעל בכל כוחו להאהיב את התורה בחברה הישראלית. מותו מותיר בכולנו חלל עצום".