לאחר ההתפרעות - שני ישראלים מגורשים מאוקראינה: "המשטרה הלאומית ושירות ההגירה החליטו לגרש את שני האזרחים הישראלים שפעלו באגרסיביות והסיתו להתפרעות", כך הודיע השר האוקראיני לבטחון פנים, אנטון גרשצ'נקו. הוא הזהיר כי "אם פעולות חוליגניות כאלו יבוצעו על ידי אזרחים זרים, גם הם יגורשו משטחה של אוקראינה".
<< הכול על העולם היהודי - בפייסבוק של ערוץ היהדות. היכנסו>>
בפוסט שפרסם השר האוקראיני, הבהיר: "עולי רגל יקרים, זכרו - אתם אורחים באוקראינה. האוקראינים הם אנשים מסבירי פנים, אך לא נסבול גסות רוח ואלימות מצדכם".
בפתיחת הפוסט הבהיר כי הדברים באים בעקבות התפרעות של "קבוצת צעירים מישראל" אתמול (יום ד') בכניסה לציון קברו של רבי נחמן באומן, תוך שהם מפרקים באלימות את הגדרות שנועדו לשמור על הסדר, על פי תקנות הקורונה המקומיות.
בתיעוד נראו כמה חסידים כשהם מתפרעים במתחם קבר רבי נחמן מברסלב שבאוקראינה, תוך שהם עוקרים מחסומים שהוצבו במקום לקראת תפילות ראש השנה ההמוניות, המתוכננות להתקיים באתר בשבוע הבא. זאת, על רקע אכזבתם מההגבלה על מספר האנשים שיוכלו להשתתף באירוע.

"הגיעו מים עד נפש"

המתפרעים נעצרו והוחלט כאמור לגרשם. יצוין כי רוב חסידי ברסלב תמכו בהצבת המחסומים על ידי האחראים במקום. אתמול הגיעה למקום קבוצה שטענה כי המחסומים מגבילים את הגישה לקבר, והחלה להתפרע.
2 צפייה בגלריה
התפרעויות חסידי ברסלב באוקראינה
התפרעויות חסידי ברסלב באוקראינה
התפרעויות חסידי ברסלב באוקראינה

אחד היהודים השוהים בימים אלה באומן, סיפר ל-ynet על המחאה: "שבועיים שיקרו לאנשים שיהיה מתווה והם התנהגו כמו ילדים טובים. כל פעם בארץ יש כתבות שהאישור בדרך. עכשיו אמרו לאנשים שאין מתווה, אז הגיעו מים עד נפש".
הוא הוסיף כי "הם התחילו להרוס את המחיצות. אנשים הרגישו ביניהם שהם הולכים כמו לטבח בשואה. כמו מסדרונות בשדה התעופה. המשטרה לא התערבה. עכשיו סידרו את זה בצורה אחרת שלאנשים יותר נוח להיכנס לציון".
2 צפייה בגלריה
התפרעויות חסידי ברסלב באוקראינה
התפרעויות חסידי ברסלב באוקראינה
התפרעויות חסידי ברסלב באוקראינה

ישראלי נוסף השוהה באומן טען כי "ראש השנה מעל הכול, אין שום היגיון בזה שאין מתווה. במשך שבועיים אנחנו מנסים לשמור על קור רוח ולהרגיע את הנפשות הפועלות אבל הגיעו מים עד נפש. הנושא של אומן בראש השנה יכול להתפוצץ גם בארץ, ואם זה יקרה, תהיה מלחמת עולם. יש יותר מ-200 אלף חסידי ברסלב שמרגישים נחותים מהעדה החרדית ומכלל הציבור בישראל".