"באנו כדי להכיר לו תודה ולחלוק לו כבוד אחרון": עשרות חרדים מרחבי הארץ הגיעו היום (ה') לבית העלמין בנוף הגליל כדי להשתתף בהלוויה של רב-סמל בכיר אמיר חורי, השוטר הערבי נוצרי שהסתער על המחבל והקריב את חייו בפיגוע בבני ברק. לצד חורי נרצחו עוד ארבעה אנשים בפיגוע הירי הקשה שלשום.
<< הכול על העולם היהודי – בדף הפייסבוק של ערוץ היהדות. היכנסו >>
אחד המשתתפים בהלוויה, עו"ד גדליהו בן שמעון, איש ש"ס וסגן ראש עיריית בני ברק, סיפר: "הגעתי לכאן בשם כל תושבי העיר. גם במישור הפרטי אני חב לו חוב ענק, הוא נהרג בדיוק בכניסה לבניין שבו הבן שלי ובני משפחתו מתגוררים. כל משפחתי חבה לו חוב אישי. האופנוע שלו היה ממש בפתח בניין המגורים של בני".
6 צפייה בגלריה
הרב יעקב דרעי, איש חב"ד מנוף הגליל
הרב יעקב דרעי, איש חב"ד מנוף הגליל
הרב יעקב דרעי, איש חב"ד מנוף הגליל. "באתי כדי לכבד את השוטר שעשה מעשה גבורה"
(צילום: ישראל מושקוביץ)
6 צפייה בגלריה
עו"ד גדליהו בן שמעון בבית העלמין
עו"ד גדליהו בן שמעון בבית העלמין
עו"ד גדליהו בן שמעון בבית העלמין. "כל משפחתי חבה לו חוב אישי"
(צילום: ישראל מושקוביץ)
לדבריו, "זה קידוש השם גדול מאוד, לחלוק כבוד לגיבור שמנע אסון כבד, וזה המעט שאנחנו יכולים לעשות כדי להודות לו. זו הכרת טובה לשוטר שעבד בבני ברק על עשייה רבת שנים לתושבי העיר. חבל שאנו מודים לגיבור שהצליח להציל עשרות אנשים בנסיבות הטרגיות האלה".
איתמר קירשבוים, צעיר חרדי שהגיע להלוויה ממודיעין עילית, אמר כי "זה יותר ממצווה להיות כאן. כל רבני המגזר החרדי קראו להשתתף בהלוויה ולכן הגעתי לכאן. נסעתי חמש שעות באוטובוסים רק כדי להגיע לבית העלמין בנוף הגליל ולחלוק כבוד אחרון לגיבור, לכבד אותו על החיים שהוא הצליח להציל".
6 צפייה בגלריה
כיפות שחורות בהלוויה
כיפות שחורות בהלוויה
כיפות שחורות בהלוויה
(צילום: מתוך עמוד הפייסבוק חנן רובין)
6 צפייה בגלריה
הלווייתו של אמיר חורי
הלווייתו של אמיר חורי
שוטרים נושאים את הארון בהלווייתו של אמיר חורי
(צילום: נחום סגל)
"באתי לכאן כדי לכבד את השוטר שעשה מעשה גבורה", סיפר יעקב דרעי, איש חב"ד מנוף הגליל. "אני גר כאן בעיר, ושמעתי שיש קריאה ומגיעים חרדים מכל הארץ. הוא הציל עשרות אנשים וחייבים לבוא לכאן כדי לכבד אותו. יש לי חברים נוצרים ומוסלמים, ואסור לשבש את שגרת החיים הטובה שלנו כאן בנוף הגליל".

"מרגישים מחויבות של ערבות הדדית"

לצד ההשתתפות בהלוויה, חרדים ממקומות שונים הגיעו היום לבית משפחת חורי בנוף הגליל כדי לנחם את בני המשפחה האבלים. "אני מרגיש מחויבות של ערבות הדדית, האבל הוא לא רק של המשפחה אלא גם של עם ישראל", הסביר אליהו בן מויאל, שהגיע ממגדל העמק לביקור ניחומים.

6 צפייה בגלריה
הלווייתו של אמיר חורי
הלווייתו של אמיר חורי
ההלוויה בבית העלמין הצבאי
(צילום: נחום סגל)
בן מויאל מתמודד עם נכות, אבל החליט לנסוע ולהגיע למרות הקושי: "הגעתי גם לבית העלמין, היה שם צפוף אבל לא ויתרתי. רציתי להיות שם ולהפגין את ההזדהות שלי עם המשפחה. זה היה כרוך במאמץ פיזי, אבל למרות זאת הגעתי. הוא הגיבור של המשפחה, והוא הגיבור של כולנו".
"הוא הלך על קדושת ארץ ישראל, נלחם עבור כל מדינת ישראל", ציין בן מויאל. "לא הכרתי את המשפחה, אבל אני מרגיש את הערבות ההדדית בינינו. הלב שלי אמר לי להגיע לכאן".
"חשוב מאוד להשתתף בצער שלהם, גם כתושבי נוף הגליל וגם כתושבי בני ברק לשעבר", אמר יוסי ויימן, חרדי מנוף הגליל, כשעמד בבית המשפחה האבלה לצד ג'ריס חורי, אביו של אמיר ז"ל. "הבן שלו הגיבור הגיע להציל נפשות של יהודים בבני ברק והגן בחירוף נפש. אני משתתף בצער המשפחה, גם כשכנים. אנחנו כאן באחדות מלאה, כתושבי העיר, ומשתתפים בצער של כל אחד ואחד". אביו של אמיר, ג'ריס, השיב: "תודה רבה מקרב לב".
6 צפייה בגלריה
תפילה במניין מחוץ לבית העלמין בנוף הגליל
תפילה במניין מחוץ לבית העלמין בנוף הגליל
תפילה במניין מחוץ לבית העלמין בנוף הגליל
(צילום: מתוך עמוד הפייסבוק חנן רובין)
חנן רובין, תושב ההתנחלות אלון שפעל כדי לארגן הסעות להלוויה באוטובוסים למשתתפים דתיים וחרדים שרצו להגיע, סיכם בפוסט שפרסם בפייסבוק: "הבנתי איך צריכה להראות תמונת הנגד שלנו לטרור. לא תמונה של בתי קפה ריקים וציבור מפוחד – אלא תמונה של אחדות, של גבורה, של דו-קיום עם אנשים שרוצים שותפות אמיתית".
"רציתי לראות את התמונה הזאת, של הציבור החרדי והדתי שמגיע ללוות בדרכו האחרונה את רס"ב אמיר חורי הי"ד (ה' יקום דמו), שבמותו הציל לא נפש אחת מישראל אלא נפשות רבות, ועליהן ודאי מעלה הכתוב כאילו הציל עולם ומלואו", כתב רובין. "זה לא היה פשוט. עבור חלקים מהציבור הדתי קשה מאוד להגיע להלוויה עם טקס נוצרי. בין אם אתם מסכימים עם זה או לא – זו המציאות. והנה בפועל היום, בדרכו האחרונה של אמיר, זכינו לנוכחות משמעותית מאוד של מאות דתיים וחרדים".