מתנדבי מיזם "צוות הבונים" מתרגשים בכל שנה כשהם בונים סוכות עבור אנשים שלא יכולים לעשות זאת בעצמם, אבל השנה הם התרגשו במיוחד – בעקבות מפגש בסוכה עם האימהות של שלושת חללי צה"ל, בניה ריין, בניה רובל, ובניה שראל, שלזכרם הוקם הפרויקט לפני תשע שנים.
<< הכול על העולם היהודי – בדף הפייסבוק של ערוץ היהדות. היכנסו >>
המיזם, שהחל ביוזמה פשוטה של סניף בני עקיבא גבעתיים, עומד היום על סדר גודל של בניית כאלף סוכות בשנה בכל רחבי הארץ. חברי תנועת הנוער, בהובלת צוותי נחשון, בונים סוכות לכבוד החג לאנשים שמתקשים בכך, ועושים זאת בהתנדבות מלאה.
קראו עוד בערוץ היהדות:
בשבוע שעבר נפגשו חגית ריין, עדה רובל ומיכל שראל עם מזכ"ל תנועת בני עקיבא, יגאל קליין, ועם צוות נחשון של בני עקיבא – הצעירים האמונים על הפרויקט. "אם הייתי יכולה הייתי מחבקת את כולכם", אמרה חגית, אימו של רס"ן בניה ריין שנפל במלחמת לבנון השנייה, "בשביל ילדים כמוכם בניה שלי וגם שלהן יצאו למלחמה. ככה אני מרגישה. הם יצאו למלחמה כדי שנמשיך לבנות – וזה מה שאתם עושים".
3 צפייה בגלריה
מימין: עדה רובל, מיכל שראל וחגית ריין עם חברי המיזם ומזכ"ל בני עקיבא יגאל קליין (במרכז)
מימין: עדה רובל, מיכל שראל וחגית ריין עם חברי המיזם ומזכ"ל בני עקיבא יגאל קליין (במרכז)
מימין: עדה רובל, מיכל שראל וחגית ריין עם חברי המיזם ומזכ"ל בני עקיבא יגאל קליין (במרכז). "הם יצאו למלחמה כדי שנמשיך לבנות"
(צילום: שלו שלום)
3 צפייה בגלריה
עדה רובל, מיכל שראל וחגית ריין בסוכה
עדה רובל, מיכל שראל וחגית ריין בסוכה
עדה רובל, מיכל שראל וחגית ריין בסוכה
(צילום: שלו שלום)
ריין שיתפה במפגש בזיכרון מבנה: "באחד מימי הסוכות, אמרה לי אלמנת צה"ל שאיתה אני בקשר שאין מי שיבנה לה את הסוכה, היות שבעלה לא בחיים. לאנשים לא נעים לבקש. בניה ישב לידי ואמר לי שאם הוא לא היה חוזר ב-5 בבוקר לצבא הוא היה עושה את זה, אבל הוא הציע שנפנה לבני ישיבה שנמצאים בתקופת 'בין הזמנים'. פניתי לרב אביחי רונצקי והוא הביא תלמידים של הישיבה באיתמר, והם עזרו לאותה אלמנה".
מיכל שראל, אימו של רס"ן בניה שראל שנפל במבצע צוק איתן, אמרה בדמעות: "כל עשייה מרגשת אותי מאוד. לאו דווקא לזכרו של בניה שלנו. השם, 'הבונים', יפה מאוד. שלושתם היו חרוצים מאוד. הם צדו את האחר שצריך עזרה עוד לפני שהוא הבין שהוא צריך עזרה. אני אוהבת מאוד כשלוקחים מעשים טובים של אנשים ומנציחים אותם. לי זה ממש מחמם את הלב, העשייה שבאה ממקום של נתינה".
3 צפייה בגלריה
האימהות השכולות חברו למתנדבים
האימהות השכולות חברו למתנדבים
האימהות השכולות חברו למתנדבים. "זה מרחיב את הלב"
(צילום: שלו שלום)
עדה רובל, אימו של סמ"ר בניה רובל שנפל בצוק איתן, הוסיפה כי "כשהתחיל המיזם, רק בניה של חגית (ריין) זכה בדבר הזה לעילוי נשמתו. אבל חגית צירפה אליה את החברות לשכול. הרגשתי כמו בתה כשהיא באה לנחם אותי בסוכת האבלים, כשהיא הביטה עליי מלמעלה והבנתי שהיא מוכרת לי. כשהיא אמרה לי שהיא אמא של בניה, זה חצב לי את הלב וכל כך ניחם אותי".
עדה אמרה לצוות הצעיר כי "כאן אתם באים בשמכם ובשם הבנים, ומייצרים דבר כזה טוב. זה מרחיב את הלב כל פעם. אני שומרת כל כתבה שקשורה לצוות הבונים. חשוב שתדעו שכשאתם עושים משהו למען האחר ולמען הבנים זה ממש מבורך".
יגאל קליין, מזכ"ל תנועת בני עקיבא, אמר במפגש כי "יש בימים האלה חוטים עדינים שנרקמים בתוך החברה הישראלית. כשאני פוגש את הצוותים ואת כל הפרויקט הזה, אני אומר שיש בו, מעבר לחיבור בין-דורי, גם חיבור בין חלקים שונים באוכלוסייה. בעיניי זה דבר מופלא שאנחנו זוכים לו בזכות הבנים שלכן, כל אחד והסיפור שלו".