219 עולים חדשים מאתיופיה נחתו הבוקר (ג') בישראל, היישר ממחנה הממתינים בגונדר. זוהי הטיסה השלישית במסגרת מבצע "צור ישראל" להעלאת שארית הממתינים לעלייה, שבמסגרתו יעלו ארצה כאלפיים איש בסך הכול.
<< הכול על העולם היהודי - בפייסבוק של ערוץ היהדות. היכנסו >>
בין העולים: 136 מבוגרים, 70 ילדים ו-13 תינוקות - שלושה מהם בני פחות מחודש. הם ייכנסו לבידוד בהתאם לנוהל הכניסה לישראל מרחבי העולם, ולאחר מכן יתאחדו עם בני משפחותיהם הממתינים להם במדינה, חלקם לאחר נתק של שנים רבות.
את פני העולים קיבלו בנתב"ג שרת העלייה והקליטה, פנינה תמנו שטה, מנכ"לית הקרן לידידות, יעל אקשטיין - ומנכ"לית הסוכנות היהודית, אמירה אהרונוביץ. "עד לסוף חודש ינואר הקרוב, ובהתאם להחלטת הממשלה אותה אישרתי באוקטובר האחרון, ינחת בישראל כמעט בכל שבוע מטוס ועליו מאות עולים מאתיופיה", אמרה תמנו שטה, "וזאת עד להשלמת העלאתם של אלפיים הממתינים שחיכו שנים ארוכות כדי להגיע ארצה ולהתאחד עם בני משפחותיהם".
3 צפייה בגלריה
(אבישג שאר יישוב)

"סגירת מעגל מרגשת"

מאז תחילת שנות האלפיים נאבקו שארית יהודי אתיופיה, הידועים בשם פלאשמורה (או פלאשים המציינת מילת גנאי), להתאחד עם משפחותיהם שעלו מאתיופיה בגלי העלייה הקודמים. הם עזבו את בתיהם, מסרו את רכושם, עקרו את חייהם ועברו למחנות מעבר זמניים, אך נדחו שוב ושוב.
3 צפייה בגלריה
(אבישג שאר יישוב)
מבצע העלייה אושר בהחלטת ממשלה בחודש אוקטובר, זאת לאחר שבהחלטת הממשלה מ-2015, הובטח כי כל יהודי אתיופיה יגיעו ארצה עד סוף 2020. מאז תחילת החודש הגיעו כ-650 עולים, אך גם לאחר המבצע הנוכחי, כ-7,000 ממתינים לעלייה יישארו מאחור.
יעל אקשטיין, נשיאת הקרן לידידות המעורבת בהעלאת יהודי אתיופיה לאורך העשורים שחלפו, איחלה לכל העולים שמגיעים במבצע "צור ישראל" קליטה מהירה ומוצלחת. "נעשה כל מאמץ לסייע להם ולכל קהילת יוצאי אתיופיה המופלאה", אמרה.
מנכ״לית הסוכנות היהודית, אמירה אהרונוביץ, כינתה את האירוע "סגירת מעגל מרגשת במיוחד", והוסיפה כי "אחרי שנים שבהן לא ראו אלה את אלה, יזכו משפחות שלמות להתאחד בישראל״.

"השמחה שלנו מהולה בעצב"

בחודש שעבר, הפגינו פעילים למען שארית יהודי אתיופיה, במלאת חמש שנים להחלטת הממשלה להעלאת היהודים הממתינים לעלייה באדיס אבבה וגונדר עד ל-15 בנובמבר השנה. הצעירים מהקהילה האשימו את הממשלה ואת העומד בראשה בהפקרת משפחותיהם, החשופות לסכנת מוות בשל התגברות הלחימה באתיופיה.
3 צפייה בגלריה
(אבישג שאר יישוב)
במטה המאבק להעלאת יהודי אתיופיה בירכו – אך הוסיפו: "השמחה הגדולה על המשפחות המתאחדות מהולה בעצב על אלה שנותרו מאחור. גם ביום זה אסור לנו לשכוח את אחינו שנותרו באתיופיה".
בסוכנות היהודית ובמשרד העלייה והקליטה נערכים לקליטתם בתום הבידוד במרכזי קליטה הפרוסים ברחבי הארץ, שבהם יזכו העולים למעטפת ולליווי בכל תחומי החיים, ילמדו עברית ויקבלו הכנה לקראת השתלבותם בתעסוקה ובמערכת החינוך הישראלית. מבצע צור ישראל נערך בסיוע הסוכנות היהודית ושותפיה בפרדציות היהודיות של צפון אמריקה וקרן היסוד, בתמיכת תורמים וקרנות מהעולם.