איך עושים אירוע באולם עם 200 מוזמנים בתקופת הקורונה? זה פשוט: טסים למדבר. החרדים גילו את דובאי, ויותר מכך – את האופציה להתחתן בחתונה שיש בה הכול: התקהלויות, אוכל וריקודים בלי שני מטרים ואפילו בלי עשרים סנטימטרים. או, אם תרצו: חתונה שיש בה את הקרובים – ומשפחות חרדיות הן משפחות גדולות למדי – ושמחה כמו פעם, לפני קו פרשת הקורונה של מרץ 2020.
<< הכול על העולם היהודי - בפייסבוק של ערוץ היהדות. היכנסו >>
2 צפייה בגלריה
 חוגגים חתונה בדובאי
 חוגגים חתונה בדובאי
חוגגים חתונה בדובאי
(צילום: אבי פיין חן)
שלי שינפלד ושמעון פיסקוב, זוג חרדי מאורס, יעשה את זה בקרוב ובעזרת ה', ולדבריהם גם "לפי ההנחיות". "יש לנו 200 אורחים על שטח אולם של 1,500 מטרים, אז זה פתרון נהדר", שיינפלד אומרת בריאיון לאולפן ynet. "בארץ אפשר להתחתן עד עשרים איש, ולנו חשוב להתחתן עם האנשים הקרובים אלינו".
האורחים יגיעו בעיקר מהארץ, והעלות תיפול בעיקר על המארחים, אך גם האורחים ישתתפו באופן מינימלי בחתונה. "ישמחו בשמחתנו כמה שאפשר". "התחלנו לטפטף לאנשים כבר לפני חודשיים", מספר פיסקוב. "זה התחיל בצחוק - נתחתן בדובאי - ועם הזמן ראינו שזה הפתרון האידיאלי ביותר".

"מאמין שזה יילך ויגדל"

אבי פיין חן, הבעלים של חברת "גאיה תיירות", חתום על הקונספט שהופך לטרנד. בחודשים הקרובים הוא מדבר על עשרות חתונות כשרות למהדרין, במקום שלא חלמו עליו רק שנה קודם לכן. זה אומר לדאוג לכשרות ברמת מהדרין, שמירה על צניעות והפרדה מלאה ושאר פרמטרים שבאולמות בני ברק וירושלים מכירים היטב (רק במחירים צנועים יותר). בכלל, מדובר בתענוג השמור לחרדים העובדים, אלה המכונים גם "החרדים החדשים" - שהפרוטה מצויה בכיסם.

"זה התחיל מדרישה של השטח, והתגלגל מהר מאוד", הוא מתאר. "הכול קרה ממש בפחות מכמה שבועות". פיין חן מספר כי התחיל להפעיל מלונות כשרים ברמת "גלאט" כבר בראשית חודש נובמבר. "כרגע יש לנו 200 אורחים מהארץ ומהעולם, ומחרתיים חתונה נוספת", הוא אומר. "את החתונה הראשונה הפקנו לפני שלושה שבועות, של חבר'ה שפשוט חיפשו מקום שיכולים לבוא כולם להיפגש, אורחים מהארץ ומחו"ל, שלא נפגשו כבר זמן רב".
2 צפייה בגלריה
שמעון פיסקוב
שמעון פיסקוב
שלי שינפלד ושמעון פיסקוב
העלייה ברמת התחלואה בריכוזים החרדיים, המיוחסת – על פי "פרויקטור הקורונה" למגזר החרדי – בעיקר לאירועים ההמוניים, כפי שפורסם אמש (יום א') ב-ynet, פחות מטרידה את הטסים לחו"ל, ובחלק מהתיעודים ניתן לראות שהמסכות נותרו בארץ עם יתר ההגבלות. כעת מעניין יהיה לראות איזה אפקט יהיה לחובת הבידוד שאושרה היום.
בינתיים מספר פיין חן על ביקוש גבוה "עד רמה כזו, שאפילו חתונה של לפני שעה נכנסה לנו ליום חמישי הקרוב", כדבריו. "בדובאי בכלל ובסיטואציה הנוכחית עם הקורונה, אנחנו מסתכלים קדימה עד שבועות ספורים, יש פה כמה חתונות בכל שבוע – לא כולן דרכנו. אני מאמין שזה ילך ויגדל".