"שר התורה" בעד החיסונים: הרב חיים קנייבסקי, המנהיג הבכיר של הציבור החרדי, מצטרף לקריאות להתחסן מפני נגיף קורונה. לאחר שורה של מסרים עקיפים ועמומים מצדו בעניין בימים האחרונים, נראה הרב בן ה-92 בתיעוד שהובא באתר "כיכר השבת" כשהוא נשאל על ידי נכדו האם נכון לפרסם בשמו ש"אפשר" לקבל את החיסון או ש"צריכים" לעשות כן - ומשיב כאפשרות השנייה. בהמשך שאל הנכד: "יש אנשים שמפחדים שזה יזיק להם בדברים אחרים". הסבא ענה: "לא לפחד".
<< הכול על העולם היהודי - בפייסבוק של ערוץ היהדות. היכנסו >>
בכך הצטרף המנהיג הליטאי לאדמו"ר מגור, רבי יעקב אריה אלתר, מנהיג החסידות הגדולה והמשפיעה בישראל - שההתחסן אף הוא אתמול, לאחר שאשתו הרבנית נמצאה חיובית לנגיף במוצ"ש. האדמו"ר עצמו נבדק ויצא שלילי. הוא נחשב כמי שתומך בחיסונים ובכך שהתחסן - הפגין דוגמה אישית לחסידיו. בסביבתו מספרים כי אמר שחובה להתחסן מיידית כדי להרחיק את הסכנה. ההערכה היא שזה יעלה באופן משמעותי את הנכונות להתחסן בזרם החסידי.
מוקדם יותר אתמול (יום א') קבע "הראשון לציון", הרב הראשי הספרדי יצחק יוסף, כי "על כל אחד ואחד להתחסן כפי הוראות הרופאים בלא להתמהמה ובכך למנוע סכנה מעצמו ומאחרים", ומקבילו בתפקיד, הרב הראשי דוד לאו, אף הפגין דוגמה אישית והתחסן בעצמו בשעות אחר הצהריים, במרכז הרפואי "שערי צדק" בירושלים.
ב"קריאה נאמנה" שפרסם, הסביר הרב יוסף את עמדתו וכתב: "התבשרנו וגבר עלינו חסדו של ה' יתברך ונמצא חיסון המונע הידבקות בנגיף הקורונה, ועשו את כל הניסיונות הדרושים והמומחים אומרים שהחיסון אכן מועיל לעצירת המגפה ואין בו סכנה".

"לשמש דוגמה למהגזר"

עד אמש למעשה, נשמעו אמירות עמומות בלבד מצד מנהיגי החרדים הבולטים. בשבוע שעבר פרסם היועץ הרפואי הבכיר ויו"ר "עזרה למרפא", הרב אברהם אלימלך פירר, חוות דעת הקוראת לציבור להתחסן נגד הקורונה. במכתבו ציין הרב פירר כי דבריו באים "על דעתם ובשמם" של הרבנים חיים קנייבסקי, גרשון אדלשטיין ושלום כהן.
בריאיון לאולפן ynet כמה שעות קודם לכן, אמר פרופ' יוסף פרס, נשיא הארגון הרפואי-חרדי למענכם, כי נפגש עם רבנים בכירים וכי "רבני בני ברק תומכים בחיסונים וימליצו עליהם", וקבע: "אוכלוסיית החרדים תתחסן בהקדם".
בשעות הבוקר הגיע הרב ישראל מאיר לאו, רבה של תל אביב-יפו, להתחסן בבית החולים איכילוב. "זאת בריאה חדשה, היצירה הזאת", אמר. "אני מקווה מאוד שהחיסון הזה יביא רפואה שלמה לכולנו. חבל שצריך לקבל דקירה כדי להרגיש את האחווה והאחדות של כל חלקי העם. כולנו יחד, אין הבדל, לא ימין ולא שמאל, לא דתי ולא פחות, לא יהודי ולא ערבי ולא כל עדה אחרת".
גם הרב אברהם רובינשטיין, ראש עיריית בני ברק, התחסן, לדבריו - כדי להוות דוגמה אישית: "הגעתי לכאן כדי להעביר לציבור החרדי ולעם ישראל כולו מסר ברור - רוצו להתחסן כדי להגן עליכם ועל היקרים לכם", אמר. "אני כאן כדי לשמש דוגמה לציבור החרדי, ואני בטוח שכפי שבני עירי יצאו להיבדק בהמוניהם - כך הם גם יגיעו ויתחסנו באחוזים הגבוהים במדינה. ביחד, ובאמונה שלמה בבורא עולם - ננצח את הנגיף".