לידור רז-כהן . "הצבתי לעצמי יעדים קטנים, והכי חשוב - שמתי גם את עצמי בסדר העדיפויות שלי"

אשת הברזל: הכירו את האישה שעשתה מהפך וממשיכה לשבור שיאים

לידור רז כהן ירדה 50 ק"ג בעזרת דיאטת 17 הימים, הקימה קהילה בפייסבוק וסחפה אחריה 200 אלף איש. אבל היא לא עצרה שם. מי שבעבר חששה מעולם הספורט בקרוב תתחיל לאמן נשים אחרות, ועכשיו היא מתכוננת לדבר הגדול הבא – תחרות האיירון מן

טל כהן ברקאי, מוגש מטעם לידור רז-כהן "דיאטת 17 הימים"
פורסם:
"תמיד פחדתי מספורט כי המשקל תמיד הפריע לי", מעידה על עצמה לידור רז-כהן (38). "בצעירותי נושא המשקל העסיק אותי והתביישתי בגוף שלי".
מי שחששה מעולם הכושר וכמעט נמנעה ממנו בעבר, מתאמנת היום לאחת התחרויות הכי קשות – האיירון מן. למי שאינו מעורה בפרטים, מדובר בתחרות שכוללת שחייה, רכיבה וריצה סביב הכנרת, וצפויה להיערך בין 6-8 שעות.
נשמע מאתגר מאוד. מהיכן הגיע הרעיון להירשם לתחרות?
"אני אוהבת מטרות כמו בכל דבר, אוהבת לאתגר את עצמי, ולמדתי שכשאת מחליטה, מאמינה ומשקיעה, זה עובד. לריצה ושחייה אני כבר מתאמנת הרבה זמן, והתחלתי עכשיו את נושא הרכיבה שהוא יחסית חדש לי. רציתי להציב לעצמי עוד יעד, לשלב כמה תחומי ספורט שאני אוהבת ולאתגר את עצמי".

3 צפייה בגלריה
לידור רז-כהן
לידור רז-כהן
אוהבת אתגרים. באימון רכיבה על אופניים
(צילום: יונתן אלימלך)

היום את עושה כושר, בלי קשר לתחרות?
"כן. ספורט זאת לגמרי האהבה החדשה שלי. התמכרות, אבל טובה. אין יום שאני מתחילה בלי ספורט, ואם יש לי פגישות בבוקר ואני לא מספיקה להתאמן אני מרגישה כאילו חסר לי משהו. היום אני עושה כמעט כל דבר שקשור לספורט. ריצה, אימונים פונקציונאליים, שחייה, רוקדת היפ הופ, משחקת כדורשת וקפטנית בקבוצה מטעם "מאמאנט", מתאמנת בחדר כושר לחיזוקים, רכיבה על אופניים, וכל מה שיכול לספק לי אתגר ואדרנלין. ספורט זה לא רק לגוף, אלא גם לנפש".

"עכשיו אני מתחילה"

כדי להבין את מקור המוטיבציה של לידור, שמביא אותה לכבוש עוד ועוד פסגות, צריך לחזור קצת אחורה. היא עבדה כעורכת דין בחברות גדולות במשך כעשור, אבל למרות ההצלחה המקצועית, מה שהעסיק אותה הכי הרבה היה המשקל.
"אף פעם לא הייתי רזה, לא כתינוקת, לא כילדה ולא כחיילת. תמיד אמרו לי 'את יפה, אבל את חייבת לרזות'. כלומר 'יפה אבל שמנה'. אחרי הלידה השלישית, לפני כחמש שנים הגעתי למשקל מפלצתי של כמעט 110 קילו! יום אחד הבת הגדולה שלי צילמה אותי בנייד ולא הייתי מסוגלת לראות את עצמי. לא האמנתי שהגעתי לגודל הזה. פתאום הבנתי שאני באמת נראית ככה. אמרתי לעצמי: 'די, עכשיו אני מתחילה'. ברגע שהחלטתי, התחלתי. לא חיכיתי למחר ולא ליום ראשון.
"חיפשתי דיאטה מהירה כי היה לי אירוע, ואז נתקלתי בדיאטת 17 הימים וחשבתי לעצמי: יאללה, ננסה! אני זוכרת שניסיתי לברר עליה פרטים ואפילו נכנסתי לקבוצת הרזיה בפייסבוק ושאלתי אם מישהי מכירה את השיטה, אבל אף אחת לא הכירה. לכן הצעתי שנפתח קבוצה חדשה ונלמד את רזי הדיאטה ביחד".
"בתוך שבוע היו בקבוצה יותר מ־2,000 חברות. כל אחת מהן ירדה לפחות ארבעה קילו ב־17 יום, והייתה אחת שאפילו ירדה תשעה. היום נמצאים בקבוצה כ-200 אלף חברים וחברות"
"יום אחרי שפתחתי את הקבוצה כבר הצטרפו עשרות בנות שרצו לעשות את הדיאטה. בתוך שבוע היו בקבוצה יותר מ־2,000 חברות. כל אחת מהן ירדה לפחות ארבעה קילו ב־17 יום, והייתה אחת שאפילו ירדה תשעה. היום נמצאים בקבוצה כ-200 אלף חברים וחברות. זה מדהים, כי כשרואים שזה עובד, זה נותן כוח להמשיך. מאז ירדתי מעל 50 קילו וזה מאוד העלה לי את הביטחון העצמי. בעקבות זה התאהבתי בנושא התזונה והספורט, והיום זה חלק בלתי נפרד ממני.

מה קרה בחייך בעקבות השיטה של דיאטת 17 הימים והקהילה בפייסבוק?
"אנשים כבר מכירים אותי ופונים אליי ברחוב, וזה כיף לקבל את כל הפרגון והאהבה. היום אני מבינה שנושא התזונה והספורט מדבר לכולם. לא רק נושא ההרזיה והעטיפה החיצונית, אלא הבריאות שלנו, ולכן עשיתי הסבה מקצועית, עזבתי את עולם המשפט וכיום אני נטו יזמית. עליתי השבוע עם הבייבי החדש שלי, האתר שלי, עם המותג שלי המרכז את כל הפעילות שלי. אני עושה הרבה שיתופי פעולה עם המותגים הכי מוכרים בארץ בכל מה שקשור לתזונה וספורט, מעבירה הרצאות וסדנאות. מייעצת ומלווה לאורח חיים בריא, מנהלת קבוצות תמיכה עם מאות משתתפות בווטסאפ, כותבת מתכונים (קודם לא ידעתי לבשל!), מובילה דעת קהל ומנהלת חנות למוצרי בריאות. בימים אלה אני משווקת את המוצרים שלי לבתי קפה".

3 צפייה בגלריה
לידור רז-כהן
לידור רז-כהן
"כיף לקבל פרגון ואהבה"
(צילום: רוני שמואלי קמחזי)

עניין של החלטה

איזה מסר היית רוצה להעביר לאחרים שהיו במקום שלך, ובכלל?
"אם את באמת מחליטה, את יכולה. זה הכל עניין של החלטה והתמדה. זה משהו שאני גם מנסה להעביר לבנות בקבוצת הפייסבוק. קודם כל הצבתי לעצמי יעדים קטנים, והכי חשוב - שמתי גם את עצמי בסדר העדיפויות שלי. אני פוגשת הרבה נשים שדואגות לילדים שלהן, לבן הזוג, לנכדים, ומבשלות לכל אחד מה שהוא אוהב, ואת עצמן הן שוכחות".
איזה טיפ היית נותנת למי שרוצה להתחיל בתהליך?
"להיערך כך שתמיד יהיה לכם אוכל בריא מוכן בבית. המטרה היא לא להגיע למצב שאתם מגיעים הביתה רעבים וטורפים את כל המקרר. עשו ספורט. זה לא רק לגוף אלא גם לנפש. ממליצה לכל אחד לקחת פסק זמן של שעה ביום ולהקדיש אותו רק לעצמו. הציבו לעצמכם יעדים קטנים בכל פעם."


לאן את עוד שואפת להתפתח מבחינה מקצועית?
"וואו, זאת שאלה שמרגשת אותי. אם פעם היו אומרים לי שאהיה יזמית ועצמאית, הייתי צוחקת. כי תמיד היה לי חוסר בטחון להוביל משהו, פחד וחוסר אמונה. היום אני מאמינה ויודעת שאני יכולה הכול וזה רק עניין של החלטה וסדר עדיפויות.
"בימים אלה עליתי עם האתר שלי המרכז את כל הפעילות שלי, מסיימת לימודי מאמנת כושר וסטודיו ומאמנת ריצות, ואחרי החגים אתחיל לאמן פנים מול פנים. במקביל אני פותחת קבוצות תמיכה לשינוי תזונה ואורח חיים בריא, ועובדת עם מפעלים וחברות על פיתוח מוצרים תחת השם שלי. הייתי רוצה שהאוכל והמתכונים שלי יהיו נגישים לכולם, ושהמוצרים שלי יהיו בבתי קפה, מלונות, גופים ציבוריים, משרדים פרטיים וכל מקום, כדי לאפשר למי ששומר על אוכל בריא ליהנות גם ממתוק ללא רגשות אשם. לצערי, אין מודעות היום לאוכל בריא, ואם מישהו מעוניין לעשות איתי את השינוי הזה, בשביל זה אני כאן.
"אנשים קוראים לי 'הכוהנת', הגורו, אבל אני לא רואה את עצמי ככה. אני לא כוהנת, עברתי שינוי, ואני רוצה לעזור לעוד הרבה אנשים לעשות את השינוי הזה".

לידור רז-כהן
טלפון: 055-6842772
לאתר של לידור: lidorrazcohen.co.il
אינסטגרם: lidorrazcohen
לכתבה זו התפרסמו 0 תגובות ב 0 דיונים
הוספת תגובה חדשה
אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר אתתנאי השימוש של Ynet לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.
The Butterfly Button