מושיק טקו. "מתגעגע מאוד לפעם"

אמן הגבות מושיק טקו: "הרשתות החברתיות נהיו כמו מפלצת שהשתלטה עליי"

בשנים האחרונות חווה מושיק טקו, מי שאחראי בין היתר על גבותיה של גל גדות, מערכת יחסים מורכבת עם הרשתות החברתיות. עכשיו הוא מספר על מה נשאר מאהבת הקהל אחרי שהנייד כבה

פורסם:
מי שהצליח לבסס את מעמדו כאמן הגבות המוביל בארץ, עם רשימת לקוחות מרשימה הכוללת כוכבות כמו שירה האס, ריטה, אילנית לוי וילדיה אלין וליאם, אניה בוקשטיין, עדן חסון, יעל בר זוהר, גל גדות ועוד, הסתיר מתחת לחיוכים והתמונות הפוטוגניות חרדה גדולה. "הייתי הולך לאירועים ונכנס להתקף חרדה - פשוט מסתתר בשירותים ובוכה. תחושות קשות ולא ברורות", מספר טקו.
התובנה שהרשתות החברתיות (יש לו 60k עוקבים ועוקבות רק באינסטגרם) הן חלק ממקור התחושות האלו, הגיעה רק אחרי טיפול שעבר: "הבנתי שגם אם אוהבים את מה שאני עושה ברשתות החברתיות, בסופו של יום, בערב, כל המעטפת מצטמצמת מאוד, כמו בלון שיוצא ממנו כל האוויר. התחלתי לשים לב שאני חוקר סטטיסטיקות ובודק כמויות של צפיות, אחוזים, לייקים. וזה בסדר כשזה קורה במסגרת העבודה שלי, אבל אם זה קורה מחוץ למסגרת העבודה, זה כבר לא נעים. זה הפך לסוג של אובססיה שגרמה לי לתחושות קשות ומטרידות מאוד, זה הוריד לי מאוד את מצב הרוח, דיכא אותי והדאיג אותי".
ומה עשית עם המידע הזה?
"עשיתי עם עצמי איזושהי עבודה, אמרתי - תעשה פשוט עבודות יפות, תדאג שהמוצר שלך יהיה לפי האני מאמין שלך, התורה והטכניקה שלך. נסה שנייה לא להעלות דברים לרשתות החברתיות".
כמו פעם, שהעבודה שלך תעבור מפה לאוזן.
"אני מתגעגע מאוד לפעם, ברמה האנרגטית, ברמת הרוח, הרגש והלב. ברשתות החברתיות לא תמיד הלב נמצא. בסופו של יום, אנחנו מושפעים בעיניי מהדבר הזה הרבה יותר לשלילה מאשר לחיוב. זה נהיה כמו מפלצת שהשתלטה עליי וצמצמה לי את הנשמה. זה גרם לי לתחושות ירודות מאוד".


עוד כתבות על יופי וטיפוח בלאשה:


"במשך כמה שנים לא יצאתי מהבית"

הדרך המקצועית של טקו (36), שגדל ברמת־גן וכיום מתגורר בתל־אביב, התחילה מקונפליקט. "אני בא ממשפחה מזרחית, עיראקית וטוניסאית, אפשר לומר מיושנת, בפרט בתחום העסקים", הוא מספר. "הציפייה ממני הייתה ללכת ללמוד תואר אקדמי ולהיות שכיר, וזה מה שעשיתי עד שהבנתי שאני באמת לא מאושר. תמיד אהבתי עיצוב וטיפוח, אני זוכר שכשהייתי ילד הייתי בוועדת קישוט. החלטתי לקחת את זה צעד אחד קדימה, להקים עסק ולטפל באנשים בתחום היופי והאסתטיקה".
"אני מתגעגע מאוד לפעם, ברמה האנרגטית, ברמת הרוח, הרגש והלב. ברשתות החברתיות לא תמיד הלב נמצא"
הוא גייס את כל התשוקה והאסרטיביות שלו, ויצא למסע אל עבר הקמת עסק משלו. "זה התחיל מאהבה וזיהוי ומימוש פוטנציאל של תחום שהיה בזמנו נידח. הטייטל היה 'מעצב גבות', אבל באותה תקופה הייתי עובר מבית לבית ועושה גם שעווה, כל דבר שיכול היה להגדיל מכירה וליצור את אפקט ה'מפה לאוזן'. לא בחלתי באמצעים, הלכתי למועדונים וחילקתי כרטיסי ביקור, ניגשתי לבנות שזיהיתי שאני יכול לטפל להן בגבות. פגשתי את רוסלנה רודינה במועדון דרך חברים משותפים והצעתי לה להגיע. לקח לה קצת זמן ובסוף היא באמת הגיעה".
הביאה את כל המשפחה. אילנית לוי וליאם גולן


לצד זיהוי של תחום חדש שבהמשך רק גדל והתפוצץ, טקו זיהה גם את הפוטנציאל של פרסום בסושיאל מדיה. "זה היה סביב 2011, האינסטגרם התחיל לתפוס והפך למקום שאפשר להציג בו את הפורטפוליו שלי. באופן טבעי מאוד נוצרה חשיפה שגדלה נורא מהר, זה נהיה מטורף. קיבלתי פלטפורמה מדהימה לחשוף את העבודות שלי וגם קצת את עצמי, את הדעות שלי, החוויות, הדעות, האישיות שלי".
"בשנות ה־90 היה מותר לעשן במטוסים, במסעדות ובמתחמים סגורים ואז הבינו שזה לא בריא לגוף וחוקקו חוקים. אני חושב שככה צריך להתייחס גם לבריאות הנפש"
וזה העלה אותך מדרגה?
"חד־משמעית, האינסטגרם חשף אותי לקהלים מצפון ועד דרום וגם מחוץ לארץ. זו פלטפורמה שנתנה לי לנסוק ולהיחשף לקהלים חדשים, למשל של גברים. לפני עשר שנים גברים היו הולכים למספרה ובזמן שהם מסתפרים הספר היה עובר להם שנייה עם המכונה על הגבות. מפה לשם, החיים שלי סבבו סביב הקריירה, ונוצר מצב שהייתי בלופ של עבודה - הייתי גר ועובד בבית. במשך כמה שנים לא יצאתי מהבית, חוץ מפה ושם. לא ראיתי עולם. נהיו לי חרדות בנהיגה, חרדות ברחוב שכל הזמן מסתכלים עליי. הייתי הולך לאירועים ונכנס להתקף חרדה - פשוט מסתגר בשירותים ובוכה. תחושות קשות ולא ברורות".
עוד נציגה שלנו בהוליווד. שירה האס
איך דווקא בשיא האהבה והפרגון הרגשת כל כך לא טוב?
"זה הקונפליקט הפסיכי, ולא הייתה לי תשובה לכך. אחרי שיחות עם בעלי מקצוע, הבנתי שאני צריך להפריד את הבית מהעסק. הבנתי שעם כל הכבוד לאהבה שאני מקבל ברשתות החברתיות - אני בעל חיים מסוג בן אדם ואני צריך טבע ואוויר, לראות את השמש ואת הים ולהיפגש עם חברים. וככה, לפני שנה וחצי עשיתי את השינוי הזה. מצאתי מקום מתוק במרכז תל־אביב".
איך היחסים שלך עם האינסטגרם כיום?
"אני יודע שזו פלטפורמה מדהימה ואני מכיר לה המון תודה, אבל אין שם אמת, אין שם אותנטיות. אתה פוגש המון פילטרים, גם בטקסטים ובדעות. זה לא הוגן כלפינו כחברה. יש איזושהי הידרדרות של כל פלחי הגילים. הכול תוהו ובוהו, סדום ועמורה. אין נימוסים, אין הליכות, אין סבלנות וסובלנות. וזה קשה לי. משהו צריך לקרות".
מה אתה מציע?
"בשנות ה־90 היה מותר לעשן במטוסים, במסעדות ובמתחמים סגורים ואז הבינו שזה לא בריא לגוף ושצריכה להיות אכפתיות לסביבה. עשו שינויים וחוקקו חוקים. אני חושב שככה צריך להתייחס גם לבריאות הנפש. יש לי יוזמה שאני אפילו מנסה להגיע איתה לכנסת. הרעיון שלי אומר בגדול לצמצם את השימוש ברשתות החברתית כמו טיקטוק, אינסטגרם, פייסבוק, טוויטר, בשעות היום, ולהחזיר אותן בערב - כדי שנוכל לחיות באמת".
"אחד הדברים שהכי ריגשו אותי היה לגלות שאני לא חייב לעמוד על המשמר בתחזוק הרשתות החברתיות כדי להצליח. זה הרגיע אותי"
ראיתי שהעלית לא מזמן לאינסטגרם תמונה עם וונדרוומן.
"לגל גדות יש גבה מפחידה, גבה של וונדרוומן, איך אפשר שלא להתגאות בדבר הזה? אז כן, אני מתגאה להעלות תמונה עם גל גדות, שהיא אשת עסקים וקרייריסטית ושרק אפשר ללמוד ממנה. היא אחת הנשים הבודדות שכשאנחנו נפגשים, היא שואלת אותי 'אז מה שלום אמא שלך?'. היא לבבית ואנושית ואני מעלה תמונה בכל פעם שאנחנו נפגשים. אבל היום, בניגוד לפעם, אני מפרסם את זה ממקום של ביטחון ואחריות".
מה השאיפות המקצועיות שלך לעתיד?
"לעשות פופ־אפים בחו"ל ולהמשיך לטפל בקהל שלי פה בארץ, שאני הכי אוהב בעולם. אחד הדברים שהכי ריגשו אותי היה לגלות שאני לא חייב לעמוד על המשמר בתחזוק הרשתות החברתיות כדי להצליח. זה הרגיע אותי מאוד וגרם לי להרגיש טוב עם העשייה שלי. הקהל שלי נמצא, בין היתר, בכנסת ובפוליטיקה ואני מנסה להגיע לשם כדי לשמור על הנוער מדברים שבסופו של יום אני הושפעתי מהם לרעה. אני יודע שלי זה עשה לא טוב, ואני מניח שיש כמוני לא מעט".

סדר בגבות

תעשה לנו בבקשה סדר בטרנדים: גבות דקות או עבות? קצת התבלבלנו.
"משנת 2013־2014 אנחנו בתקופה של גבות סופר־עבות ובשרניות. בקורונה נרגעו קצת העניינים, הגבות נשארו עבות אבל בסגנון יותר פראי וטבעי, רך ופחות עשוי. קיבלנו קצת חופש מכל המראה העשוי והתחזוקה שלו. היום אנחנו בנקודה של גבות דקות יותר, לא מה שהיה בשנות ה־90 - חורבן של השיער בגבה, אלא פשוט פחות משקל - גבה קצת יותר קלילה. היום אנחנו בביניים, בין לבין, בפרופורציה".
שמן קיק, כן או לא?
"יש המון סטריאוטיפים על שמן קיק. חשוב להבין שהוא לא מצמיח שערות חדשות. שמן קיק יטפל בעצם בצורה מושלמת בשערה פלומתית, הוא יחזק אותה ויהפוך אותה מרכה ועדינה לחזקה ועבה. בהרבה מקרים הוא עושה דברים מדהימים, אבל הרבה פעמים מוכרים אותו שלא לצורך. הוא יכול להתאים נקודתית לאזור שהצמיחה בו קצת יותר איטית".
מה אתה ממליץ למי שרוצה לטפח את הגבות בבית?
"קודם כול, לא למהר, לתת לזמן לעשות את שלו. אם את מנקה מסביב, חשוב להשאיר את השערות שקרובות לגבה, אפילו במרחק של חצי אצבע, גם אם הן נראות לא קשורות. השערות האלה הן שערות תומכות, אם נמרוט אותן זה ידכא גם את הצמיחה מסביב. הכי חשוב זה כמובן ללכת לבעלי מקצוע, שזו המומחיות שלהם".
לכתבה זו התפרסמו 0 תגובות ב 0 דיונים
הוספת תגובה חדשה
אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר אתתנאי השימוש של Ynet לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.
The Butterfly Button