לינקדאין. תשמיעו את קולכם, אנשים רוצים לשמוע

כך תפתחו אסטרטגיית תוכן עבור לינקדאין

מה היא אסטרטגיית תוכן, למה אנחנו צריכים אותה ואיך מגבשים אותה? אבי צדקה – הלא הוא ד"ר לינקדאין – בסדרת מדריכים לפלטפורמה, שתעזור לכם למנף את עצמכם בעולם הקריירה והעסקים. כתבה שישית בסדרה

עודכן:
טיפ לחיים: כאשר אנחנו רוצים להתקדם מהמקום שבו אנחנו נמצאים, המטרה שלנו היא להביא אלינו הזדמנויות חדשות. בפלטפורמת הלינקדאין, הכוונה היא להשיג פניות מהאנשים הרלוונטיים. אנחנו רוצים שההזדמנויות יגיעו אלינו, או לפחות להתייעל בשביל לקצר את הדרך לשם ולכן, חשוב לגבש תוכן: התוכן הוא למעשה הדרך ליצור קשר בינינו לבין התחום שבו אנחנו מעוניינים להתקדם, זוהי דרך להציג את עצמינו כאנשים הנכונים בפן המקצועי והאישי.
אז מהי אסטרטגיית תוכן? ובכן, חשוב קודם כל להזכיר שבלינקדאין, התוכן שמדבר חייב להיות מקצועי. בנוסף, צריכה להיות לכם מוטיבציה להעלות תוכן מכיוון שלהבדיל מרשתות אחרות, בלינקדאין, אלגוריתם החשיפה עדיין מאוד מפרגן וכדאי להשתמש בו כל עוד הוא נשאר כזה.
אני יכול להעלות פוסט בתל אביב ולהגיע עד ניו יורק- אין גבולות. למה? כי אם התוכן מעניין ואנשים יתעכבו עליו, אפילו מבלי לתת לייק או לכתוב תגובה, האלגוריתם עדיין מפרגן.
ועכשיו, כשיש יש לנו מוטיבציה- כדאי לנו להעלות פוסט מדוייק. אז איך מחליטים מה לכתוב? נתחיל במה המטרה שלנו- חיפוש עבודה, אולי נרצה להיתפס כאוטוריטה בתפקיד הנוכחי , אולי לשמור הזדמנויות ליום גשום?
טעות נפוצה היא לחשוב שאם נכתוב פוסט ונתייג גופים גדולים, נקבל באזז. העניין הוא, שמנהלי הדפים הגדולים רואים את התיוגים האלה ואם הוא יחשוב שמדובר בתיוג לא מתאים או לא נכון, הוא יכול לעשות לי נזק, מה שעלול לשדר לקשרים שלי שאני נואש, שאני לא מקצועי ושאני אוהב להתנצח.
לכן חשוב להבין שכדאי להתחיל ברמה של היכרות - פוסט היכרות שלא יהיה מכירתי, אף אחד לא אוהב שמוכרים לו אבל כולם אוהבים לקנות. צריך לעשות את זה חכם.

5 צעדים לפיתוח אסטרטגיית תוכן עבור לינקדין (הקליקו על הווידיאו)

1. תדירות הפוסטים: מותגים גדולים עם מסה של עוקבים בהחלט צריכים להעלות פוסט בכל יום. בכל הקשור לאנשים פשוטים, 3-4 פוסטים בשבוע זה מספיק. מילת המפתח היא עקביות. איזה תוכן אפשר להעלות 4 פעמים בשבוע? ובכן, פוסטים יכולים לעסוק בהצלחות, כשלונות, לשאול שאלות, אפילו לערוך סקרים - מה שמעניין אנשים. סקר עם שאלה מקצועית יכול להעניק לטייטל שלי חשיפה נוספת, ופידבק של מקצועיות.
3 צפייה בגלריה
לינקדאין
לינקדאין
הגיע הזמן להתחיל לכתוב
( Shutterstock/ASAP )

2. טיב הפוסטים: אנחנו מדברים כל הזמן על רמת המומחיות שלנו, לכן חשוב לא לכתוב בפוסט "אשמח לשלוח קורות חיים", אלא "אשמח ליצור קשרים חדשים". חשוב שנבין שאנחנו לא ייחודיים בתחום שבו אנחנו מחפשים - עוד עשרות אם לא מאות אנשים סיימנו את התואר ורוצים לעבוד בתחום הזה לכן חשוב שנבלוט, נשתף מהתובנות שלנו, מהמסע שלנו, או מהחיבור שלנו לתחום ואיך אנחנו רואים אותו. קישור לתיק עבודות זה לא מעניין, חשוב להבין שיש פה עניין של לבנות מערכת יחסים גם בתור מחפשי עבודה- כשנראה נוכחות בעזרת תוכן, זה מראה אותנו כיותר מקצועיים וגם אם הפוסט הראשון לא יביא פניות רלוונטיות, אנחנו נמשיך ונשאר על הקו ונזקק עד שנגיע לתוצאה טובה. אנשים יתעכבו על הפן האישי ויתחברו לזה.

מדריכים קודמים:

3. שפה: כולם כותבים באנגלית בלינקדאין, האמנם? ובכן, דעו לכם שזה ממש לא חובה. רק במקרה שאני מחפש עבודה בהייטק חשוב לכתוב באנגלית. בכל מקרה אחר- אין סיבה לכתוב בשפה שהיא לא שפת האם שלנו. כשאני כותב באנגלית במקרה ספציפי בהתאם לתחום שבו אני מחפש- זה מעיד על מקצועיות. אבל, אם אני פתוח לעבודה שהיא לא בעולמות ההייטק- כמו ניהול פרויקטים- עדיף לתקשר בשפה שנוח לנו בה.
אסטרטגיית תוכן היא זו שיכולה לקדם אותנו עבור המטרה הנחשקת ביותר- מינוף בעולם הקריירה והעסקים
4. מי מפחד מספאם? כל המשתמשים הוותיקים שיש להם רקורד של כמה שנים חוו כבר ספאם- תיוג שלא לצורך, ניסיון למכור לי משהו שהוא לא רלוונטי אליי, בקשת קונקט לא רלוונטית- אם יש לי ספאם במייל כל יום זה לא עושה שקט. אני אעשה פעולות כדי שזה יפסק. הזהרו עם תיוגים כאלה, מה שלא יקדם אתכם אל המטרה.

5. תזמון: כאמור, אלגוריתם החשיפה כרגע מפרגן מאוד, אבל לא ברור עד מתי החגיגה תמשך ומתי החבר'ה בלינקדאין יחליטו שמעכשיו כסף קונה חשיפה. חשוב להטמיע את אסטרגטיית התוכן שלכם בהקדם, על מנת ליצור קשרים ולפתוח חלון להזדמנויות באופן אורגני, כשהוא עדיין חינם אין כסף.

הידעת?
בלינקדאין אין קשר בין מספר הקשרים שלך, לבין פוטנציאל החשיפה לפוסט שתכתוב- משתמש שיש לו 100 חברים בסך הכול, יכול להעלות פוסט שיגיע ל100 אלף צפיות אורגניות לגמרי.

תשאלו את ד''ר לינקדאין

המומחה שלכם לפלטפורמה, שתעזור לכם למנף את עצמכם בעולם הקריירה והעסקים

3 צפייה בגלריה
אבי צדקה
אבי צדקה
אבי צדקה
(צילום: אופיר לביא)
ד"ר לינקדאין הוא אבי צדקה, מומחה ואחד מחלוצי פלטפורמת הלינקדאין. הוא הגיע אליה במקרה לפני 11 שנים כשחיפש מקום לשווק את העסק שלו. בין רגע הוא הבין מה יש לו בידיים, חקר ולמד את רזי הפלטפורמה והחל להציע שירותי בניית פרופיל ותחזוקו ללקוחות. כיום תוכלו למצוא בין לקוחותיו חברות ענק כמו אלקטרה, בנק הפועלים, שטראוס, כלל ביטוח וכו'. במסגרת המדור הוא יעניק לכם כלים וטיפים חשובים להתמצאות ברשת החברתית העסקית הזאת ולמינוף ומיצוי היכולות המקצועיות והעסקיות שלכם.
מוזמנים לפנות אליו גם במייל: avitzdaka1@gmail.com
פורסם לראשונה: 13:04, 05.11.23
לכתבה זו התפרסמו 0 תגובות ב 0 דיונים
הוספת תגובה חדשה
אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר אתתנאי השימוש של Ynet לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.
The Butterfly Button