105 דקות של משיכת זמן, שלא עזרו: לפני ההצבעה הדרמטית על החוק שנועד לעכב את הבחירות, סיפק ח"כ יצחק פינדרוס (יהדות התורה), אחרון דוברי הקואליציה, אתנחתא קומית בכנסת. פינדרוס, ממלא מקום יו"ר ועדת הכנסת, משך זמן כדי למנוע את ההצבעה ולאפשר לראש הממשלה בנימין נתניהו למצות את המאמץ להשיג רוב ונאם ברצף במשך שעה ו-45 דקות. זה לא עזר. החוק נפל, ולפי כל הסימנים הכנסת תתפזר הלילה בחצות.
פינדרוס דיבר על כדורגל, על המשיח, על החברה החרדית ואפילו הזכיר את סבתו. חברי כנסת מסיעות שונות שיתפו איתו פעולה. בין היתר הוא נשאל מדוע חרדים לובשים שחור-לבן. "כדי להיות שונים", ענה. את השיא לאורך הנאום בכנסת פינדרוס לא שבר - ח"כ מיכאל איתן נאם במשך עשר שעות ושבע דקות בדיון על תקציב המדינה, ב-1993.
2 צפייה בגלריה
יצחק פינדרוס מושך זמן במליאה
יצחק פינדרוס מושך זמן במליאה
פינדרוס מושך זמן במליאה
(צילום: ערוץ כנסת)
2 צפייה בגלריה
נתניהו באולם הכנסת
נתניהו באולם הכנסת
נתניהו באולם הכנסת. הרוב לא הושג
(צילום: דוברות הכנסת)
ח"כ משה ארבל, שכיהן כיו"ר הישיבה, הקריא במהלך נאומו של פינדרוס ציוצים מהטוויטר, ח"כ קטי שטרית הפנתה שאלות שקיבלה לטענתה מבריטניה: "מבקשים שתתייחס לבית שמש, לנוער בסיכון ושאם יש לך עוד קצת זמן, תספר שוב על פרשת השבוע".
ח"כ אחמד טיבי הפנה גם הוא שאלה שקיבל לדבריו מאדם דתי: "בחור דתי ביקש שאשאל אותך, למה בקהילה שלך מרביצים לערבים?". פינדרוס ענה: "זה לא בסדר. מי שבישיבה מרביץ לערבים - עף. אמרתי לילד שלי אני מבטיח לך - פעם אחת אתה תהיה בתגרה ויעצור אותך שוטר, אני אתקשר למשטרה שישאירו אותך". טיבי ניסה אף ניגש לפינדרוס וביקש לאמת כי מה שיש בידו הוא תמונה של פינדרוס בקבוצת כדורגל.
את נאומו התחיל פינדרוס נאומו בפרק תהילים לרפואת ח"כ דוד ביטן מהליכוד, שנדבק בקורונה ומאושפז במצב קשה. אחר כך מתח בין היתר ביקורת על ההחלטה לאפשר רק לישראלים להגיע לארץ, עקב החשש ממוטציית הקורונה: "מאז הבריטים לא היה מצב כזה שלא נתנו ליהודים להיכנס לארץ. תראו מה הקורונה עשתה לנו? השתגענו?".
הוא אמר כי החרדים "רצו את תלמודי התורה ואת לימוד התורה כדי להינצל מהקורונה. ביום שהישיבות התחילו – התחלואה התחילה לרדת. כשהם הפסיקו – זה עלה. הקדוש ברוך הוא מנהל את העולם, ויש לו דרישות מאיתנו".