אחת הצביעה נגד ועזבה, השנייה נעלמה והועזבה: ח"כ מיקי זוהר, יו"ר הקואליציה מהליכוד, ביקש להכריז על שתי חברות סיעתו שסייעו הלילה (בין שני לשלישי) להפלת חוק דחיית התקציב כעל פורשות. ח"כ מיכל שיר, שהצביעה ברגע האחרון נגד החוק, הודיעה מיד לאחר מכן על חבירתה למפלגת "תקווה חדשה" של גדעון סער והתפטרותה מהכנסת.
חברתה למפלגה, ח"כ שרן השכל, לא התייצבה להצבעה ולא ענתה לשיחות מהנהלת הקואליציה וכך סייעה להטות את כף המאזניים לטובת המתנגדים, 49 במספר, לעומת 47 תומכים. אם לא תושג היום הסכמה באופן מפתיע, הכנסת תתפזר בחצות הלילה.
זוהר כתב בהודעתו כי "לאחר שביקשתי להכריז על יפעת שאשא ביטון כפורשת, אבקש להכריז כך גם על ח"כ מיכל שיר ועל ח"כ שרן השכל". לדבריו, "שיר הצביעה בניגוד לעמדת הסיעה והשכל סירבה להגיע להצבעה וזאת בניגוד לעמדת סיעת הליכוד שעשתה הכול כדי למנוע את הבחירות. הגיע הזמן לשים סוף לאלו שמנצלים את תנועת הליכוד ופועלים נגדה".
3 צפייה בגלריה
מיכל שיר ושרן השכל הוצאו מהקבוצה
מיכל שיר ושרן השכל הוצאו מהקבוצה
מיכל שיר ושרן השכל הוצאו מהקבוצה
3 צפייה בגלריה
מיכל שיר
מיכל שיר
מיכל שיר. פעלה לפי צו מצפונה
(צילום: אבי מועלם)
לפני התכנסות המליאה הלילה, חברת הכנסת שיר הודיעה שהיא חולה ולא הופיעה בשתי הפעמים הראשונות שבהן קראו בשמה במליאה. בפעם השלישית הפתיעה והתייצבה במליאה, אך הצביעה נגד הצעת החוק, בניגוד לעמדת סיעתה. הצבעתה חוללה סערה בקרב חבריה בליכוד, שכמה מהם האשימו אותה בגניבת קולות.
לאחר ההצבעה הודיעה ח"כ שיר כי היא עוברת למפלגתו של גדעון סער: "אני שלמה עם מצפוני לעשות את המעט שביכולתי כדי לסיים את המופע המביך הזה של ממשלה תקועה ומסוכסכת שמחזיקה מדינה שלמה בת ערובה של כיסאות פוליטיים, ולכן אתפטר מהכנסת ואצטרף ל'תקווה חדשה' בראשות גדעון סער".
ח"כ שיר נחשבת למקורבת לגדעון סער והייתה יועצת שלו לפני שמונה לשר חינוך בשנת 2009. שיר עבדה בעבר גם עם ראש הממשלה בנימין נתניהו, כשניהלה את חדר התקשורת שלו בבחירות המקדימות לליכוד שבהן התמודד מול אריאל שרון. היא החלה את דרכה בליכוד כשהייתה בת 15, שימשה בכמה תפקידי מפתח במפלגה, בין היתר דוברת בוועדת הכנסת בשנות ה-90.
3 צפייה בגלריה
שרן השכל באולפן ynet
שרן השכל באולפן ynet
תמכה בסער בפריימריז 2019. השכל
(צילום: אבי מועלם)
ח"כ השכל הייתה חלק מהמחנה של סער כבר בפריימריז לליכוד בשנה שעברה. אז היא התייחסה למועמדותו של סער לראשות המפלגה באולפן ynet ואמרה כי "כמישהי שמובילה באמת את האידאולוגיה הליברלית, כמישהי שנלחמה על זכותנו, על ארץ ישראל, אני רואה בגדעון שותף לדרך, אני רואה בו שותף לערכים האלה וזו הדרך שלי לבוא ולקדם את הערכים האלה".
השכל כבר פעלה בניגוד לעמדת סיעתה, כאשר בשנת 2018 החליטה להימנע בהצבעה על חוק המרכולים. אז איימו בליכוד כי יפסיקו את חברותה בתנועה.
הלילה השכל נעדרה מהמשכן ולא השיבה לניסיונות הנהלת הקואליציה לאתר אותה ולהביאה להצבעה. היעדרותה, לצד התנגדותם של שלושה חברי כנסת מכחול לבן - מיקי חיימוביץ', אסף זמיר ורם שפע - סייעה להפלת הצעת החוק הלילה. בעקבות זאת הוסרו השכל ושיר מקבוצת הוואטסאפ של המפלגה ובליכוד מעריכים כי גם השכל תודיע על הצטרפותה לסער.