איראן הודיעה הבוקר (יום ב') כי הוציאה להורג את מחמוד מוסווי מג'ד, שהורשע בריגול לישראל ולארה"ב. רק בחודש שעבר חשפה טהרן כי עצרה אותו ב-2018. לטענתה הוא עקב אחרי תנועותיו של מפקד כוח קודס דאז קאסם סולימאני ומסר מידע עליו לישראל ולארה"ב.
עוד סיפורים מהעולם בעמוד הפייסבוק של דסק החוץ
3 צפייה בגלריה
איראן מרגל מחמוד מוסווי מג'ד הוצא להורג מסר מידע ל ישראל ו ארה"ב על קאסם סולימאני
איראן מרגל מחמוד מוסווי מג'ד הוצא להורג מסר מידע ל ישראל ו ארה"ב על קאסם סולימאני
המרגל-לכאורה מחמוד מוסווי מג'ד. "עקב אחרי התנועות"
3 צפייה בגלריה
קאסם סולימאני. חוסל בעיראק
קאסם סולימאני. חוסל בעיראק
קאסם סולימאני. חוסל בעיראק
(צילום: AP)
ארה"ב, נזכיר, חיסלה השנה את סולימאני בעיראק, אבל איראן מדגישה שתיק הריגול שבו הוצא מוסווי מג'ד להורג אינו קשור ישירות לחיסול הזה.
הוצאתו להורג של המרגל-לכאורה באה ממש אחרי מחאת מיליונים ברשתות החברתיות באיראן, שבה קראו איראנים לבטל את עונש המוות שנגזר על שלושה צעירים שהשתתפו בהפגנות נגד המשטר בנובמבר אשתקד. אתמול הודיעה איראן רשמית כי עונש המוות של השלושה הושעה.
ביום חמישי בערב דווח על הפגנות נגד המשטר ועל נוכחות ערה של כוחות הביטחון בכמה ערים, בהן הבירה טהרן. בעיר בהבהאן שבדרום איראן ירו כוחות הביטחון גז מדמיע כדי לפזר מפגינים אשר מחו על מצבה הכלכלי העגום של ארצם, אבל גם על עונש המוות שנגזר על שלושת הצעירים.

3 צפייה בגלריה
איראן השהתה הוצאה להורג של שלושה צעירים
איראן השהתה הוצאה להורג של שלושה צעירים
אמירחוסיין מורדי, מוחמד רג'אבי וסעיד תמג'ידי, שעונש המוות שנגזר עליהם עורר מחאה
הבוקר הודיעה משטרת איראן כי עצרה את מארגני המחאה של יום חמישי, אך לא ציינה בכמה עצורים מדובר. "כל מארגני ההפגנה הבלתי חוקית בבהבהאן זוהו ונעצרו", מסרה בהודעתה. לדבריה, המארגנים ניצלו את עליית המחירים כתירוץ למעשיהם.
הדיווחים על המחאה בבהבהאן ובערים אחרות באים שמונה חודשים אחרי שהמוני איראנים יצאו לרחובות כדי להפגין נגד משטר האייתוללות בצל המצב הכלכלי הקשה של ארצם, הכורעת תחת הסנקציות האמריקניות. לפי מידע שאספו ארגונים וממשלות במערב, יותר מ-400 בני אדם נהרגו בגל המחאה ההוא, ויש הטוענים שמספר ההרוגים האמיתי הגיע ליותר מ-1,000. כך או כך, היה זה גל ההפגנות הקטלני ביותר באיראן מאז המהפכה האיסלאמית של 1979.