שרת התחבורה מירי רגב (הליכוד) התראיינה היום (ג') באולפן ynet, והתייחסה תחילה לסגירת השמיים וביטול חובת הבידוד במלוניות לשבים מחו"ל. "לא סוגרים את נתב"ג אבל אנחנו בהחלט מצמצמים את כמות הנכנסים לארץ", אמרה, "ועדת החוקה החליטה לא להאריך את התקנות שלפיהן אנשים שמגיעים ארצה לא יעברו למלוניות - והמטרה שלנו היא לא לפגוע במאמץ החיסונים".
על המפה הפוליטית לקראת הבחירות הקרבות אמרה: "בנט כושל, סער כושל, אם היינו מקבלים את ההמלצות של יפעת שאשא ביטון ישראל הייתה מדממת". על חשיפת ynet בנוגע למגעים החשאיים בין הליכוד לרשות הפלסטינית: "פייק ניוז". את הדיווחים על מתיחות ביחסים בינה לבין רה"מ נתניהו היא כינתה באופן זהה.
2 צפייה בגלריה
מירי רגב
מירי רגב
"מבינים את הכאב אבל חייבים פיקוח". רגב על ההגבלות בנתב"ג
(צילום: הדר יואביאן)
"ישראל תהיה הראשונה שתצא מהקורונה", אמרה רגב, "אנחנו רוצים להוריד את רמת התחלואה, ראש הממשלה אמר שבפסח אנחנו רוצים לחגוג עם המשפחות. כדי למנוע את כניסת המוטציות החדשות לארץ לא ייתכן שלא תהיה דרך לפקח על הנכנסים אליה. לאחר התייעצות שקיימתי אתמול עם ראש הממשלה ושר הבריאות החלטנו שהחל מיום ראשון לא יותר מ-200 ישראלים ייכנסו או ייצאו מהארץ. כיום נכנסים 700-600. בשלושת השבועות האחרונים אלפים נכנסו לישראל במסגרת אישורי וועדת חריגים - שעושים עבודה מאוד מאומצת כדי לאפשר כניסה במקרים הומניטריים".
- לא היה פתרון אחר לאפשר לישראלים לחזור הביתה? אין להם בית אחר. "ברור לנו לחלוטין, אני מבינה את הכאב ואני רואה את הבקשות. אבל צריך לזכור - מדינת ישראל תהיה הראשונה לצאת מהמגפה באמצעות החיסונים. אנחנו לא רוצים להכניס לכאן מוטציות ומנסים לאזן בין הדברים".

- איילת שקד אמרה כאן באולפן שלא נערכות בדיקות. "היא אמרה כל כך הרבה דברים שאין להם שום קשר למציאות, וזה עוד אחד מהם. היא ובנט עסוקים בכתיבת ציוצים לטוויטר וספרים. אם היינו משתמשים במודל השבדי, היינו מדממים בדיוק כמו ששבדיה מדממת. יש לנו ראש ממשלה שפועל יום ולילה כדי להוציא את ישראל מהמשבר, גם לחזק את הנושא הכלכלי. אגב, אנחנו במצב כלכלי טוב יחסית בהשוואה לעולם".
2 צפייה בגלריה
מפלגת ימינה בסיור בעומר לקראת הבחירות יחד עם אלון דוידי
מפלגת ימינה בסיור בעומר לקראת הבחירות יחד עם אלון דוידי
על בנט ושקד: 'עסוקים בלצייץ בטוויטר, לדברים שלהם אין קשר למציאות"
(צילום: חיים הורנשטיין)
- השאלה היא אם נתב"ג לא נסגר מאוחר מדי. "פייק ניוז. אלה שצעקו 'תפתחו, תפתחו' צועקים היום 'תסגרו, תסגרו'. זה הרי מצחיק".
- הם אומרים שהכנסתם אוטוסטרדה של מוטציות. "מה זה 'הם אומרים'? הם אומרים דברים בלי קשר למציאות. הרי בסופו של יום ישראל הייתה הראשונה לסגור את השמיים איך שהתחילה המגפה".
- בפעם הראשונה, אבל בפעם השנייה התמהמהתם. "לא, לא, לא. ברגע שהבנו שיש מוטציה בריטית, שגורמי הבריאות הודיעו על המוטציה לפי מידע שקיבלו רשמית מארגון הבריאות העולמי, באותו לילה החלטנו שמי שמגיע מבריטניה ומדרום אפריקה ייכנס ישר למלונית, כדי לעשות את אותה בדיקת חלבון ורציפות של המוטציה. וכך היה.
"אנשים היו בטיסה, למחרת בבוקר חיכו להם שוטרים ולקחו אותם למלונית", המשיכה רגב, "אז כל מה שקורה בנתב"ג הוא על פי הנחיות משרד הבריאות, מי המדינות הירוקות, האדומות. עם זאת, בניגוד להמלצות משרד הבריאות, תוך חמישה חודשים מכניסתי לתפקיד הקמתי מעבדה בנתב"ג שנותנת שתי בדיקות - אחת עד ארבע שעות ואחת עד 14 שעות".

- נתב"ג לא יישאר סגור לנצח, את תומכת באזיק אלקטרוני? "אנחנו תומכים בכל דבר שאיתו נוכל לפקח, הרי אנחנו הישראלים מכירים את זה - אומרים לך 'לך לבידוד ביתי' ומה אתה עושה? לוקח את הטלפון, שם אותו באיזשהו מקום ויוצא להליכה עם חברים, או לקניות, 'יענו עבדנו על המערכת'".
- אז למה לא מקבלים את האזיק? "אנחנו נצמצם את כמות האנשים ונפקח על הנכנסים. אני מאמינה שבסופו של יום היועמ"ש יאפשר לנו את אותם כלים טכנולוגיים כדי לאתר את אלו שמפירים בידוד ואני מקווה שבסוף יחזירו את המלוניות".
- למה המלוניות נסגרו? "כי ועדת חוקה דנה בעניין הזה וקיבלה את ההחלטה הזאת. אני לא מבינה מה עומד מאחורי זה, אנחנו צריכים להמשיך את מבצע החיסונים ולהמשיך את המלוניות ואת הבידוד הביתי.
בנוגע לנסיעת ישראלים לאיחוד האמירויות - שנהרו ליעד החדש לאחר הסכם השלום ופתיחת השמיים, אמרה רגב: "קודם שנתב"ג ייפתח. אנחנו בודקים כרגע כמה מתווים, לטיסה ירוקה, טיסה למחוסנים וטיסה למחלימים בלבד. הם יהיו בעצם בתוך השדה - לאלה שינחתו יהיה מסלול ירוק וכל מי שיגיע יצטרך שוב להיבדק. למה? כי אנחנו רוצים לוודא שאין מוטציות חדשות שאנחנו לא מכירים, ולכן השדה יהיה ירוק".

- זה נשמע כמו קמפיין. איך ייתכן שקואליציה עם דרעי לא מכנסת את ועדת חוקה כדי להאריך את ההנחיות? "זאת ההחלטה שלו. למה, יפעת שאשא ביטון שהייתה חלק מהליכוד עשתה את מה שמתבקש? לא, היא הייתה פופוליסטית, היא צעקה 'תפתחו'. אנחנו לא הכנסנו מוטציות מנתב"ג, פעלנו על פי הנחיות של משרד הבריאות - כל מי שהגיע נכנס או למלונית או לבידוד ביתי. שאשא ביטון לא צדקה בכלום, היא לקחה את שבדיה כמודל, היום שבדיה מדממת".
- מה, אם לא הייתם בולמים, היינו מדממים היום? "בהחלט, אם היינו מקבלים את ההמלצות שלה, בוודאי".
עוד בנושא החלטת ועדת החוקה סיפרה רגב: "אדלשטיין דיבר איתי ואמר לי 'אנחנו לא מצליחים לשכנע את יעקב אשר, עד שנגיע איתו להבנות - במציאות הזאת שאין לנו מלוניות ואין לנו יכולת טכנולוגית לעקוב אחר אנשים - אנחנו נצמצמם את כמות האנשים'. שוב, הסיבה לכך היא להוריד את רמת התחלואה ולא לפגוע במאמץ החיסונים. אנשים רוצים לחזור לחיים וכדי שזה יקרה, צריך גם להתחסן וגם לפקח על מה שקורה".

"בחירות רביעיות? בגלל פוליטיקאים שבאים ועושים בלגן"

שרת התחבורה התייחסה למערכת הבחירות הרביעית שתגיע בחודש הבא, וטענה כי הסיבה לכך היא "קבוצה של פוליטיקאים שלא מבינים מהי אחריות ציבורית, באים לפוליטיקה, עושים בלגן, גורמים לבחירות ובסוף מה קורה? הולכים הביתה. ניסנקורן גרם לגנץ ללכת לבחירות, גנץ היה צריך להיות רה"מ חלופי, אני לא מאמינה שדבר כזה היה יכול להיות".
- נתניהו חתם על ההסכם. "בסוף יש אדם אחד, מנהיג אחד מול פוליטיקאים קטנים, ומי שרוצה להימנע הפעם מעוד בחירות צריך ללכת על ימין מלא-מלא. זאת הזדמנות היסטורית, או הימין בראשות נתניהו או השמאל בראשות לפיד, אתמול בוועידת "האנשים של המדינה" שלכם לפיד אמר את האמת, שהוא הולך לשבת עם המשותפת. בנט וסער הולכים להיות חלק בממשלת שמאל עם המשותפת, מי זו המשותפת?".
- אבל אתם עובדים איתם. "שטויות, פייק ניוז. אף אחד לא אישר שום דבר. הרשימה המשותפת היא זאת שנותנת יד לטרור, עם זועבי והמרמרה, מעולם לא שיתפנו פעולה איתם. אין לנו שום דבר נגד החברה הערבית - יש לנו בעיה עם המשותפת שלא מאמינים במדינת ישראל ומסיתים ונותנים גב לטרור. אנחנו תמיד מצביעים בעד פסילת הרשימה, בג"ץ פוסל אותם ואז הם עושים קמפיין על הראש שלנו.
"הפעם החלטנו אחרת", הסבירה השרה, "אנחנו הולכים לערביי ישראל שיודעים שהיחידים שדואגים להם בעשר שנים האחרונות הם הליכוד. מי הביא 15 מיליארד שקל, מי הביא תחנות משטרה? הציבור הערבי יודע היום, ויש התפכחות, שהליכוד הוא הבית שלהם. מי שהביא ארבעה הסכמי שלום זה רה"מ נתניהו".
- ייתכן שהחשש האמיתי הוא בכלל גדעון סער? "סער ובנט לא מסוגלים להקים ממשלה בלי לפיד והרשימה המשותפת. לפיד הודיע שהוא הולך עם המשותפת. המפלגה של סער היא זאת שכל הפליטים ממפלגות אחרות עברו אליה".
- רגע, לפיד לא אמר את זה. הוא אמר שהוא יסתמך עליהם. "אם לבנט וסער אין ממשלה בלי לפיד, ולפיד אומר שהוא יסתמך על המשותפת, אז מה זה אומר? שבנט וסער ילכו עם לפיד והמשותפת. סער כושל, בנט כושל".
רגב הדפה את הדיווחים על מתיחות בינה לבין ראש הממשלה: "היחסים בינינו מצוינים, טובים. אנחנו מדברים באופן שוטף על הסוגיות, הבעיות והאתגרים. הוא לא נזף בי אלא אמר את מה שנכון היה להגיד. אחרי שהוא שמע משר הבריאות שוועדת החוקה לא מתכוונת להשאיר את המלוניות ומשום שרה"מ לא רוצה לפגוע במאמץ החיסונים - הוא אמר שבמציאות הזאת נצטרך לצמצם עד כמה שניתן את כמות הנכנסים עד שנמצא פתרונות אחרים. אלו יחסים מצוינים. יש כאלה שמנסים לפגוע בתוך הליכוד כל הזמן, מנסים להכניס טריז ביני לבין רה"מ".

"בן גביר הוא חלק מהציונות הדתית"

על רקע סערת הסרטון בין בנט לסמוטריץ', אמרה רגב כי "האיחוד בין בן גביר לסמוטריץ' הוא נכון, כדי לא לאבד את הקולות בימין. אני אומרת חד וחלק - בן גביר הוא חלק מהציונות הדתית, הוא חלק מהמפלגה של סמוטריץ' והוא יהיה חלק מהקואליציה".
רגב נשאלה אודות ההתייעצות שקיים נתניהו בנוגע לאסטרטגיה מול ממשל ביידן בנושא הגרעין האיראני, וסירבה לחשוף פרטים. "אני בוודאי לא מתכוונת לשתף בדיוני הקבינט. זה פורסם בתקשורת - ביידן שוחח עם רה"מ, זו הייתה שיחה טובה. אנחנו אומרים דבר פשוט - איראן היא איום קיומי על מדינת ישראל ועל העולם כולו. איראן רוצה להגיע בכל הכוח לפצצה גרעינית ואנחנו צריכים למנוע את זה, להגן על ישראל ועל כל העולם. אני מאמינה שגם האמריקנים מבינים שכדי שתהיה יציבותה במזה"ת, צריך את ישראל חזקה, מעצמה חזקה שיכולה להגן על עצמה".