2 צפייה בגלריה
ועידת ידיעות אחרונות ו  - ynet  בנייני האומה ירושלים 2021
ועידת ידיעות אחרונות ו  - ynet  בנייני האומה ירושלים 2021
"לנגיף יש שדה התפשטות רחב מאוד". אדלשטיין
(צילום: אלכס קולומויסקי)
פחות מיממה לפני הדיון בממשלה על הטלת עוצר לילי בשלושת ימי פורים, אמר הערב (יום ב') שר הבריאות יולי אדלשטיין ל-ynet כי "החשש הגדול שלנו זה אותה אווירת סוף הקורס שאנשים מדברים עליה, שעשרות אנשים יתקהלו מתוך מחשבה שהם מחוסנים". שר הפנים אריה דרעי מתנגד לעוצר לילי בפורים, אך סבור שצריכים להטיל סגר מלא על יישובים אדומים.

2 צפייה בגלריה
תורים בכניסה לחנויות צעצועי מורן והפיראט האדום
תורים בכניסה לחנויות צעצועי מורן והפיראט האדום
חשש מהתפרצות בעקבות החג. תורים לקניית תחפושות אתמול בראשון לציון ובאור יהודה
(צילום: נועה לביא)
אדלשטיין הזהיר כי אנשים שקיבלו מנת חיסון ראשונה "מרגישים כמו אביר עם המגן שלו. אין תחזית מדויקת, אבל זה יכול להיגמר בהתפרצות נוספת בעוד 12 יום מעכשיו. זה לא אותן נסיבות כמו בשנה שעברה, אבל שני שלישים מהאוכלוסייה שלנו לא מוגנים כרגע. אנחנו בנתונים מדהימים אבל את הנתון הזה גם צריך לזכור. אני חושש מהתפרצות אם לא יהיו הגבלות. לנגיף יש עוד שדה מאוד רחב והוא לא מפספס את ההזדמנות".
אדלשטיין נמנע מלספק תחזית לפסח, ואמר כי "זה תלוי בפורים. אם לא יהיו הגבלות ואם יהיו התקהלויות המוניות והפרות, אז במצב כזה אני הייתי מציע לאנשים לא להכין את הבית לסעודת פסח המונית כי ברור לגמרי שזה לא יקרה. כרגע אין מחשבה על הגבלות בפסח. כולנו מבינים שאנחנו ביציאה מהסגר עם פורים. פסח יכול להיות עם בתי מלון פתוחים או פסח שכולנו נשב בעונש. זו הסקאלה".
בדיון היום במועצה לביטחון לאומי, שבו השתתף גם פרויקטור הקורונה פרופ' נחמן אש ונציגים נוספים ממשרד הבריאות וממשרדים אחרים, הסכימו הנוכחים כי יש להטיל עוצר לילי בימי חג הפורים, בין 8 בערב ל-5 לפנות בוקר. אם תאשר הממשלה מתווה זה, העוצר יוטל החל מיום חמישי בערב ועד מוצאי שבת, כולל.

בדיון הוחלט שאירועי התרבות שנקבעו לסוף השבוע של פורים יועברו לידיעת המשטרה ויוכלו להתקיים למי שיציג כרטיסים ולמי שיש לו "תו ירוק" - וכך גם לגבי שלושה משחקי כדורסל שכבר נקבעו מראש ואמורים להתקיים במוצאי שבת. בדיון סוכם כי המשטרה תעשה מאמץ לאתר מסיבות מתוכננות ותפעל לפיזור התקהלויות. בוועידת "האנשים של המדינה" של "ידיעות אחרונות" ו-ynet אמר אדלשטיין כי ידרוש בממשלה גם צמצום משמעותי של התחבורה ציבורית בפורים - הן צמצום של מספר האוטובוסים והן הגבלה של כמות הנוסעים בהם.
בסוף השבוע התקבלו אינדיקציות על מסיבות רבות שמתוכננות להתקיים, וגם על טישים מתוכננים במגר החרדי. לכן נדרש העוצר הלילי - אך כדי לצמצם כמה שאפשר הגעה של צעירים וחרדים למקומות הומי אדם גם בשעות היום נדרש צמצום התחבורה הציבורית.
בתוך כך, לשכת שר הבריאות מסרה הערב כי משרד הבריאות לא מסכים לפתיחת כיתות ז'-י'. לפי הלשכה, "משרד הבריאות והשר אדלשטיין עומדים על דעתם שאסור לטעות ולהקדים את השלב הבא בפתיחת המשק לפני שיחלפו שבועיים מהפתיחה האחרונה, כדי שנוכל לראות את השלכות פתיחת חלקים גדולים במערכת החינוך והמסחר מבחינת התחלואה. השמועות על הסכמה לכאורה להקדמת השלב הבא בפתיחת מערכת החינוך, של כיתות ז'-י', אינן נכונות".
שר הבריאות הנחה את מגן ישראל לבצע "חיתוך רמזור" של השבוע כבר מחר, באופן שיאפשר לתלמידים בערים ירוקות, צהובות וכתומות גבוליות להגיע ללימודים יום לפני היציאה לחופשת פורים. בשבוע הבא חיתוך הרמזור יחזור להתבצע ביום רביעי.