מפלגת העבודה בחרה רשימה ויו"ר המפלגה מרב מיכאלי מיתגה אותה כמפלגת מרכז-שמאל, אבל האם חבריה אכן מתכנסים תחת אותה הגדרה?
אמש, עת נסגרו הרשימות לאחר תוצאות הבחירות המקדימות, נשמעה ביקורת מצד אנשים המזוהים עם המפלגה - על חוסר הייצוג של הפריפריה ברשימה והיעדר דמויות מוכרות משפיעות, אבל גם על הגוון והכיוון הפוליטי שאליהם המפלגה צפויה ללכת במתכונתה הנוכחית.
5 צפייה בגלריה
מפלגת העבודה
מפלגת העבודה
רשימת מפלגת העבודה
(צילום: הדר יואביאן, יובל חן)
5 צפייה בגלריה
אבתיסאם מראענה
אבתיסאם מראענה
מתחה ביקורת על "צבא הכיבוש". אבתיסאם מראענה
(צילום: מוטי קמחי )
פעילים בכירים אומרים כי המפלגה נוטה שמאלה באופן מובהק, ואיבדה את האגף שהיה מזוהה עם מרכז המפה הפוליטית באמצעות דמויות כמו איציק שמולי ורויטל סויד שלא התמודדו ברשימה.
ביקורת הופנתה אל עבר מספר 7 ברשימה לכנסת, שעשוי בנסיבות מסוימות להיות ריאלי. למקום הזה נבחרה אבתיסאם מראענה, שהייתה בעבר במרצ, והתבטאויות לא מעטות שהשמיעה בעבר נחשבו שנויות במחלוקת.
בשנת 2009 מראענה, שניצבה אז במקום ה-12 ברשימת מרצ, פרשה מהמפלגה. במכתב ששלחה להנהלת מרצ היא מחתה על כך שהמפלגה תמכה במבצע "עופרת יצוקה" בעזה והודיעה כי במצב העניינים הזה - היא אינה יכולה להישאר.
בימים האחרונים היא פרסמה פוסט בפייסבוק, בט"ו בשבט, שבו היא בירכה "ט"ו בשבט הגיע - חג לנכבות". בפוסט אחר היא מתחה ביקורת על חיילי "צבא הכיבוש", שלדבריה "רצחו" את עלי אבו עליא בן ה-13 שנהרג בעימותים עם כוחות הביטחון בשומרון.
5 צפייה בגלריה
הפוסט
הפוסט
"ט"ו בשבת הגיע לחג הנכבות". הפוסט של מראענה

5 צפייה בגלריה
הפוסט
הפוסט
"נרצח בידי חיילי הכיבוש". פוסט נוסף של מספר 7 ברשימה
"אל תגידו יום יבוא, הביאו את היום", אמרה מיכאלי מוקדם יותר (ג׳) בישיבת סיעה ראשונה שכינסה עם חברי הכנסת הנבחרים. היא התייחסה לביקורת כלפי חברת רשימתה:
"אפשר לדבר על דו-קיום משותף. אבתיסאם מראענה מתנגדת לאלימות באשר היא אלימות. מספיק לקרוא את הפוסט הכואב אחרי שאסתר הורגן נרצחה ביער. מפלגת העבודה לחלוטין נגד אלימות ובעד שלום. אלימות מיותרת היא דבר שמדינת ישראל כמדינה אף פעם לא דגלה בה. אנחנו מחויבים לחזון הציוני".

5 צפייה בגלריה
מרב מיכאלי
מרב מיכאלי
"אבתיסאם מראענה מתנגדת לאלימות". מיכאלי
(צילום: מוטי קמחי )
"מפלגת העבודה, בהתחלה חדשה, חוזרת להיות בית של אמת", אמרה מיכאלי, "המחויבות המחודשת של המפלגה והחזון שלה הוא שוויון מלא ודמוקרטיה. העבודה היא המפלגה היחידה שעשתה תהליך דמוקרטי ותהיה חלק מתהליך תיקון הדמוקרטיה של ישראל".
"אפשר לראות בחזון פעולה ברמה הלאומית", המשיכה יו"ר המפלגה, "לא רק באמצעות המאבק הצבאי אלא באמצעים מדיניים. מאבק על ביטחון אישי כלכלי, פרנסה ועבודה בתנאי כבוד. ביטחון אישי מאלימות, כל סוגי אלימות, המגזרית והמגדרית".