כשברקע המגעים בעולם להצלת הסכם הגרעין בין איראן למעצמות, בישראל ממשיכים להשמיע איומים על תקיפה אפשרית נגד אתרי הגרעין באיראן. אחרי נאומו התקיף של הרמטכ"ל רב-אלוף אביב כוכבי, הצטרף אליו אמש (יום ה') גם שר הביטחון בני גנץ - שהצהיר בריאיון לרשת "פוקס ניוז" כי צה"ל מעדכן "כל הזמן" את תוכניות התקיפה שלו באיראן.
2 צפייה בגלריה
ריאיון בני גנץ בפוקס ניוז
ריאיון בני גנץ בפוקס ניוז
גנץ עם מפת מיקומי הרקטות של חיזבאללה
(צילום: Fox News)
2 צפייה בגלריה
קמלה האריס מושבעת לתפקיד סגנית נשיא ארה"ב
קמלה האריס מושבעת לתפקיד סגנית נשיא ארה"ב
"הדגישה בפני נתניהו שארה"ב מחויבת לביטחון ישראל". קמלה האריס
(צילום: AP)
על רקע הכרזתו של כוכבי שלפיה ישראל נערכת לאפשרות של תקיפה באיראן, גנץ נשאל בריאיון אם התוכניות הללו הושלמו - והשיב כי הן לא יושלמו עד שיוצאו לפועל. "עד אז נמשיך לבנות אותן ולשפר אותן", אמר. "זה משהו שכל צבא צריך לעשות. אנחנו פועלים לשפר את התוכניות כל הזמן לרמה המקצועית ביותר שאפשר".
הוא ציין כי ישראל זיהתה עד כה יעדים רבים בתוך איראן שפגיעה בהם תפגע ביכולתה של הרפובליקה האיסלאמית לפתח נשק גרעיני. "אם העולם יעצור אותם לפני זה, זה טוב מאוד. אבל אם לא, אנחנו חייבים לעמוד באופן עצמאי ולהגן על עצמנו", אמר גנץ.
הוא נשאל גם על יעדי חיזבאללה בלבנון, והציג למראיין מפה חסויה של מיקומי הרקטות שהציב ארגון הטרור השיעי באזורים אזרחיים. המפה צונזרה בריאיון המצולם. "זו מפת יעדים", אמר גנץ. "כל אחד מהם נבדק בצורה משפטית, מבצעית, ומבחינה מודיעינית - ואנחנו מוכנים להילחם".

בתוך כך, ראש הממשלה בנימין נתניהו שוחח עם סגנית נשיא ארצות הברית קמלה האריס ואמר לה ש"כראש ממשלת ישראל, אני מחויב למנוע מאיראן לפתח נשק גרעיני המיועד להשמדתנו". לדברי נתניהו, "אמרתי לסגנית הנשיא שנמשיך לחזק את שיתוף הפעולה המודיעיני בינינו. סיכמנו גם על הקמת צוות משותף להידוק שיתוף הפעולה במחקר ופיתוח טכנולוגי במים, באנרגיה ירוקה, במאבק בנגיף הקורונה ובתחומים נוספים". נתניהו הוסיף כי האריס הביעה התנגדות לחקירה בינלאומית בהאג נגד ישראל, ובירכה על הצלחת מבצע החיסונים.
מהבית הלבן נמסר כי "האריס הדגישה בפני נתניהו את מחויבותה הבלתי מעורערת של ארה"ב לביטחון ישראל. שתי המדינות ימשיכו לשתף פעולה בנושאים ביטחוניים במזרח התיכון, בהם גם תוכנית הגרעין של איראן והתנהגותה המסוכנת".
אגב, הריאיון של גנץ ל"פוקס ניוז" פורסם שעות אחדות לאחר שגם נתניהו התראיין לרשת החדשות האמריקנית. גם נתניהו התייחס בריאיון שלו לסוגייה האיראנית וחזר על הבטחתו למנוע מטהרן נשק גרעיני. "המחויבות שלי למנוע מאיראן להשיג נשק גרעינית היא מוחלטת", אמר נתניהו. ראש הממשלה גם אמר בריאיון שהקורונה "מאחורינו" - אמירה שחוללה סערה ברשתות החברתיות.
פורסם לראשונה: 23:59, 04.03.21