בימים האחרונים זכו ישראלים שגילם פחות מ-60, חלקם צעירים, להתחסן נגד קורונה במתחמים של קופות החולים, בעיקר ביישובי הפריפריה. בעקבות זאת גבר הביקוש בציבור לחיסונים, שאותו מבקשת למלא בין היתר קבוצת פייסבוק שמסייעת במציאת מוקדי החיסון עבור מי שמעוניינים לקבל את הזריקה ואינם נמצאים בקבוצות סיכון.
4 צפייה בגלריה
מרדף אחרי חיסוני קורונה ברשתות החברתיות
מרדף אחרי חיסוני קורונה ברשתות החברתיות
פוסט שעלה בקבוצת "חיסוני קורונה בין חברים"
על פי מתווה משרד הבריאות, כיום יכולים להתחסן חברי הצוותים הרפואיים ובני 60 ויותר. קבוצת הפייסבוק "חיסוני קורונה בין חברים" מזכירה קבוצות אחרות – למשל לחיפוש דירה ולהחלפת חפצי יד שנייה. בתיאור הקבוצה נכתב: "הקבוצה תעקוב איפה יש מקומות שניתן להגיע אליהם להתחסן בלי מגבלות". בהמשך הובהר: "אנחנו לא מטעם קופות החולים או משרד הבריאות. המידע מועבר בין אנשים פרטיים. אין הבטחה שניתן יהיה להתחסן. אפשר להגיע ולנסות לקבל את החיסון".
בקבוצה חברים עד כה כ-6,000 משתתפים. מופצות בה הודעות על מנות חיסון שלכאורה פנויות בסניפים. "מישהו יודע אם אכן בדרום יש עדיין עודפים ברמה שילכו לפח הערב?", כתבה אחת החברות בקבוצה. "שמעתי שבאשקלון", השיבה לה חברה אחרת. "מישהו יודע איפה בחיפה יש עכשיו חיסונים של כללית?", שאלה חברה נוספת.
מנגד, יש להבהיר כי בקופות החולים מתמודדים גם עם הודעות בנושא שמופצות ברשתות החברתיות ומתבררות כלא נכונות.

בשל עודפי מנות החיסון שנרשמו בימים האחרונים בחלק מהמוקדים הנחה אתמול משרד הבריאות את קופות החולים לחסן גם חולים כרוניים, צוותי רפואה שלא חוסנו בבתי חולים ומתחסנים בסדר גיל יורד.
בתוך כך, במערכת הבריאות מודאגים מכך שסגירת המסחר לא מצליחה לבלום את התחלואה. במשרד הבריאות עשויים לבקש שוב הטלת הגבלות נוספות וביניהן סגירה של מערכת החינוך. בינתיים, הלימודים בגנים ובכיתות א'-ד' מתקיימים בבתי הספר בכל הארץ, ואילו תלמידי כיתות ה'-י"ב לומדים מהבית רק ביישובים אדומים וכתומים. זו מפת צבעי היישובים המעודכנת של פיקוד העורף:
ממונה הקורונה, פרופ' נחמן אש, אמר אתמול: "אני מודאג מאוד שבתחרות עם התחלואה לא נצליח לחסן מספיק. התקווה היא שעד חודש מאי נצליח לחסן בין 60% ל-70% מהאוכלוסייה, וזה מקנה מינימום חסינות עדר. המסכות ייעלמו כאשר 80%-70% מהאוכלוסייה תתחסן".
פרופ' אש ציין כי אם משלוחי החיסונים לא יגיעו מוקדם יותר, ייתכן שתחול האטה במבצע ההתחסנות. "קיימת אפשרות כזו", אמר, "ייתכן גם שנמליץ להדק את הסגר".
שר הבריאות יולי אדלשטיין הציג עמדה דומה לזו של פרופ’ אש: "בדיון הקרוב נגיש את ההצעות המקוריות שלנו – סגירת מערכת החינוך בכל שכבות הגיל ובכל הערים, אבל לצערי הן ייתקלו באותו קיר של פופוליזם כמו שקרה לפני שבוע".