3 צפייה בגלריה
גנץ ניסנקורן
גנץ ניסנקורן
"עסקה איומה" או "מכירת חיסול"? גנץ וניסנקורן
(צילום: אבי מועלם, קובי קואנקס)
אחרי שעזב את כחול לבן בלי הודעה מוקדמת, אבי ניסנקורן ומפלגתו לשעבר בעימות פומבי ראשון: ניסנקורן האשים היום (שישי) את בני גנץ שניהל מו"מ עם הליכוד מאחורי גבו, ואילו בכחול לבן השיבו לו: "עשה מכירת חיסול של משרד המשפטים למען עתידו הפוליטי". ניסנקורן הוסיף ואמר שמנע "עסקה איומה" בין נתניהו לגנץ, וכי הוא "לא מתכוון להתנצל על כך".
בין הצדדים שוררים יחסים מתוחים בעיקר על רקע הדרך שבה החליט ניסנקורן לעזוב את המפלגה. גנץ, כך נודע לאחר מכן, שמע על המעבר למפלגת "הישראלים" של רון חולדאי דרך התקשורת - ולא קיבל ממנו הודעה מקדימה.

היום נימק ניסנקורן את העזיבה: "בעת האחרונה, בשיחות עם בני, הלכו והתחדדו המחלוקות בינינו. מאחורי גבי התנהל משא ומתן בין גנץ לנתניהו על ראשם של שומרי הסף, על ריקון סמכויות שר המשפטים. ההסכמות בין הצדדים היו לא פחות ממטורפות". הוא האשים שגנץ לא פוסל שיתוף פעולה עם ימינה, כפי שפורסם ב-ynet, ואמר כי למרות הלחצים לא פיצל את כחול לבן.
במפלגתו הקודמת של ניסנקורן הגיבו בחריפות לדבריו, ואמרו: "אין גבול לשקרים. כחול לבן לא תוותר על סמכויות משרד המשפטים בשום מחיר".
3 צפייה בגלריה
בני גנץ עם בנימין נתניהו
בני גנץ עם בנימין נתניהו
"ניהלו מו"מ מאחורי גבי, ההסכמות - לא פחות ממטורפות". ניסנקורן על גנץ ונתניהו
(צילום: AFP)

לבקשתו של גנץ, הגיש ניסנקורן מכתב התפטרות מתפקידו כשר המשפטים, וגנץ צפוי לאייש מחדש את המשרד. בין השמות הבולטים לתפקיד מלבד חילי טרופר גם השרה אורית פרקש הכהן וח"כ איתן גינזבורג.
במסיבת העיתונאים המשותפת עם חולדאי השבוע, אמר ניסנקורן כי "מדינת ישראל נמצאת בצומת קריטי. לא היה דבר כזה מקום המדינה. כמי שהיה שם, כשר משפטים וחבר ממשלה, הקדשתי בחודשים האחרונים את כל כולי למאבק נגד ראש הממשלה ושלוחיו לחבל במערכת המשפט".
3 צפייה בגלריה
נפתלי בנט
נפתלי בנט
ניסנקורן טוען: "גנץ לא שולל שיתוף פעולה עם בנט"
(צילום: מוטי קמחי)
ניסנקורן הוסיף: "נאבקתי וגם ניצחתי כשהם ניסו להפוך את תהליך מינוי השופטים למסחרה פוליטית. ניסו להכפיש את שמי אבל הסיפור פה הוא ערכים ולא בריחה מאחריות. על הכף מונחת יציבותה של הדמוקרטיה הישראלית. אנו עומדים כעת בשיאו של המאבק ומולנו ניצב ראש ממשלה שמוכן להחזיק את תקציב המדינה כבן ערובה ולדרוש בתמורה את ראשיהם של מערכת החוק".
הוא התייחס גם לעזיבתו את כחול לבן כמה שעות לפני כן ואמר כי "זה לא סוד שכחול לבן הולכת ומתרחקת מתפיסת עולמי. בחרתי ללכת עם הלב, בחרתי להיות שותף לרון חולדאי ולמפלגה ברורה אידיאולוגית וחזקה".
ל-ynet נודע כי ניסנקורן אמר בשיחות סגורות שהחליט לעזוב בעקבות החלטה של גנץ לקדם מהלך לחבירה עם נפתלי בנט וימינה. בכחול לבן הגיבו על כך: "ניסנקורן שקל לעזוב עוד לפני פיזור הכנסת. כל טענה אחרת לא מוכרת".