המטה ללוחמה בטרור קרא הערב (יום ה') לישראלים באזורים שונים בחו"ל להגביר את ערנותם מחשש למתקפה איראנית, וזאת בצל איומי נקמה של משטר האייתוללות על חיסולו של מדען הגרעין הבכיר מוחסן פחריזאדה.
4 צפייה בגלריה
דובאי איחוד האמירויות
דובאי איחוד האמירויות
דובאי. קריאה להגברת הערנות
(צילום: shutterstock)
בהודעת המטה ללוחמה בטרור, שאינה נחשבת אזהרת מסע, נמסר כי ישנו חשש שאיראן תנסה לפגוע ביעדים ישראליים, בין היתר ביעדים כאלו שקרובים אליה, כמו איחוד האמירויות, בחריין, גאורגיה, אזרבייג'ן, טורקיה והחבל הכורדי בעיראק. גם באזורים נוספים במזרח התיכון ובאפריקה ישנו חשש.
המטה קרא לישראלים לגלות ערנות מוגברת, להתרחק מאזורים הומי אדם ולהימנע משהייה במתחמים ציבוריים אשר אינם מאובטחים או בסביבת מוסדות שלטון.

4 צפייה בגלריה
טורקיה כיכר טקסים ריקה איסטנבול נגיף קורונה
טורקיה כיכר טקסים ריקה איסטנבול נגיף קורונה
כיכר טקסים באיסטנבול. חשש מפגיעה בישראלים גם שם
(צילום: AP)
אלפי ישראלים נמצאים בימים אלו בדובאי ובאבו דאבי. רובם הגיעו לשם בטיסות המסחריות של חברת "פליי דובאי", ישראייר, אל על וגם ארקיע.
במטה הבהירו כי קיים חשש גם לפגיעה בישראלים ויהודים ובמוסדות המזוהים עם יהודים בעולם, כחלק מגל הטרור האיסלאמי הנוכחי של ארגוני הג'יהאד העולמי ובהם דאעש. "נשמעות קריאות מצד גורמי ג'יהאד עולמי, לפגיעה בישראלים ויהודים. אפשר, כי חלק מגל הטרור האסלאמי הנוכחי, יגיע ליעדים המזוהים עם ישראל או לקהילות יהודיות, בתי כנסת, מסעדות כשרות ומוזיאונים יהודים", הזהירו במטה.
4 צפייה בגלריה
מוחסיין פחריזאדה
מוחסיין פחריזאדה
פחריזאדה. איומי נקמה בצל חיסולו
(צילום: AP)
4 צפייה בגלריה
מסע ההלוויה של פחריזאדה
מסע ההלוויה של פחריזאדה
מסע ההלוויה של פחריזאדה
(צילום: AP)
עוד נכתב בהודעה כי "מועדי החגים הנוצריים בדצמבר 2020 וינואר 2021 עלולים להיות אטרקטיביים לפעילות חבלנית עוינת באירופה. על רקע זה, אנו קוראים לציבור המתכנן לבקר בחו"ל ובכלל זאת למשלחות רשמיות ועסקיות לגלות ערנות מוגברת (כולל בקרבת נציגויות ישראל, בתי כנסת ומוסדות קהילה יהודיים), להישמע להנחיות הביטחון של השלטונות המקומיים, להתרחק מאזורים הומי אדם ולהימנע משהייה במתחמים ציבוריים אשר אינם מאובטחים או בסביבת מוסדות שלטון".
הערב התייחס ראש הממשלה בנימין נתניהו להאשמות האיראניות ולפיהן ישראל חיסלה את פחריזאדה - חיסול שגם גורמים בארה"ב ייחסו לישראל - ואמר: "הם תמיד מאשימים אותנו, בין אם זה נכון או לא נכון, בכל דבר שקורה באיראן. המדיניות שלנו היא לא להגיב, ואני לא אגיב".
בתחילת השבוע טענו באיראן שישראל וארגון אופוזיציה הפועל בעיקר מחוץ לאיראן שיתפו פעולה בחיסולו של מדען הגרעין הבכיר מוחסן פחריזאדה. עלי שמחאני, מזכיר המועצה העליונה לביטחון לאומי באיראן, אמר כי חיסולו של פחריזאדה היה מבצע "מורכב מאוד" שתופעל מרחוק בעזרת "ציוד אלקטרוני", בשיטה שלדבריו הייתה "חדשה לגמרי". בערוץ הטלוויזיה הממשלתי של איראן PRESS TV נטען כי כלי הנשק ששימשו לחיסול יוצרו בישראל. עוד נטען כי נמצאו עליהם לוגו ישראלי וסימנים נוספים הקושרים את ישראל לפעולה.