4 צפייה בגלריה
בית קפה עם שלט שפתוח ל TA לאחר ההקלה בהגבלות
בית קפה עם שלט שפתוח ל TA לאחר ההקלה בהגבלות
מחכים לפעימה השלישית
(צילום: מוטי קמחי)
החלטת הממשלה שוב נדחתה, וישראלים רבים מצאו את עצמם ללא תשובה לגבי מקום העבודה או הלימודים שלהם ביום ראשון - עד שקבינט הקורונה יצביע על הפעימה השלישית ליציאה מהסגר.
השרים היו אמורים לאשר את חזרת המסעדות ומקומות הבילוי - והמסעדנים, שנערכו לפתיחה מחודשת במתווה של התו הירוק, מצאו את עצמם אובדי עצות. אולג ברטוב (33) מבת ים, בעלים של רשת ברים במרכז הארץ, אמר כי ההכנות לפתיחה התחילו כבר ביום שלישי.

4 צפייה בגלריה
מסעדות בתל אביב
מסעדות בתל אביב
(צילום: מוטי קמחי )
"הבאתי צוות ניקיון אחרי שהמקום היה סגור במשך יותר מחצי שנה. הזמנתי סחורה, בירה, בשרים וירקות - ואני מוכן לפתוח את המקום תוך רבע שעה מבחינתי. נערכתי לעשרות מבלים מדי ערב, ואם יחליטו בסופו של דבר לא לפתוח, אחרי הנזק הכלכלי שנגרם לנו בשנה האחרונה נפסיד עוד אלפי שקלים". ברטוב ציין כי לתחושתו הממשלה מתנהלת בלחץ, כמו האזרחים, אבל אי אפשר להחליט "מהרגע להרגע" ולהשאיר את בעלי העסקים באי הוודאות לאורך כל סוף השבוע.
4 צפייה בגלריה
 מסעדת ברטוב
 מסעדת ברטוב
"מוכן לפתיחה, עיכוב יגרום להפסדים". אולג ברטוב בכניסה למסעדה
(צילום: אולג רובר )
אך ההמתנה מורטת העצבים בסוף השבוע היא לא הדאגה היחידה. באיגוד המסעדות התריעו כי למרות הסיכום שהושג עם הממשלה, המתווה לפתיחת המסעדות השתנה עד הרגע האחרון. לילך ספיר, ראש מטה המאבק של איגוד המסעדות, ובעלי הברים "פיקוק" ו"מיני בר" בתל אביב, אמרה ל-ynet כי הממשלה הודיעה על הפתיחה ב-7 במרץ כבר לפני שלושה שבועות.
4 צפייה בגלריה
לילך ספיר
לילך ספיר
לילך ספיר
(צילום: אנטולי קריניצקי)
"הסברנו לממשלה מראש שאנחנו חייבים התראה של שבועיים כדי לפתוח מסעדה, במיוחד עכשיו עם מצוקת כוח האדם", אמרה ספיר. "סוכם על מתווה של תו ירוק בפנים ותו סגול בחוץ, עם הפרדה של מטר וחצי בין שולחן לשולחן. אתמול בלילה הודיעו לנו שרוצים להגדיל את המרחק לשני מטרים, ועוד החליטו להגביל את כמות הסועדים בחוץ ל-50 בני אדם. היום כבר אמרו שהמרחק בין השולחנות יגדל ל-2.5 מטר. המתווה הזה הוא לא הגיוני".
ספיר ציינה כי האיגוד הודיע לממשלה שאין בכוונתו להישמע למתווה, ואלפי בעלי עסקים צפויים לפתוח את המסעדות איך שיראו לנכון. "הממשלה יוצרת את חוסר הציות בעצמה. מסעדה לא יכולה להיות רווחית כשהיא פתוחה ל-40% תפוסה. התארגנו לקראת הפתיחה, ומצפים לפתוח בשבוע הבא במתווה הגיוני. אם לא - כל מסעדה תעשה מה שהיא רוצה".
המסעדנים לא לבד. הפעימה השלישית ליציאה מהסגר כוללת גם את חזרתם של תלמידי חטיבות הביניים בערים ירוקות, צהובות וכתומות "גבוליות" ללימודים, וכן מוסדות להשכלה גבוהה, מוסדות תורניים וקורסי הכשרה ייפתחו לבעלי תו ירוק בלבד - ובלבד שהמוסדות יוכלו לאפשר למי שטרם התחסן לימודים מרחוק. מתווה הפתיחה באותם המוסדות אמור להיות דומה לזה של אירועי התרבות.
פורסם לראשונה: 23:14, 05.03.21