"ממשלת שינוי" היא שוב אופציה? אחרי נתק ארוך בין יו"ר ימינה נפתלי בנט ליו"ר יש עתיד יאיר לפיד, בעקבות הכרזתו בשיחות סגורות של בנט ולפיה "ממשלת שינוי" ירדה מהפרק, השניים נועדו היום (ה') במטרה לדון באפשרויות השונות, שישה ימים לפני שיפקע המנדט של לפיד. במקביל לאותה פגישה ביניהם, לראשונה מזה יותר משבועיים, מתנהלות שיחות גם בין צוותי המשא ומתן של ימינה לליכוד.
3 צפייה בגלריה
נפתלי בנט ויאיר לפיד
נפתלי בנט ויאיר לפיד
נפגשו אחרי נתק של שבועיים, בנט ולפיד
(צילום: יואב דודקביץ', אלעד גוטמן)
לפני תחילתו של מבצע "שומר החומות" בין בנט ללפיד היו מגעים מתקדמים להקמת ממשלת רוטציה בתמיכת מפלגות השמאל ורע"מ. השניים אף נפגשו יחד ובנפרד עם יו"ר העבודה מרב מיכאלי, יו"ר מרצ ניצן הורוביץ' ויו"ר רע"מ מנסור עבאס. בצל הלחימה הוקפאו המגעים, ובנט אמר בשיחות סגורות כי "ממשלת השינוי ירדה מהפרק", מכיוון שבהרכבה המסתמן, ממשלה שכזו לא תוכל להתמודד עם המהומות והעימותים ברחבי הארץ בין יהודים לערבים.
במהלך היום נפגשו צוותי המשא ומתן של יש עתיד ותקווה חדשה, כחלק מהמאמצים להקמת ממשלה ללא בנימין נתניהו. בסיום הפגישה נמסר בהודעה משותפת מצד שתי המפלגות כי "חלה התקדמות במשא ומתן והושגו הסכמות". הם אמרו כי "הצוותים ימשיכו בשיחות בזמן הקרוב במטרה להגיע לסיכומים להקמת ממשלה". ההצהרה על הסכמות בין יש עתיד לתקווה חדשה נמסרה לאחר שמפלגתו של לפיד הגיעה לסיכומים השבוע הן עם ישראל ביתנו והן עם מרצ.
3 צפייה בגלריה
גדעון סער
גדעון סער
גם צוותי יש עתיד ותקווה חדשה נפגשו. גדעון סער
(צילום: יואב דודקביץ)


ההודעה הזו הגבירה גם את הלחץ על בנט, שבמקביל מותקף מהצד השני. יו"ר הציונות הדתית בצלאל סמוטריץ' אמר אתמול כי ראשי ימינה בנט ושקד התמקדו ב"הרדמת" מצביעי הימין, ופעלו מאחורי הקלעים להקמת ממשלה ללא נתניהו. "זה תרגיל הונאה שטרם נראה כמותו", אמר.
בהצהרה משלה, איילת שקד הגיבה לדבריו בחריפות וכינתה את יו"ר הציונות הדתית "גדול מכשילי ממשלות הימין, שורף אסמים". לדבריה, "סמוטריץ' שיקר במצח נחושה שאם ימינה תצטרף יהיו עריקים - איפה שני חברי הכנסת שהבטחת?". היא האשימה אותו כי התנגדותו לממשלה עם רע"מ תוביל להכשלת הימין ולהפלתו, וקראה שוב לסער "להצטרף לממשלת ימין".

3 צפייה בגלריה
הפגנה מול ביתה של איילת שקד
הפגנה מול ביתה של איילת שקד
שוטרים באזור ההפגנה מול ביתה של שקד
(צילום: עידו ארז)
בתוך כך, פעילים בודדים של מפלגת ימינה הפגינו הערב מול ביתה של איילת שקד בתל אביב, וקראו לה להצטרף ל"ממשלת השינוי". מנגד, פעילי ימין קיצונים קראו להקים ממשלת ימין לאומית בלבד, וכינו את "ממשלת השינוי" כ-"ממשלת הבגידה של השמאל".
קבוצת המפגינים השנייה, שמנתה כ-15 איש, הורחקה מביתה של שקד לקצה הרחוב וכוחות משטרה חסמו מהם אפשרות להתקרב ולהתעמת עם הפעילים האחרים. לאחר שהתפרעו במקום, אחד מפעילי הימין הקיצוני לא נשמע להנחיות, פרץ את המחסום המשטרתי, ולכן נעצר ועוכב לחקירה.
סיון חילאי השתתפה בהכנת הכתבה