חבר הכנסת מאיר כהן מיש עתיד קורא לאחדות בגוש המרכז-שמאל לקראת הבחירות לכנסת ה-24, תחת הובלתו של מנהיג מפלגתו יאיר לפיד, ומזהיר: "שברי מפלגות לא יביאו אותנו לשום מקום".
בראיון הבוקר (ד') לאולפן ynet אמר כהן כי מתקיים כעת משא ומתן בין יש עתיד עם ציפי לבני, ועם גורמים נוספים. "אני יודע שמתנהל מו"מ לא רק עם ציפי לבני. זה לא שאנחנו הולכים לחפש – המון אנשים פונים אלינו", טען.
3 צפייה בגלריה
מאיר כהן
מאיר כהן
מאיר כהן באולפן ynet. "שברי מפלגות לא יביאו אותנו לשום מקום"
(צילום: הדר יואביאן )
"בטרום פתיחת העונה יש שוק העברות, עוברים מכאן לשם", אמר כהן בהתייחסות להתפצלויות כעת בגוש המרכז-שמאל, עם הקמת מפלגתו החדשה של עפר שלח שפרש מיש עתיד והקמת מפלגתו החדשה של ראש העיר תל אביב רון חולדאי, "מפלגת הישראלים". לחולדאי הצטרף אבי ניסנקורן שפרש מכחול לבן והתפטר הבוקר מתפקידו כשר המשפטים.
"על דבר אחד עליו אנחנו לא יכולים להתווכח – שהאי של היציבות בתוך המרכז והשמאל זה יש עתיד עם יאיר לפיד. לנו ברור שאנחנו בסופו של דבר נוביל את הגוש הזה של מרכז-שמאלה, מרכז-ימינה", אמר כהן בראיון הבוקר.
הוא הזכיר כיצד הסכים לפיד "לזוז הצידה" בחבירה עם בני גנץ בהקמת כחול לבן לפני כשנתיים. "אמרו, 'בשביל המדינה' - אמרנו 'אוקיי'. לא להיות מספר אחד? לא להיות מספר אחד. לא רוטציה? לא רוטציה. ודווקא על הרקע של מה שקרה אתמול יש עתיד הופכת להיות באמת עוגן יציב. מי שרוצה להחליף את המציאות הישראלית צריך לבוא ולהתייצב מאחורי העוגן הזה".
3 צפייה בגלריה
יאיר לפיד באולפן ynet
יאיר לפיד באולפן ynet
לפיד. מי יוביל את הגוש?
(צילום: קובי קואנקס)
כהן הודה כי "בשלב הזה" של מערכת הבחירות שאר השחקנים האחרים בגוש לא מוכנים למהלך של ריצה משותפת, כי כעת הם עוד מגבשים את מעמדם הראשוני. עם זאת, הוא טען שגם ל"מצטרפים החדשים" ברור שיש עתיד היא "אי אחד ויציב". כהן התעקש שיש עתיד תוכל "לפרוץ את תקרת הזכוכית" של המנדטים שחוזים לה הסקרים, ולהוות יריב לנתניהו לאחר ש"ייגמר שוק ההעברות, ויהיה ברור לכולם מה זה יש עתיד".
"בסופו של דבר מה אנחנו רוצים?", הוסיף. "זה לא הסיפור של מי יהיה ראש הממשלה. לפני זה אנחנו רוצים באמת ממשלה שתעבוד. מי שהיה בכנסת במהלך ששת החודשים האחרונים, בין אם אתה חבר כנסת או כתב כנסת, ראית איך שהמקום הזה פשוט לא תפקד".
אתה מצליח להבין איך לא זינקתם לקרב ראש בראש עם נתניהו, ואיך הגיע גדעון סער מעבר לפינה ועשה את זה במקומכם? "אין דבר יותר נוח מלהיות היום ימני בזירה הפוליטית".
אולי העם נמצא בימין. "אין לי שום ספק שחלק מהעם נמצא בימין, אבל גם אנשי הימין וגם אנשי השמאל שבעם, קצה נפשם ממה שקורה היום. אני רואה את זה ברחוב, אני מטייל, אני מגיע לאנשים שמזדהים כשמאלנים, כימנים, כמתנחלים, לכולם ברור שהמציאות הזאת לא יכולה להימשך".
3 צפייה בגלריה
מאיר כהן
מאיר כהן
כהן, הבוקר. "שמרנו על עמדותינו, לא זגזגנו"
(צילום: הדר יואביאן )
זה אמור היה להקפיץ אתכם ל30-25 מנדטים. "כשאתה נחוש, וכשאתה עומד על העמדות שלך, וכשאתה לא מזגזג, סביר להניח שיש לך בייס שעליו אתה תוסיף עוד".
אתה קורא מכאן גם לחולדאי וגם לעופר שלח ואולי גם לאחרים שינהיגו את מפלגת העבודה, "בואו תצטרפו כולכם, נרוץ כרשימה אחת ברשות לפיד"? "אין שום ספק ששברי המפלגות לא יביאו אותנו לשום מקום. אני קורא לכולם להתייצב אחרי יאיר לפיד ויש עתיד".
ברשימה אחת גדולה של המרכז-שמאל? "בוודאי, חד וחלק. יאיר לפיד בראש. לציבור נמאס מהמציאות הזאת. אם יהיה גוש של מרכז שיש אצלו גם שמאל וגם ימין כשהמחנה המשותף הוא 'בואו נעבוד לטובת המדינה הזאת', אני מאמין שאנחנו ננצח".
גם גנץ וגם שלח יהיו בתוך הפלטפורמה הזאת? "בסופו של דבר זה לא האנשים".

זה כן האנשים כי אם האנשים האלה רצים בנפרד הם עלולים לא לעבור את אחוז החסימה. "בסופו של דבר זה לא האנשים. זו המציאות, זו האג'נדה שאתה מוביל. אנחנו מובילים אג'נדה שהוכיחה את עצמה, של מילה זה מילה, ושלא מוכרים את העקרונות שלנו, ושלא נוהגים כסוחרים שמספסרים עם הקולות של האנשים שבחרו בנו. ראי מה קרה בכחול לבן. מיליון אנשים מאוכזבים כי לקחו את הקול שלהם וזרקו אותו לפח. היום אני קורא בסקר, שלושה-ארבעה מנדטים. אלוהים, זה לפני חצי שנה זאת הייתה התקווה של מדינת ישראל. אני לא רוצה להגיד אמרנו להם תיזהרו".
היום גנץ הוא נכס או נטל ברשימה? "אני לא רוצה לתת לאנשים ציונים, אבל אני חושב שאנשיו יודעים".
אם הוא ירוץ לבד הוא לא יעבור את אחוז החסימה ברשימה נפרדת? "אני לא יודע. אני יודע איך אנחנו מתחילים היום, אני לא יודע איך אנחנו מסיימים".
אם הוא ירוץ לבד זה יפגע בכם. "אני לא חושב שזה יפגע בנו. בוודאי ובוודאי שכחול לבן לא יפגעו בנו ואני עוד פעם קורא מכאן לכולם, באמת מתוך אמונה גדולה שניתן לעשות את זה הפעם, תתייצבו אחרי יאיר לפיד, אחרי יש עתיד, אנחנו נעשה את זה".
כהן נשאל בראיון גם על האפשרות שרשימה מאוחדת בהובלת לפיד עשויה דווקא לשרת את נתניהו, אך טען שרק הבוקר ראה סקר שבו אם גוש המרכז-שמאל יתאחד נתניהו יקבל 26 מנדטים ויש עתיד 25. "זה מעיד יותר מאלף עדים. יש ציבור, אלה שעומדים בצמתים, אלה שכבר חצי שנה עושים מחאה, אלה שעומדים בקור ובחום, רוצים להחליף את השלטון במדינת ישראל. הם לא רוצים להתעסק עם ביבי ועם כן שחיתות לא שחיתות. הם רוצים מציאות הרבה יותר טובה. את זה מפלגת יש עתיד יכולה לתת להם".